Το ποδόσφαιρο μετά την πανδημία και τα μεγάλα ερωτηματικά

Βασίλης Μάστορας04 Μαρτίου 2021

Tα ερωτήματα που μπαίνουν καθημερινά στις κοινωνίες όλου του κόσμου είναι πώς θα είναι η επόμενη ημέρα μετά την πανδημία της COVID-19. Eίναι αλήθεια ότι στους 12 μήνες που μεσολάβησαν, και άγνωστο πόσοι ακόμη θα απαιτηθούν μέχρι να επιστρέψουμε στην κανονικότητα, έχουν αλλάξει πάρα πολλές συνήθειες των ανθρώπων.

Για παράδειγμα επτά στους 10 Ελληνες διαδικτυακούς καταναλωτές, ποσοστό 68%, επηρεάστηκαν είτε λόγω της μείωσης του εισοδήματός είτε λόγω ζητημάτων υγείας. Παράλληλα λόγω των περιοριστικών μέτρων στην αγορά, τα διαδικτυακά κανάλια έγιναν βασικό σημείο αγορών για όλους τους καταναλωτές, αλλά κυρίως για όσους έχουν επηρεαστεί από την πανδημία.

 Αξίζει να σημειωθεί ότι το 21% εξ αυτών, άρχισαν να ψωνίζουν διαδικτυακά μέσα στον τελευταίο χρόνο. Παράλληλα η πανδημία έχει διευρύνει το κοινό των διαδικτυακών αγορών σε δύο άκρα: μεγαλύτερες ηλικίες (56-65) καθώς και νέους (18-24).

Μπορεί μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον ο αθλητισμός να μείνει ανεπηρέαστος; Φυσικά και όχι. Σύμφωνα με έρευνες, μετά την πανδημία, οι μισοί φίλαθλοι θα πηγαίνουν στα γήπεδα. Προφανώς γιατί τα lockdown δημιούργησαν νέες συνήθειες και στο καταναλωτικό κοινό των σπορ. 

Στο περιοδικό Il Venerdì της Repubblica υπάρχει δημοσίευμα για τις άδειες κερκίδες των ιταλικών ποδοσφαιρικών γηπέδων. Τα στοιχεία που επικαλείται ο συντάκτης προέρχονται από το Deloitte’s Sports Business Group, το οποίο εκτιμά ότι οι 20 ομάδες της Football Money League 2021 (στις οποίες δεν περιλαμβάνεται καμία ελληνική) μέχρι το τέλος της σεζόν 2020/21 και εξαιτίας της πανδημίας θα χάσουν έσοδα που υπερβαίνουν τα 2 δισ. ευρώ.

 Η έρευνα που επιβεβαιώνει ότι μετά την πανδημία οι μισοί οπαδοί των ομάδων δεν θα επιστρέψουν, τουλάχιστον άμεσα στο γήπεδο, διενεργήθηκε σε 20 χώρες. Οι φίλαθλοι που συμμετείχαν στην έρευνα είπαν ότι οι επιπτώσεις της πανδημίας θα διαρκέσουν αρκετό καιρό και στο ποδόσφαιρο. Σε ποσοστό 52% οι φίλαθλοι δήλωσαν ότι θα επιστρέψουν στο γήπεδο αμέσως, ενώ σε ποσοστό 15% δήλωσαν ότι θα αποφύγουν τα γήπεδα τουλάχιστον για έξι μήνες.

 Το Deloitte έγραψε ότι από τον Μάρτιο του 2020 το 49% των φιλάθλων χρησιμοποιούν τα social media για να αλληλεπιδράσουν με τις ομάδες τους. Αλλοι, σε ποσοστό 17%, έχουν εγγραφεί συνδρομητές στο τηλεοπτικό κανάλι του συλλόγου τους. Κοινωνιολόγοι και πρώην διευθυντές marketing μεγάλων ποδοσφαιρικών club εκτιμούν ότι «τα αποτελέσματα αυτού του αναγκαστικού μετασχηματισμού θα είναι απρόβλεπτα». Tην άποψη τους την στηρίζουν στις αλλαγές που θα υπάρξουν στα οικονομικά και εργασιακά τους δεδομένα.

Υπάρχουν όμως και απόψεις ότι «οι οπαδοί θα επιστρέψουν στα γήπεδα, γιατί υπάρχουν πράγματα όπως η συγκίνηση που χαρίζει η συμμετοχή στο πλήθος, η ένταση της συλλογικής χαράς, η κοινή δοκιμασία με άλλους οπαδούς, καταστάσεις που δεν θα χαθούν».

Οι ομάδες όμως για καλό και για κακό επιχειρούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και προγραμματίζουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους. «Τα κλειστά στάδια», υποστηρίζει ο Αλεσάντρο Αντονέλο, CEO της Ιντερ, «μας ώθησαν να δημιουργήσουμε νέους τρόπους αλληλεπίδρασης με τους οπαδούς. Στο San Siro έχουμε στήσει ψηφιακά καντράν και κατά τη διάρκεια των αγώνων προβάλλουμε εικόνες που μας στέλνουν οι οπαδοί από τα σπίτια τους. Είναι φωτογραφίες και βίντεο που δείχνουν πώς βιώνουν το ματς κατ’ οίκον. Ετσι, παραμένουν κοντά στην ομάδα». 

Ο Αντονέλο είπε ακόμη ότι οι φίλοι της Ιντερ μπορούν να δουν αποκλειστικό περιεχόμενο από τις προπονήσεις, από τα αποδυτήρια, από την καθημερινότητα των ποδοσφαιριστών. Αισιοδοξεί ότι στο μέλλον κάτι θα αλλάξει προς το καλύτερο και θα υπάρχει ζωντανή αλληλεπίδραση. Γενικά οι εκτιμήσεις των στελεχών των ιταλικών ποδοσφαιρικών επιχειρήσεων και των media με αθλητικό περιεχόμενο, όπως είναι το Sky Sport, είναι αισιόδοξες ότι το πάθος για τον αγαπημένο σύλλογο θα ξαναφέρει τον κόσμο στο γήπεδο. «Η δυσπιστία του κόσμου που αποτυπώνει η έρευνα θα σταθμιστεί πρώτα και στη συνέχεια θα ξεπεραστεί από το πάθος. 

Στη συνέχεια, εμείς πρέπει να προετοιμαστούμε για το μέλλον, ακόμη και από τεχνική άποψη» σχολίασε ο διευθυντής της Sky Sport Φεντερίκο Φέρι.


Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news

Κάντε like στην σελίδα μας στο facebook

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.