Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ και η Raytheon, ολοκλήρωσαν με επιτυχία όλες τις αναπτυξιακές και επιχειρησιακές δοκιμές του AIM-120D-3, οι οποίες ολοκληρώθηκαν με ένα F-16 με υλικό και λογισμικό παραγωγής.
Η τελική δοκιμαστική εκτόξευση από το F-16 Fighting Falcon του AIM-120D-3, σηματοδοτεί ένα σημαντικό άλμα προς τα εμπρός στην ενίσχυση της ικανότητας αέρος-αέρος των αμερικανικών στρατιωτικών αεροσκαφών.
Το AIM-120D-3 είναι η πιο προηγμένη παραλλαγή του πυραύλου AMRAAM, που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Form, Fit, Function Refresh (F3R), το οποίο αναβάθμισε τις κάρτες κυκλωμάτων στο τμήμα καθοδήγησης του πυραύλου και επιτρέπει συνεχείς ευέλικτες βελτιώσεις λογισμικού. Το πιο πρόσφατο AMRAAM είναι ικανό να αντιμετωπίσει τις ομότιμες απειλές.
«Με σημαντικά αυξημένη λειτουργικότητα, απόδοση και παραγωγικότητα και την ολοκλήρωση του προγράμματος πτήσεων δοκιμών, διασφαλίζουμε ότι τα πολεμικά αεροσκάφη μπορούν να υπολογίζουν ότι θα έχουν την πέμπτη γενιά του AMRAAM –και αρκετά από αυτά– στο οπλοστάσιό τους», δήλωσε ο ο Paul Ferraro , πρόεδρος της Air Power στη Raytheon.
Πώς λειτουργούν οι κάρτες κυκλώματος
Οι κάρτες κυκλωμάτων, γνωστές και ως πλακέτες τυπωμένων κυκλωμάτων (PCB), αποτελούν κρίσιμο στοιχείο στο τμήμα καθοδήγησης των πυραύλων. Αυτές οι κάρτες είναι υπεύθυνες για τον έλεγχο της διαδρομής πτήσης του πυραύλου και τη διασφάλιση ότι, θα φτάσει στο στόχο του με ακρίβεια.
Οι κάρτες κυκλώματος περιέχουν ηλεκτρονικά εξαρτήματα όπως αντιστάσεις, πυκνωτές και τρανζίστορ που συνεργάζονται για τη ρύθμιση του συστήματος καθοδήγησης του πυραύλου. Οι αναβαθμισμένες κάρτες κυκλώματος στον πύραυλο 5ης γενιάς, παρέχουν πιο προηγμένο και αποτελεσματικό έλεγχο της διαδρομής πτήσης του πυραύλου.
Οι κάρτες κυκλώματος λειτουργούν λαμβάνοντας σήματα από τους αισθητήρες του βλήματος και επεξεργάζοντάς τα, προσδιορίσουν την τρέχουσα θέση και την ταχύτητα του βλήματος. Με βάση αυτές τις πληροφορίες, οι κάρτες κυκλώματος υπολογίζουν τις απαραίτητες προσαρμογές στην τροχιά του πυραύλου για να εξασφαλίσουν ότι θα φτάσει στο στόχο του.
Οι αναβαθμισμένες κάρτες κυκλώματος στον πύραυλο 5ης γενιάς, χρησιμοποιούν προηγμένους αλγόριθμους και επεξεργαστική ισχύ για να κάνουν πιο ακριβείς υπολογισμούς και προσαρμογές στην πορεία πτήσης του πυραύλου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, έναν πιο ακριβή και αποτελεσματικό πύραυλο που μπορεί να χτυπήσει τον στόχο του με μεγαλύτερη ακρίβεια.
Οι δυνατότητες του AIM-120D-3 αξιολογήθηκαν αυστηρά σε διάφορα σενάρια αέρος-αέρος σε όλο το πρόγραμμα δοκιμών. Αυτό περιλάμβανε πλατφόρμες τέταρτης και πέμπτης γενιάς τόσο του Ναυτικού των ΗΠΑ όσο και της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, διασφαλίζοντας ότι η τελευταία παραλλαγή AMRAAM είναι έτοιμη για σύγχρονο εναέριο πόλεμο.
Οι πύραυλοι AMRAAM της Raytheon έχουν αγοραστεί από πολλά έθνη, από ασιατικές χώρες όπως η Ιαπωνία και η Σιγκαπούρη μέχρι τις σκανδιναβικές χώρες όπως η Νορβηγία και η Σουηδία.
Αρκετές εκδόσεις
Ο πύραυλος AIM-120 έχει υποστεί αρκετές εκδόσεις και τροποποιήσεις από την εισαγωγή του το 1991. Η πρώτη έκδοση, AIM-120A, είχε βεληνεκές περίπου 35 km και χρησιμοποιούσε ημιενεργή καθοδήγηση ραντάρ. Αργότερα αναβαθμίστηκε σε AIM-120B, το οποίο είχε βελτιωμένη καθοδήγηση και εμβέλεια 50 km.
Η επόμενη έκδοση, AIM-120C, εισήγαγε έναν ενεργό αναζητητή ραντάρ και βελτίωσε τους αλγόριθμους καθοδήγησης, αυξάνοντας την εμβέλεια σε πάνω από 100 km. Το AIM-120C είχε επίσης κινητήρα μειωμένου καυσαερίου, καθιστώντας τον πιο δύσκολο τον εντοπισμό του.
Το AIM-120D, η τελευταία έκδοση, έχει περαιτέρω βελτιώσεις στην καθοδήγηση και την εμβέλεια, με αναφερόμενη αυτονομία άνω των 180 km. Διαθέτει επίσης, αμφίδρομη σύνδεση δεδομένων, που επιτρέπει ενημερώσεις και επαναστόχευση κατά τη διάρκεια της πτήσης.