Έντεκα λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ «αλλάζουν» και μια νέα γραμμή δημιουργείται, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους επιβάτες της Θεσσαλονίκης, που θα χρησιμοποιούν το Μετρό.
Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε σήμερα (25/10) σε εκδήλωση στο Δημαρχείο της πόλης, από τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης.
Στόχος του σχεδιασμού του ΟΣΕΘ είναι το πλήθος των επιβατών να μπορεί να μετακινείται από και προς τις στάσεις του Μετρό με την αστική συγκοινωνία, ενώ με τις αλλαγές σε λεωφορειακές γραμμές, μειώνεται ο αριθμός των αστικών λεωφορείων που θα περνά από την οδό Εγνατία.
Αναλυτικά οι βασικές τροποποιήσεις διαδρομών 11 λεωφορειακών γραμμών:
- Νο 10 «Χαριλάου-Ν.Σ.Σ.» – Προβλέπεται διέλευση της γραμμής από τον άξονα της οδού Τσιμισκή αντί του άξονα της οδού Εγνατία
- Νο 11 «Πυλαία-Ν.Σ.Σ.» – Δημιουργείται σύνδεση της γραμμής από το Τ.Σ. Πυλαίας μέχρι το σταθμό Σιντριβάνι του ΜΕΤΡΟ και κατάργηση του τμήματος από το κέντρο της πόλης (Σιντριβάνι) μέχρι τον Ν.Σ.Σ.
- Νο 11Τ «Πυλαία-Χαριλάου» – Δομείται επέκταση της διαδρομής της γραμμής μέχρι τον σταθμό της Νέας Ελβετίας (σύνδεση τερματικών σταθμών Πυλαίας, Χαριλάου και Ν. Ελβετίας).
- Νο 17 «Τριανδρία-Ν.Σ.Σ.» – Συνδέεται η γραμμή με στάσεις μετρό «Πανεπιστήμιο», «Συντριβάνι», «Αγίας Σοφίας», με παράλληλη κατάργηση του τμήματος της γραμμής μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό.
- Νο 20 «Μενεμένη-Αριστοτέλους» – Απομακρύνεται από τον κεντρικό χώρο του Τ.Σ. Αριστοτέλους και προβλέπεται διέλευση της γραμμής μέσω των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου.
- Νο 21 «Εύοσμος-Αριστοτέλους» απομακρύνεται από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους και εφαρμόζεται διέλευση της γραμμής μέσω των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου.
- Νο 30 «Τριανδρία-Αποθήκη» (μια καίρια εγκάρσια γραμμή από βορρά προς νότο) – επεκτείνεται η διαδρομή της μέχρι την Καλαμαριά στο ύψος της οδού Χηλής (Κερασούντος), με επιστροφή μέσω οδών Τάκη Οικονομίδη-Πλούτωνος.
- Νο 36 «Βούλγαρη-Ζώνη Καινοτομίας» (μια σπουδαία γραμμή εξυπηρέτησης της ΝΑ ζώνης) – Δημιουργείται καίρια σύνδεση της γραμμής με τον σταθμό της Ν. Ελβετίας, για κάθε δυνατότητα μετεπιβιβάσεων.
- Νο 45 «ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΚΤΕΛ Χαλκιδικής» – Προχωρά η απευθείας σύνδεση της γραμμής με τον σταθμό της Ν. Ελβετίας και, άρα, με το μετρό.
- Νο 57 «Χορτιάτης-Αριστοτέλους» – σύνδεση της γραμμής από τον Τ.Σ. Χορτιάτη μέχρι τον Ν.Σ.Σ. με ταυτόχρονη απομάκρυνση της γραμμής από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους στο κέντρο της πόλης.
- Νο 58 «ΤΣ Χορτιάτη – Πανόραμα-Βενιζέλου» – σύνδεση της γραμμής από τον Τ.Σ. Χορτιάτη μέχρι το σταθμό της Ν. Ελβετίας, με ταυτόχρονη απομάκρυνση της γραμμής από το κέντρο της πόλης της Θεσσαλονίκης (οδός Βενιζέλου).
*Εξετάζεται ως εναλλακτική διαδρομή η διέλευση της γραμμής 58 από την οδό Βούλγαρη και από τις στάσεις ΜΕΤΡΟ «25ης Μαρτίου» και «Βούλγαρη».