Τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί η ατμοσφαιρική ρύπανση στη Θεσσαλονίκη εξήγησε αναπληρωτής καθηγητής περιβαλλοντικής μηχανικής στο ΑΠΘ, Δημοσθένης Σαρηγιάννης.
Η δυτική Θεσσαλονίκη έχει μεγαλύτερο πρόβλημα ατμοσφαιρικής ρύπανσης λόγω μεταφορών και των εργοστασίων που υπάρχουν στην περιοχή ενώ στις πιο υποβαθμισμένες οικονομικά περιοχές της πόλης ο μεγαλύτερος παράγοντας ρύπανσης είναι η οικιακή θέρμανση, δήλωσε στην ΕΡΤ3 ο Δημοσθένης Σαρηγιάννης, Χημικός Μηχανικός και αναπληρωτής καθηγητής περιβαλλοντικής μηχανικής στο ΑΠΘ. Η περιοχή των Βασιλικών Θεσσαλονίκης εμφανίζεται με μεγαλύτερη ατμοσφαιρική ρύπανση γιατί συνδυάζει την αμμωνία από τις γεωργικές καλλιέργειες με τη ρύπανση από τις αστικές περιοχές, πρόσθεσε.
Για να αντιμετωπιστεί η ατμοσφαιρική ρύπανση στη Θεσσαλονίκη έχουμε προτείνει τη δημιουργία δακτυλίου στο κέντρο της πόλης, την επέκταση της ηλεκτροκίνησης στον στόλο των οχημάτων και την εφαρμογή τηλεργασίας μια ημέρα την εβδομάδα σε υπηρεσίες του κέντρου της πόλης, επισήμανε ο κ. Σαρηγιάννης. Αν εφαρμοστούν αυτές οι προτάσεις μέχρι το 2030 θα είμαστε σε όλες τις περιοχές κάτω από τα όρια ασφαλείας όλο τον χρόνο, τόνισε. Οι προτάσεις αυτές έχουν κοστολογηθεί και ως προς το κόστος αλλά και ως προς το όφελος (πχ μείωση ασθενειών), κατέληξε.