Τραγωδία στα Τέμπη: Εισήγηση για διακοπή των δρομολογίων

Metrosport Team05 Μαρτίου 2023

Η εισήγηση που θα γίνει στον πρωθυπουργό θα αφορά τη διακοπή των δρομολογίων των τρένων είτε για δύο, είτε για τρεις μήνες, προκειμένου να ολοκληρωθούν τα έργα - Σκοπός είναι να προχωρήσουν γρήγορα οι εργασίες για να λειτουργήσει η τηλεδιοίκηση αλλά και η σηματοδότηση σε όλη τη γραμμή.

Με αφορμή τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη και την απώλεια 57 ανθρώπινων ζωών, αναμένεται να γίνει μία κομβική εισήγηση στον Κυριάκο Μητσοτάκη. Σύμφωνα με το STAR, η εισήγηση, που θα γίνει αρμοδίως στον πρωθυπουργό, θα αφορά τη διακοπή των δρομολογίων των τρένων είτε για δύο, είτε για τρεις μήνες, προκειμένου να ολοκληρωθούν τα έργα. Σκοπός είναι να προχωρήσουν γρήγορα οι εργασίες για να λειτουργήσει η τηλεδιοίκηση αλλά και η σηματοδότηση σε όλη τη γραμμή. Ωστόσο, εκφράζονται φόβοι για απώλεια εξοπλισμού εξαιτίας της διακοπής των δρομολογίων.

Οι αρμόδιοι, που αναμένεται να κάνουν την εισήγηση στον Κυριάκο Μητσοτάκη, εκτιμούν ότι βάσει χρονοδιαγράμματος μέχρι τον Ιούλιο, θα έπρεπε να έχουν παραδοθεί τα συστήματα ασφαλείας σε όλη τη γραμμή και πιο συγκεκριμένα στα κομμάτια, όπου δεν υπήρχε το σύστημα. Σταματώντας τα τρένα για δύο με τρεις μήνες, θα μπορέσουν, σύμφωνα με το STAR, να επισπευστούν οι εργασίες, έτσι ώστε να ολοκληρωθεί σε όλη τη γραμμή η λειτουργία του συστήματος ασφαλείας. Επίσης, θα προταθεί στον πρωθυπουργό, μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες, να γίνεται η μεταφορά των επιβατών με λεωφορεία του ΟΣΕ, τα οποία θα προστεθούν σε αυτά του ΚΤΕΛ, για να μεταφέρονται οι επιβάτες από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη.

Η εισήγηση, όπως προαναφέρθηκε, θα γίνει στον πρωθυπουργό με τις αρχές της ερχόμενες εβδομάδα και αναμένεται να δούμε τι θα αποφασίσει τελικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Πάντως, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι δύσκολα θα την κάνει δεκτή.

«Θα κλέψουν τις ράγες»

Στο μεταξύ, ο πρώην διευθυντής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Χρήστος Ρετσινάς, προειδοποίησε πως σε περίπτωση διακοπής των δρομολογίων, συμμορίες δεν αποκλείεται να κλέψουν ακόμα και τις ράγες. «Από τότε που διαλύθηκε το δευτεροβάθμιο όργανο ελέγχου, και έφυγε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έπρεπε το προσωπικό που ασχολιόταν με την ασφάλεια κυκλοφορίας, δηλαδή ένας προϊστάμενος των μηχανοδηγών και ένας προϊστάμενος του προσωπικού κινήσεως σε 24ωρες βάρδιες, έπρεπε να ήταν σε συνεργασία με τον ΟΣΕ», είπε ο κ. Ρετσινάς στο MEGA.

«Μέχρι το τέλος του 2020 υπήρχε αυτή η επιτροπή και μετά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έκανε ένα υποτυπώδες συμβούλιο, το οποίο δεν βλέπεις αν πας για σύγκρουση μέσω GPS, δεν προσφέρει τίποτα. Μέσω GPS βλέπεις μία κουκίδα. Από πλευράς ασφάλειας δεν λέει απολύτως τίποτα. Αν έβλεπαν σε ποια γραμμή κινείται το τρένο, θα είχαν προλάβει να ειδοποιήσουν τους μηχανοδηγούς. Αυτό το σύστημα σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης, εάν δεν το κλέβουν οι συμμορίες, μπορεί να ολοκληρωθεί σε 3 χρόνια», επεσήμανε.

Πηγή: reader.gr

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.