Πολλοί ρωτούν γιατί εκδόθηκε με τόση καθυστέρηση η περιβόητη απόφαση της Επιτροπής Δεοντολογίας της ΕΠΟ για την υπόθεση των 28. Δεν έχουν άδικο να απορούν, αλλά δυστυχώς βλέπουν το δέντρο και χάνουν το δάσος.
Είναι αλήθεια ότι οι πειθαρχικές αποφάσεις θα έπρεπε να εκδίδονται εντός δεκαπενθημέρου και σε περιπτώσεις επανειλημμένων ακροαματικών διαδικασιών εντός δύο μηνών το αργότερο. Το πρόβλημα της καθυστέρησης δεν είναι αυτόνομο και πρέπει να συσχετισθεί με τις παθογένειες της ποδοσφαιρικής δικαιοσύνης στην Ελλάδα.
Εδώ και τρεις περίπου μήνες δεν υπάρχει δευτεροβάθμιο δικαιοδοτικό όργανο στην ΕΠΟ, η Επιτροπή Εφέσεων. Θα συγκροτηθεί στις 9 Οκτωβρίου. Ο τρόπος προβλέπεται από το νόμο Κοντονή. Η γενική συνέλευση της ΕΠΟ θα ψηφίσει τους δικαστές από μία λίστα που θα παραδώσει ο προϊστάμενος του Εφετείου Αθηνών.
Αυτή η διαδικασία είναι πέρα από κάθε λογική και ήδη απασχολεί σοβαρά τα συνδικαλιστικά όργανα των δικαστών και των εισαγγελέων και την ηγεσία του Αρείου Πάγου. Είναι αδιανόητο οι ποδοσφαιρικοί παράγοντες να επιλέγουν τους δικαστές που αργότερα θα τους δικάσουν!
Ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης και υφυπουργός Αθλητισμού Σταύρος Κοντονής παραδέχτηκε δημοσίως ότι έκανε αυτή την υποχώρηση στο νομοθέτημά του για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις της FIFA και της UEFA. Ο πρόεδρος της ΕΠΟ Βαγγέλης Γραμμένος συνομολόγησε ότι αυτή η διαδικασία θίγει το κύρος της Δικαιοσύνης και πρέπει ν’ αλλάξει. Οι αθλητικοί δικαστές να ορίζονται κατά αποκλειστικότητα από τους φυσικούς προϊσταμένους τους.
Δυστυχώς ούτε ο σημερινός υπουργός Δικαιοσύνης Κωνσταντίνος Τσιάρας ούτε (πολύ περισσότερο) ο υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης έχουν ασχοληθεί με το ζήτημα. Παρότι η κυβέρνηση επιχειρεί να εντοπίσει την προβληματική λειτουργία της ΕΠΟ, την ίδια στιγμή κλείνει τα μάτια σε μία υπόθεση που μπορεί να μας εκθέσει ανεπανόρθωτα σε οποιοδήποτε ευρωπαϊκό δικαστικό όργανο.
Προφανώς η κυβέρνηση ενδιαφέρεται μόνο για τους «εκλογικούς καταλόγους» των αθλητικών ομοσπονδιών και νομίζει ότι έτσι θα αποκτήσει επιρροή στο αθλητικό κίνημα. Δεν αναλογίζεται την άποψη της κοινωνίας;