Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την κατάθεση των προσφορών για το μεγάλο έργο της μετατροπής της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Μουδανιών, από την περιοχή της Βούλγαρη, μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο της Θέρμης, σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, το οποίο υλοποιεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Το άνοιγμα των προσφορών προγραμματίστηκε για τις 10 Μαρτίου, οπότε μένουν μόλις τρεις εβδομάδες, για να έχουμε το πέρας της πρώτης βασικής διαδικασίας για να αποκτήσει ανάδοχο το έργο και να αρχίσουν οι εργασίες κατασκευής.
Το έργο είναι εξαιρετικά κρίσιμο, δεδομένου ότι πέρα από την αποκατάσταση ασφαλών και ταχύτερων μετακινήσεων στην ανατολική Θεσσαλονίκη, η εθνική οδός εξυπηρετεί και τους επισκέπτες της Χαλκιδικής, δηλαδή τον τουρισμό.
Το συγκεκριμένο τμήμα της εθνικής οδού είναι επικίνδυνο κι αυτό έχει αναγνωριστεί εδώ και πολλά χρόνια. Κύρια αιτία είναι οι πολλές (15 έχουν καταγραφεί) συνδέσεις από το παράπλευρο οδικό δίκτυο. Συνδέσεις, που έγιναν χωρίς τον απαιτούμενο σχεδιασμό και πλέον με τη μεγάλη αύξηση της κυκλοφορίας στην περιοχή τα τελευταία χρόνια και τις υψηλές ταχύτητες που αναπτύσσονται, εγκυμονούν κινδύνους. Γι' αυτό και χαρακτηρίζονται "παράτυπες".
Ο διαγωνισμός φέρεται να προσελκύει το ενδιαφέρον πολλών εταιρειών, ενώ ο προϋπολογισμός του είναι 35 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Είναι από τα έργα που όλοι οι εμπλεκόμενοι θέλουν να "τρέξει" γρήγορα και εφόσον δεν υπάρξουν εμπλοκές με τα διαγωνιστικά και τα διαδικαστικά (ενστάσεις, καθυστερήσεις γραφειοκρατικές κτλ.), τότε οι αρμόδιοι υπολογίζουν ότι μέχρι το τέλος του φετινού καλοκαιριού θα έχει ανάδοχο, θα υπογραφεί η σύμβαση και θα αρχίσουν οι εργασίες. Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ολοκλήρωση του έργου το 2025.
Οι βασικές παρεμβάσεις που θα κληθεί να πραγματοποιήσει ο ανάδοχος είναι:
-Κλείσιμο όλων των παράτυπων εισόδων και εξόδων στη Μουδανιών.
-Ανακατασκευή του ανισόπεδου κόμβου στην έξοδο από τον Φοίνικα (Μαρίνου Αντύπα) προς τη Μουδανιών.
-Βελτίωση του παράπλευρου οδικού δικτύου, που εξυπηρετεί πλέον πολλές παρόδιες εγκαταστάσεις και δεν είναι σε καλή κατάσταση.
-Αναβάθμιση και διαπλάτυνση του υφιστάμενου κόμβου της Θέρμης, ώστε να λειτουργεί χωρίς φανάρια.
-Νέα σύνδεση με το Mediterranean Cosmos.
-Νέος ανισόπεδος κόμβος πριν τον ανισόπεδο κόμβο της Θέρμης, για τη σύνδεση των ιδιωτικών σχολείων, που λειτουργούν στην είσοδο της Θέρμης.
voria.gr