Τα τελευταία κρίσιμα λεπτά πριν την μοιραία σύγκρουση των δύο τρένων το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου φαίνεται πως υπήρξε ενημέρωση πως το εμπορικό λαμβάνει γραμμή καθόδου προς Αθήνα.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων στις 23.04 ενημέρωσε πως η εμπορική αμαξοστοιχία ξεκινά από τον Σταθμό των Νέων Πόρων με κατεύθυνση προς Αθήνα. Ένα λεπτό πριν, έχει αναχωρήσει και η επιβατική αμαξοστοιχία από την Λάρισα.
Για 17 ολόκληρα λεπτά τα δύο τρένα βρίσκονται σε πορεία σύγκρουσης. Η επικοινωνία μεταξύ σταθμαρχών καταγράφεται βάση πρωτοκόλλου στο βιβλίο τηλεγραφημάτων, τον εποπτικό πίνακα κυκλοφορίας και το καταγραφικό των συνομιλιών. «Υπάρχει ένα τηλέφωνο, εσωτερικό… το οποίο παίρνει ο Σταθμάρχης των Νέων Πόρων και λέει στον Σταθμάρχη της Λάρισας, ότι εγώ από τους Νέους Πόρους έδιωξα την 80501 στη γραμμή καθόδου προς Αθήνα.
Ο Σταθμάρχης Λάρισας είναι υποχρεωμένος να καταγράψει τον αριθμό τηλεγραφήματος. Προφανώς ο σταθμάρχης Λάρισας δεν αντιλήφθηκε ότι η αμαξοστοιχία πέρασε στη γραμμή καθόδου», αναφέρει ο προϊστάμενος αμαξοστοιχιών ΟΣΕ και αντιπρόεδρος ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θωμάς Χαμάμης. Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ η ενημέρωση από τη Σταθμάρχη των Νέων Πόρων για την εμπορική αμαξοστοιχία ακούστηκε από όλους όσοι είχαν τα ραδιοτηλέφωνα ανοιχτά, αλλά δεν είναι γνωστό αν το πρωτόκολλο επικοινωνίας ακολουθήθηκε από τον Σταθμάρχη της Λάρισας.
«Με το που έφυγε η αμαξοστοιχία 62 από τον Σταθμό της Λάρισας, ο σταθμάρχης της Λάρισας ήταν υποχρεωμένος να σηκώσει το τηλέφωνο, να πάρει τους Νέους Πόρους και να πει ότι η αμαξοστοιχία έφυγε από τη γραμμή ανόδου προς Νέους Πόρους. Τι έγινε μεταξύ των δύο σταθμαρχών αυτό δεν το γνωρίζω», προσθέτει ο κ. Χαμάμης. Σύμφωνα με τον Alpha, ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων φαίνεται να είχε αντιληφθεί ότι τα δύο τρένα, η εμπορική και η επιβατική αμαξοστοιχία ήταν στην ίδια γραμμή και ειδοποίησε μέσω ασυρμάτου τον 59χρονο συνάδελφό του στη Λάρισα.
Όπως ανέφερε το ρεπορτάζ του Alpha, μετά την ενημέρωση στις 23.04, του σταθμάρχη των Νέων Πόρων προς τον συλληφθέντα σταθμάρχη Λάρισας μέσω ασυρμάτου ότι έχει ξεκινήσει από εκεί η εμπορική αμαξοστοιχία με κατεύθυνση την Λάρισα εκείνος απάντησε: «Ok ελήφθη αυτό, καλώς..» απάντησε ο μοιραίος σταθμάρχης Λάρισας. Ωστόσο, τίποτα δεν έγινε στα 17 λεπτά που μεσολάβησαν μέχρι την φονική σύγκρουση των δύο τρένων. Ο συλληφθείς σταθμάρχης προφανώς είχε θεωρήσει ότι είχε γυρίσει το κλειδί, αλλά αυτό δεν είχε γίνει, ενώ στην προανάκριση φέρεται να παραδέχθηκε: «Ναι, κατάλαβα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά άλλα δεν προλάβαινα να το σταματήσω».
Πηγή: iefimerida.gr