Το 2020 η ελληνική αγορά νέων αυτοκινήτων επηρεάστηκε αρνητικά από την επέλαση του κορωνοϊού και όπως συνέβη σχεδόν σε όλες τις χώρες του κόσμου, έκλεισε με μειωμένες πωλήσεις συγκριτικά με το 2019.
Πρόκειται για την πρώτη χρονιά μετά το 2012 που η Ελληνική αγορά καινούργιων αυτοκινήτων εμφάνισε πτώση στις πωλήσεις της, όταν και τότε οι πωλήσεις είχαν πέσει μόλις στα 58.582 αυτοκίνητα, «χτυπημένες» από τη βαθύτατη οικονομική κρίση που υπήρχε στη χώρα.
Πλέον και γυρνώντας στα του σήμερα, οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων εμφάνισαν ξανά μετά από χρόνια αρνητικό πρόσημο (-29,0% συγκριτικά με το 2019), ωστόσο υπήρξε μια κατηγορία, αυτή των ηλεκτρικών, η οποία αύξησε εντυπωσιακά τις πωλήσεις της σημειώνοντας ρεκόρ όλων των εποχών στην ελληνική αγορά.
Ειδικότερα και με βάση τα επίσημα στοιχεία, το 2020 πωλήθηκαν στην Ελλάδα 679 καινούργια αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εμφανίζοντας αύξηση 257% σε σχέση με τα 190 νέα μοντέλα του είδους που ταξινομήθηκαν το 2019.
Το ρόλο τους σε αυτή την εντυπωσιακή αύξηση έπαιξαν κυρίως δύο παράγοντες, από τη μια η είσοδος στην αγορά συνεχώς νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά κυρίως από την άλλη, η έναρξη τον Αύγουστο του προγράμματος των κρατικών επιδοτήσεων για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου στη χώρα μας, που μειώνει σημαντικά τις τιμές τους.
Βέβαια, για μια ακόμη φορά θα τονίσουμε ότι τα νούμερα των πωλήσεων νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας παραμένουν χαμηλά, ιδίως εάν συγκριθούν με αυτά που σημειώνονται σε χώρες της Κεντρικής και Βορείου Ευρώπης.
Σε ό,τι αφορά τώρα στο ποιο ηλεκτρικό ήταν ο Πρωταθλητής του 2020, τελικά ο τίτλος της προηγούμενης χρονιάς κατέληξε στο Peugeot e - 208, την ηλεκτρική εκδοχή του μικρού γαλλικού μοντέλου, που σημείωσε 118 πωλήσεις.
Στη δεύτερη θέση και μετά από μια πολύ «δυνατή» επίδοσή του το Δεκέμβριο (ταξινομήθηκαν 76 νέα αυτοκίνητα), κατετάγη το Volkswagen ID.3 με μόλις 3 αυτοκίνητα διαφορά (115 πωλήσεις).
Είναι χαρακτηριστικό πως το 2020 πουλήθηκαν 19 Porsche Taycan, ένα αυτοκίνητο που η βασική του έκδοση ξεκινάει από 110.000 ευρώ. Αριθμός που είναι αναμφίβολα ιδιαίτερα υψηλός, για τα δεδομένα της Ελληνικής αγοράς.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε όλες τις πωλήσεις των ηλεκτρικών το 2020:
- Peugeot e-208: 118 πωλήσεις
- VW ID.3: 115 πωλήσεις
- BMW i3: 68 πωλήσεις
- Nissan LEAF: 45 πωλήσεις
- Skoda Citigo-e: 38 πωλήσεις
- MINI Cooper SE: 32 πωλήσεις
- VW e-up!: 31 πωλήσεις
- smart EQ fortwo: 30 πωλήσεις
- Hyundai Kona Electric: 24 πωλήσεις
- Peugeot e-2008: 24 πωλήσεις
- VW e-Golf: 22 πωλήσεις
- Mercedes EQC: 21 πωλήσεις
- Opel Corsa-e: 20 πωλήσεις
- Porsche Taycan: 19 πωλήσεις
- Tesla Model 3: 19 πωλήσεις
- Jaguar I-Pace: 16 πωλήσεις
- Nissan e-NV200: 6 πωλήσεις
- Honda e: 5 πωλήσεις
- Audi e-tron: 4 πωλήσεις
- Audi e-tron Sportback: 3 πωλήσεις
- Kia e-Niro: 3 πωλήσεις
- Mazda MX-30: 3 πωλήσεις
- smart EQ forfour: 3 πωλήσεις
- DS 3 Crossback: 2 πωλήσεις
- Tesla Model X: 2 πωλήσεις
- DFM E70: 1 πώληση
- Esagono Energia Geco: 1 πώληση
- Fiat 500e: 1 πώληση
- Kia e-Soul: 1 πώληση
- Mercedes EQV: 1 πώληση
- Tesla Model S: 1 πώληση
Εκτός όμως από τα ηλεκτρικά, και τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα σημείωσαν σημαντική αύξηση πωλήσεων σε σχέση με το 2019 στη χώρα μας φθάνοντας στο 2020 στις 1.456 ταξινομήσεις, έναντι μόλις 289 πρόπερσι.
Πρώτο σε πωλήσεις plug-in υβριδικό της Ελλάδας για το 2020 είναι το Volvo XC40 PHEV με 254 αυτοκίνητα, ακολουθούμενο από τη BMW X1 xDrive25e με 138 αυτοκίνητα και το Volvo XC60 PHEV με 134 πωλήσεις.
newsauto.gr