Οι νέοι Έλληνες της Generation Z ενδιαφέρονται πολύ για την επικαιρότητα και περνούν πολύ χρόνο στο διαδίκτυο. Αναπτύσσουν προβληματισμούς για σημαντικά κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα της εποχής και εμπιστεύονται τους επιστήμονες και το κοντινό τους περιβάλλον, αλλά όχι τους πολιτικούς και την Εκκλησία.
Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα που διεξήγε το Eteron- Ινστιτούτο για την Έρευνα και την Κοινωνική Αλλαγή σε συνεργασία με την εταιρεία Aboutpeople τον Δεκέμβριο του 2021 σε δείγμα 403 ατόμων σε όλη τη χώρα ηλικίας 16-25 ετών.
Πρόκειται για την πρώτη έρευνα στην Ελλάδα που εστιάζει αποκλειστικά στη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα.
Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής του Eteron, Γαβριήλ Σακελλαρίδης, «η γενιά που σήμερα είναι μεταξύ 16 και 25 ετών στην καλύτερη περίπτωση παρουσιάζεται ως "ακατανόητη", ενώ στη χειρότερη πολύ συχνά της αποδίδονται στερεότυπα που απέχουν από την πραγματικότητα.
Θέλουμε να ξεκλειδώσουμε το "μαύρο κουτί" και να καταλάβουμε τους τρόπους και τα κανάλια μέσα από τα οποία η Generation Z αποκτά πολιτική και κοινωνική συνείδηση, ποιες είναι οι ανησυχίες της και πώς τοποθετείται σε κρίσιμα ερωτήματα της εποχής μας».