Ταμουρίδης: «Η Θεσσαλονίκη ενδείκνυται για αστική ποδηλασία»

Metrosport Team03 Ιουνίου 2020

Στο Metropolis 95.5 και την εκπομπή «Στη Σέντρα» φιλοξενήθηκε ο Γιάννης Ταμουρίδης.

Ο Έλληνας παγκόσμιος πρωταθλητής της ποδηλασίας μίλησε με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ποδηλάτου.

Υποστήριξε ότι το κλίμα της Ελλάδας είναι ιδανικό για τις μετακινήσεις με το ποδήλατο και πως η Θεσσαλονίκη έχει όλα τα εχέγγυα για την ανάπτυξη της αστικής ποδηλασίας.

Αναλυτικά όσα είπε ο Γιάννης Ταμουρίδης:

«Το 2013 ήμουν στην Ισπανία, μετά στο Αζερμπαϊτζάν και έκλεισα την καριέρα μου τρέχοντας στους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Ρίο. Μετά έγινα ομοσπονδιακός προπονητής στην Κύπρο και από φέτος είμαι αρχιπροπονητής σε μία ολλανδική ομάδα που θεωρείται από τις κορυφαίες στην ανάπτυξη νέων ταλέντων.

Έχουμε στην χώρα μας τις ιδανικότερες καιρικές συνθήκες για να αναπτύξουμε την αστική ποδηλασία. Υστερούμε σε υποδομές αλλά έχουμε ένα κλίμα που μας επιτρέπει να κινούμαστε με το ποδήλατο 9-10 μήνες τον χρόνο. Αυτό πρέπει να το εκμεταλλευτούμε διότι πέρα από τη μείωση της ρύπανσης και της εξοικονόμησης ενέργειας, έχει και οφέλη για την υγεία μας. Είναι μια γυμναστική εύκολη, προσιτή στον καθένα, γιατί δεν έχει να κάνει ούτε με την ηλικία του αθλούμενου ούτε και με τη φυσική του κατάσταση. Αν πάτε στο εξωτερικό θα δείτε ανθρώπους 70-80 χρονών, και ανεξαρτήτως βάρους, να κάνουν ποδήλατο. Φυσικά υπάρχουν διαδρομές για κάθε είδος φυσικής κατάστασης. Κάποιος που ξεκινάει τώρα δε θα πάει σε μία ανηφορική. Η δίκη μας πόλη ενδείκνυται για αστική μετακίνηση. Έχουμε μία επίπεδη πόλη, την παραλία, με μία ανάπτυξη των υποδομών θα ήταν εύκολο για τον καθέναν να μετακινηθεί με το ποδήλατο».

Για τη χρήση του κράνους: «Ακόμα και για μία απλή βόλτα, το κράνος είναι απαραίτητο. Βλέπω άτομα που πηγαίνουν για αγοράσουν ποδήλατο, τους λένε οι καταστηματάρχες για το κράνος και τους απαντάνε “δεν το χρειάζομαι, θα μετακινούμαι μόνο μέσα στην πόλη”. Ακόμα και για ταχύτητες 20-25 χλμ/ώρα είναι απαραίτητο, πόσω μάλλον όταν αναπτύσσουμε ακόμα μεγαλύτερες ταχύτητες. Θέλει προσοχή διότι εκτός από την έλλειψη υποδομών, δεν υπάρχει παιδεία και στους οδηγούς και αυτό το βλέπουμε και εντός και εκτός πόλης».

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.