Η επίσκεψη του υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας, Νίκου Χαρδαλιά, από κοινού με τον Αμερικανό Πρέσβη Geoffrey Pyatt στην αεροπορική βάση της Δεκέλειας, στο Τατόι, στην φωλιά με τα πυροσβεστικά ελικόπτερα, που νοικιάζει η χώρα μας, κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν.
Η επιθεώρηση κυρίως των ελικοπτέρων Erickson S-64, που έχουν προσφέρει τα μέγιστα στο έργο καταπολέμησης των πυρκαγιών ήταν ουσίας, αφού τα συγκεκριμένα ελικόπτερα αποτελούν μέρος του προγράμματος – μαμούθ της Πολιτικής Προστασίας για ενίσχυση των ιπτάμενων μέσων πυρόσβεσης.
Ενός προγράμματος που ο ίδιος ο Νίκος Χαρδαλιάς έχει δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την τάχιστη υλοποίησή του.
Πρόκειται για το πρόγραμμα «ΑΙΓΙΣ» το οποίο ανακοινώθηκε στις 20 Ιουνίου ύψους 1,76 δις ευρώ, εκ των οποίων 595 εκ. € προέρχονται μέσω Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, 408 εκατ. € μέσω Ταμείου Ανάκαμψης της ΕΕ και 757 εκατ. € μέσω ΕΣΠΑ 2021-27.
Μεταξύ άλλων, το πρόγραμμα προβλέπει την προμήθεια 10 πυροσβεστικών ελικοπτέρων Erickson S-64 Crane. Και ο αριθμός δεν είναι τυχαίος, αφού τόσα έχουν ενοικιαστεί φέτος στο πλαίσιο του σχεδιασμού αντιπυρικής προστασίας. Μπορούν να ρίξουν έως 2.600 γαλόνια νερό, ή αλλιώς περίπου 9,800 λίτρα.
Ταυτόχρονα, όπως δημοσίευσε και η Realnews στο φύλλο του Δεκαπενταύγουστου, εξετάζεται και ακόμη ένα ελικόπτερο, το Fire Hawk, που αποτελεί την πυροσβεστική έκδοση του γνωστού στρατιωτικού ελικοπτέρου Blackhawk.
Φέρει δεξαμενή με δυνατότητα ρίψης 4 τόνων νερού ενώ όταν δεν χρησιμοποιείται για δασοπυρόσβεση μπορεί να φέρει σε πέρας αποστολές Έρευνας και Διάσωσης (Search & Rescue) ή μεταφοράς τραυματιών – ασθενών (MEDEVAC).
Τα ελικόπτερα αυτά επιχειρούν εδώ και ένα χρόνο στην Καλιφόρνια, έχοντας επιδείξει θετικά αποτελέσματα στην καταπολέμηση των πυρκαγιών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr, έχει ήδη αποφασιστεί ότι το σύνολο των νεοαποκτηθέντων εναέριων μέσων πυρόσβεσης, θα τα χειρίζεται αποκλειστικά η Πολεμική Αεροπορία, όπως κάνει δηλαδή επί δεκαετίες με τα ελικόπτερα Canadair αν και στην περίπτωση που επιλεγούν και τα ελικόπτερα Fire Hawk υπάρχει η σκέψη να τα επιχειρούν πιλότοι του Πολεμικού Ναυτικού, λόγω εμπειρίας στον τύπο, αφού τα Aegean Hawk αλλά και τα Romeo που έρχονται αποτελούν την ναυτική έκδοση των Blackhawk.
Πηγή: enoplos.gr