Δεν φαίνεται να γέμισε το πασχαλινό... καλάθι των εμπόρων της Θεσσαλονίκης, που αν και προσδοκούσαν οξυγόνο από την εορταστική κατανάλωση, εντούτοις η κίνηση ήταν υποτονική μέχρι και την τελευταία στιγμή.
Είναι χαρακτηριστικό πως τη Μεγάλη Παρασκευή αλλά και το Μεγάλο Σάββατο οι εμπορικοί δρόμοι της Θεσσαλονίκης ήταν άδεια με τους καταναλωτές που έκαναν τα ψώνια της τελευταίας στιγμής να είναι λιγοστοί. Εικόνες που δεν θυμίζουν σε τίποτε τα προηγούμενα χρόνια, όποτε οι καταναλωτές, που είχαν μείνει στην πόλη, έσπευδαν για να προμηθευτούν δώρα.
Η περιορισμένη κινητικότητα δεν φαίνεται να ξένισε τους εμπόρους, ειδικά, του κέντρου της Θεσσαλονίκης, καθώς παρόλο που αρχικά περίμεναν πως οι καταναλωτές μετά από το lockdown, θα...αδημονούσαν για αγορές, εντούτοις προσγειώθηκαν από τις πρώτες ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας όταν οι Θεσσαλονικείς δεν φάνηκαν διατεθειμένοι για ιδιαίτερα ψώνια.
«Οι αγορές ήταν περιορισμένες, αρκετοί καταναλωτές δεν είναι διατεθειμένοι να ψωνίσουν ούτε με click away, ούτε με click inside και το χρονικό όριο των τριών ωρών δεν τους αρκεί, όπως λένε, με αποτέλεσμα να μην επισκεφτούν τις επιχειρήσεις μας και να προτιμήσουν τις διαδικτυακές αγορές για μια ακόμη φορά. Κάποιοι μεταθέτουν τα ψώνια τους για αργότερα, όταν ανοίξουμε κανονικά τα καταστήματα μας και αρθούν οι χρονικοί περιορισμοί και τα sms. Υπάρχουν και εκείνοι που είναι πιεσμένοι οικονομικά και εκ των πραγμάτων δεν σκέφτονται τα ψώνια. Είχαμε προσδοκίες πως θα μπορούσαμε να πάμε καλύτερα, ωστόσο δεν ξαφνιαστήκαμε από την εξέλιξη» λέει έμπορος στην Τσιμισκή.
Πώς κινήθηκε ο πασχαλινός τζίρος
Μοναδικοί «κερδισμένοι» ήταν τα καταστήματα παιχνιδιών και εποχικών λόγω των αγορών πασχαλινών διακοσμητικών, μικρό- δώρων, καθώς και όσα καταστήματα πωλούν παιδικά ρούχα και παπούτσια.
Πάντως και τα μικρά καταστήματα στις γειτονιές κινήθηκαν καλύτερα από ότι αυτά του κέντρου, καθώς δεν ήταν λίγοι οι καταναλωτές που τα επέλεξαν αποφεύγοντας τη μετακίνηση τους στην καρδιά της πόλης ή σε εμπορικά κέντρα.
Μπορεί επί του παρόντος οι έμποροι να αποφεύγουν να κάνουν λόγο σχετικά με το που θα κυμανθεί τελικά ο πασχαλινός τζίρος, ωστόσο φαίνεται πως το 1 δις ευρώ που εκτιμούσαν για τη φετινή χρονιά, μοιάζει απλά με προσδοκία χωρίς αντίκρισμα. Αγγίζει να σημειωθεί πως στις εποχές προ κορωνοϊού ο τζίρος του Πάσχα έφτανε στο 1 δις. ευρώ.
Αυτό που αναμένουν πλέον οι επιχειρηματίες ακόμη και οι αλυσίδες ενδυμάτων, που κατέχουν σημαντικό μερίδιο στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, είναι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις που ξεκίνησαν το Μεγάλο Σάββατο και θα διαρκέσουν για δυο εβδομάδες. Ήδη οι πελάτες των καταστημάτων ενημερώνονται με μηνύματα πως μπορούν να βρουν σημαντικά μειωμένες τιμές, σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνούν το 50%, σε επιλεγμένα είδη.
Στο διάστημα των δυο εβδομάδων, που θα διαρκέσουν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, οι επιχειρηματίες φιλοδοξούν να διαθέσουν το εμπόρευμα που έχει παραμείνει αδιάθετο όλη την προηγούμενη περίοδο.
voria.gr