Το νέο φορμάτ του Champions League και ο πολλαπλασιασμός των αγώνων ανεβάζει κατακόρυφα το ενδιαφέρον της «μάχης» Cosmote και Nova για τα τηλεοπτικά δικαιώματα και το ποσό που θα πρέπει να πληρώσει τελικά ο νικητής στα υψηλότερα επίπεδα της ιστορίας.
Οι δύο πάροχοι καταγράφουν ισχυρή ανάπτυξη συνδρομητών τη φετινή χρονιά, με την τάση να αναμένεται να παραμείνει ισχυρή έως το τέλος του χρόνου όπως αναφέρουν στελέχη στο BD. Την ίδια στιγμή, το αθλητικό περιεχόμενο και γενικότερα οι ζωντανές μεταδόσεις αποτελούν τα μοναδικά δυνατά χαρτιά των συνδρομητικών καναλιών απέναντι στον ανταγωνισμό από πλατφόρμες streaming, που πλέον κερδίζουν τη μάχη του τηλεοπτικού περιεχομένου.
Το Champions League αποτελεί το τελευταίο μεγάλο asset που έχει απομείνει στο αθλητικό περιεχόμενο για την επόμενη τριετία τουλάχιστον, εκτός των ελληνικών ομάδων, καθώς Premier League, NBA και Euroleague είναι κλεισμένα μέχρι το 2028, με την Cosmote να αναζητά εναγωνίως να διατηρήσει τη διοργάνωση που φιλοξενεί την τελευταία 10ετία μέχρι και το 2027.
Υπενθυμίζουμε πως η Cosmote κλείνει «πακέτο» τόσο το Champions League όσο και το Europa και Conference League όπου η παρουσία των ελληνικών ομάδων είναι πιο σίγουρη σε σχέση με το «Χόλιγουντ» του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου, κάτι που αναμένεται να διαδραματίσει το ρόλο του στη διαδικασία. Από την πλευρά της, η Nova δείχνει να έχει ένα πλεονέκτημα με το νέο φορμάτ του Champions League, έχοντας την εμπειρία και από την ανάλογη μορφή που έχει η Euroleague τα τελευταία χρόνια.
Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου, οι προσφορές για το νέο τηλεοπτικό συμβόλαιο του Champions League που θα ξεκινήσει να τρέχει από τη σαιζόν 2024-2027, θα κλείσουν στις 5 Δεκεμβρίου με τις αποφάσεις της TEAM να αναμένονται μέσα στο Δεκέμβρη. Το κόστος υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει εκείνο της Premier League, με τα ποσά να κινούνται πάνω από τα 23-25 εκατ. ετησίως και μπορεί να φτάσουν ακόμα και τα 30 εκατ. ευρώ.
«Όλα θα εξαρτηθούν και από τα χρήματα που θα ζητήσει η UEFA», σημειώνουν καλά πληροφορημένες πηγές για το θέμα, επισημαίνοντας ότι αν οι αρχικές προσφορές δεν ικανοποιήσουν την TEAM μπορεί να υπάρξει και δεύτερος γύρος προσφορών, ενώ ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο να συμμετέχει στη διαδικασία και ελεύθερο ελληνικό κανάλι που θα διεκδικήσει μέρος των αναμεταδόσεων, όπως συνέβη και με το MEGA.
Υπογραμμίζουν ωστόσο ότι το κόστος των τηλεοπτικών δικαιωμάτων, παρά το γεγονός ότι η Cosmote δεν είχε αντίπαλο την τελευταία δεκαετία όταν και πρόσθεσε το Champions League στη φαρέτρα της το 2013, έχει εκτοξευτεί καθώς από τα 35 εκατ. ευρώ την τριετία, τα ποσά αυτά έχουν υπερδιπλασιαστεί με το ανταποδοτικό όφελος να παραμένει στοίχημα.
Υψηλό το κόστος για τους παρόχους
Το κόστος γίνεται πλέον όλο και μεγαλύτερο για τους παρόχους, με στελέχη των εταιρειών να αναφέρουν ότι έχουν φτάσει σε ιλιγγιώδη ύψη έναντι της περασμένης δεκαετίας υπογραμμίζοντας ότι πρέπει να συνυπολογιστεί το κόστος της επένδυσης με τους συνδρομητές που μπορεί να προστεθούν.
Όπως είχε αναφέρει πριν μερικούς μήνες ο εκτελεστικός διευθυντής της Cosmote TV, Δημήτρης Μιχαλάκης, το τηλεοπτικό κοινό στρέφεται περισσότερο σε ζωντανές μεταδόσεις, ενώ ταινίες και σειρές προτιμάει να τα βλέπει on demand, τονίζοντας επίσης ότι τα θεματικά κανάλια «σβήνουν», καθώς το περιεχόμενό τους ο τηλεθεατής προτιμά να το βλέπει on demand.
Στελέχη του κλάδου παραδέχονται πως τα επίπεδα δαπανών για τα αθλητικά δικαιώματα ανεβαίνουν συνεχώς συμπιέζοντας τα περιθώρια κέρδους, ωστόσο αποτελούν το σημαντικότερο asset για τους παρόχους εξαιτίας της ζήτησης και της ελκυστικότητας του προϊόντος.
Οι δυο πάροχοι είναι αποφασισμένοι να χτυπήσουν «μέχρι τέλους» το Champions League για διαφορετικούς λόγους όπως σημειώνουν στελέχη του κλάδου, ενώ η μάχη κατά της πειρατείας έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς όπως αποτυπώνεται και στα στοιχεία των παρόχων που καταγράφουν ισχυρή ανάπτυξη συνδρομητών.
Η Nova, θέλοντας να ανεβάσει τον πήχη του ανταγωνισμού απέναντι στη Cosmote TV, έπειτα από χρόνια που βρισκόταν εν υπνώσει, έχει αποκτήσει τα δικαιώματα της Premier League για την επόμενη εξαετία, ενώ κατέχει επίσης και τα δικαιώματα για La Liga και Bundesliga, θέλοντας να αντισταθμίσει την απώλεια του ποδοσφαιρικού Ολυμπιακού, ενώ ήταν νικήτρια και στο διαγωνισμό για τα τηλεοπτικά δικαιώματα της Euroleague.
Είναι χαρακτηριστικό πως οι συνδρομητές της Cosmote TV έφτασαν το τρίτο τρίμηνο στις 665.261 σημειώνοντας άνοδο 3,3% έχοντας αυξηθεί κατά 21.485, και μόνο στο τελευταίο τρίμηνο όπου ξεκίνησαν και οι αθλητικές διοργανώσεις πρόσθεσε 17.364 συνδρομητές. Από την πλευρά της η Nova αριθμεί περί τους 430.000 συνδρομητές, έχοντας καταγράψει σημαντική άνοδο από τους κάτι λιγότερους από 380.000 που διέθετε την περασμένη χρονιά, έχοντας προσθέσει στο οπλοστάσιο της όλα τα μεγάλα ξένα πρωταθλήματα και διατήρησε τη Euroleague.
Για την Cosmote αναδεικνύεται σε μείζον θέμα η διατήρηση και την επόμενη τριετία του Champions League που αποτελεί και το «πετράδι στο στέμμα της», καθώς σε αντίθετη περίπτωση θα παραμείνει με τους μισούς αγώνες του ελληνικού πρωταθλήματος και το NBA να ξεχωρίζουν. Η Nova έχοντας ήδη ξοδέψει πάρα πολλά χρήματα για να «κλέψει» τα μεγάλα πρωταθλήματα από τη Cosmote, θέλει να πάρει και το Champions League, «κλειδώνοντας» έτσι όλες τις μεγάλες διοργανώσεις σε εκείνη για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα, ωστόσο είναι αβέβαιο σε τι ύψη μπορεί να φτάσει έπειτα από τις επενδύσεις που έχει ήδη πραγματοποιήσει.
Ωστόσο εκτός από το ύψος των χρημάτων που θα απαιτηθούν, και η παρουσία των ελληνικών ομάδων αποτελεί κρίσιμο παράγοντας. Όπως επισημαίνεται, χωρίς την παρουσία ελληνικών ομάδων σε επίπεδο ομίλων, το Champions League δεν κερδίζει τόσο το ενδιαφέρον του κοινού, που αυξάνεται από τα νοκ άουτ ματς και μέχρι τον τελικό. Από την πλευρά τους οι ελληνικές ομάδες δεν έχουν δείξει ότι μπορούν να κάνουν τις επιτυχίες του παρελθόντος, με τη συμμετοχή τους να περιορίζεται στα προκριματικά και να καταλήγουν σε Europa και Conference League, με το στοίχημα της υψηλότατης επένδυσης να παραμένει άγνωστο αν θα δει αντίκρυσμα.
Όπως τονίζουν στελέχη του κλάδου: «Δεν βγαίνουν εύκολα τα χρήματα της επένδυσης, αλλά στο τέλος της ημέρας πρέπει να αποφασίσεις αν θα πάρεις το ρίσκο να ξοδέψεις τα χρήματα σε μια τέτοια επένδυση και να κερδίσεις συνδρομητές, ή να κρατήσεις τα χρήματα και να χάσεις κοινό».
Πηγή: businessdaily.gr