Στα ναυπηγεία της Lorient βρέθηκε ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος, Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας και επιθεώρησε τις τρεις ελληνικές φρεγάτες Belharra.
Παρά το γεγονός ότι επρόκειτο για επίσκεψη «αστραπή» ο Αρχηγός ΓΕΝ είδε, ρώτησε και ενημερώθηκε αναλυτικά για την πρόοδο των εργασιών για τις φρεγάτες Belharra και απέκτησε πλήρη εικόνα για το πιο σημαντικό εξοπλιστικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού εδώ και πολλές δεκαετίες.
Όσο βρισκόταν στα γαλλικά ναυπηγεία, πέρασε αρκετό χρόνο πάνω στην «Amiral Ronarch», την πρώτη Belharra που κατασκευάζεται για λογαριασμό του «Marine Nationale» και σύντομα προχωρά σε θαλάσσιες δοκιμές.
Με δεδομένο ότι όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα έχουν ήδη δοκιμαστεί, τα sea trials στη γαλλική φρεγάτα θα αποδειχθούν καθοριστικά για τον έλεγχο σε όλα τα μηχανολογικά συστήματα, τα οποία βρίσκονται πάντα στο επίκεντρο όταν πρόκειται για τις δοκιμές του πρώτου πλοίου της κλάσης.
Τυχόν προβλήματα τα οποία θα προκύψουν αναμένεται να επιλυθούν, ώστε οι θαλάσσιες δοκιμές στις τρεις ελληνικές φρεγάτες να προχωρήσουν πιο γρήγορα.
Έως τώρα το χρονοδιάγραμμα τηρείται χωρίς αποκλίσεις, με τον Αρχηγό ΓΕΝ να τονίζει στους Γάλλους ότι περιμένει τα πλοία στην ώρα τους με δεδομένη την ανάγκη του Στόλου για νέες Μονάδες.
Οι εικόνες που δόθηκαν στη δημοσιότητα από το Πολεμικό Ναυτικό δείχνουν ότι ο Αρχηγός ΓΕΝ βρέθηκε σε όλους τους χώρους του ναυπηγείου και διαπίστωσε ιδίοις όμμασι σε ποιο επίπεδο βρίσκονται οι εργασίες τόσο στην σχεδόν ολοκληρωμένη ναυπηγικά φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ» όσο και στην δεύτερη FDI «ΝΕΑΡΧΟΣ», η οποία βρίσκεται στην dry dock δεξαμενή και το προσεχές φθινόπωρο αναμένεται να βγει στη θάλασσα.
Η τοποθέτηση τρόπιδας στην 3η ελληνική Belharra «ΦΟΡΜΙΩΝ» σηματοδοτεί την απαρχή «χτισίματος» για το σκαρί του πλοίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Οnalert.gr, ο Άρχηγος ΓΕΝ εξέφρασε την απόλυτη ικανοποίηση τους για τη συνεργασία των κατασκευαστών με το κλιμάκιο του Πολεμικού Ναυτικού, το οποίο βρίσκεται στη Lorient και όχι απλά παρακολουθεί αλλά έχει ενεργό ρόλο με παρατηρήσεις στην πορεία ναυπήγησης των τριών ελληνικών φρεγατών.
Άλλωστε, οι ίδιοι οι Γάλλοι δεν κρύβουν πλέον ότι οι φρεγάτες που ναυπηγούνται για λογαριασμό του Πολεμικού Ναυτικού είναι με διαφορά καλύτερα πλοία από την πρώτη δική τους «Amiral Ronarc’h». Οι ελληνικές φρεγάτες θα διαθέτουν επιπλέον 16 πυραύλους Aster 30, σύστημα εγγύς προστασίας RAM και επιπλέον ηλεκτρονικά βοηθήματα, ενώ το ECM το οποίο θα τοποθετηθεί στα ελληνικά πλοία είναι αυτό που θα εξοπλίσει και τις Μονάδες του «Marine Nationale».
Tην ίδια ώρα πάντως, το Πολεμικό Ναυτικό περιμένει στην Αθήνα την απάντηση της Γερμανο-ολλανδικής κοινοπραξίας TKMS – Thales Netherlands για τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών MEKO κλάσης «ΥΔΡΑ». Παρά τα σοβαρά «αγκάθια», τα οποία έχουν προκύψει στη διαπραγμάτευση, με κυριότερο το οικονομικό, καθώς το κόστος δείχνει να ξεφεύγει αρκετά πάνω από τα 605 εκατομμύρια, το Ναυτικό Επιτελείο εξακολουθεί να ελπίζει ότι τελικά η κοινοπραξία θα μειώσει τις απαιτήσεις της, ενώ θα βρεθεί λύση και για τα ζητήματα των εγγυήσεων.
Για το Πολεμικό Ναυτικό ο εκσυγχρονισμός των φρεγατών ΜΕΚΟ κρίνεται ως «must» πρόγραμμα, το οποίο θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα, καθώς τα χρονικά περιθώρια έχουν πλέον στενέψει δραματικά.