Και άλλοι έχουν προσπαθήσει κατά καιρούς να παρουσιάσουν αντίστοιχα συστήματα, όμως η Honda δείχνει να βρίσκεται πιο κοντά στην μοτοσικλέτα που δεν πέφτει.
Με στόχο να αυξήσει την ασφάλεια του αναβάτη αλλά και να μειώσει το κόστος που μπορεί να προκύψει από μια πτώση με πολύ χαμηλές ταχύτητες, η Honda εξελίσσει εδώ και καιρό το δικό της σύστημα αυτόματης εξισορρόπησης μιας μοτοσικλέτας.
Οι Ιάπωνες είχαν παρουσιάσει στην έκθεση μοτοσικλέτας του Τόκιο, πριν από τέσσερα περίπου χρόνια, την πρώτη γενιά του συστήματος. Μια ιδιαίτερα εντυπωσιακή εφσαρμογή που επιδρούσε στον λαιμό (ηλεκτρικά ελεγχόμενη άρθρωση) και τον εμπρός τροχό της μοτοσικλέτας και της επέτρεπε να εξισορροπεί μόνη της αλλά και να... ακολουθεί το αφεντικό της (δείτε το παραπάνω σχετικό video)!
Τώρα η ιαπωνική εταιρεία, με την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει και από την εξέλιξη ανθρωπόμορφων ρομπότ, όπως το γνωστό ASIMO, πηγαίνει την εξέλιξη του συστήματος της ένα βήμα παραπέρα και μας παρουσιάζει το Honda Riding Assist 2.0 με μία αρκετά διαφορετική προσέγγιση.
Χρησιμοποιώντας ως βάση τη Honda NM4 Vultus, το νέο σύστημα της ιαπωνικής εταιρείας εστιάζει στο πίσω τροχό. Στη θέση του παραδοσιακού ψαλιδιού οι Ιάπωνες τοποθέτησαν ένα ψαλίδι που δένει πάνω στο πλαίσιο μέσω άρθρωσης.
Με τη τοποθέτηση και ενεργοποίηση γυροσκοπίων που λαμβάνουν εντολές από κεντρική μονάδα, η οποία συλλέγει δεδομένα από σχετικούς αισθητήρες, το Riding Assist 2.0 μπορεί και κρατά όρθια τη μοτοσυκλέτα των Ιαπώνων κατά τους ελιγμούς με πολύ μικρές ταχύτητες αλλά και στατικά, ενώ το ίδιο κάνει όταν η μοτοσικλέτα κινείται... προς τα πίσω. Όλα αυτά χωρίς ο αναβάτης της μοτοσικλέτας να χρειάζεται να κάνει σχεδόν τίποτα και φυσικά χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιεί τα πόδια του ούτε στατικά.
H χρήση της Vultus για την εφαρμογή αυτού του νέου συστήματος υποβοήθησης του αναβάτη μόνο τυχαία δεν είναι. Η συγκεκριμένη αυτόματη μοτοσικλέτα φέρει το πλαίσιο και τον εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα της «πλατφόρμας» NC, πάνω στην οποία βασίζονται τα X-ADV, Forza 750 αλλά και η NC750X.
Με αυτή την εφαρμογή οι Ιάπωνες μάλλον θέλουν να μας πουν ότι το σύστημα τους βρίσκεται σε αρκετά προχωρημένο στάδιο εξέλιξης και ότι η πιθανότητα να μπει σύντομα στην παραγωγή δεν είναι μικρή, εφόσον και το κοινό αντιδράσει με ανάλογα θετικό τρόπο.
Όπως και να έχει, και από τη στιγμή που το Riding Assist 2.0 παρουσιάζεται από το μεγαλύτερο κατασκευαστή δικύκλων παγκοσμίως, αποτελεί για ευνόητους λόγους ένα πολύ σημαντικό βήμα και για τις μελλοντικές αυτόνομες μοτοσυκλέτες...
Δείτε το εντυπωσιακό στην πράξη σύστημα της Honda σε δράση στα videos που ακολουθούν.