Ταγαρόπουλος: Η ομάδα της ΕΛ.ΑΣ, το σκάφος 751 και το Ευρωπαϊκό του '09

Παναγιώτα Χαλκιά07 Ιανουαρίου 2024

Φαντάστηκε τον εαυτό του πάνω σε ένα κομψό σκάφος, με τα πανιά να φουσκώσουν από το αεράκι και άρχισε το ταξίδι του στο μαγευτικό κόσμο της ιστιοπλοΐας. Η θάλασσα είναι ένα φανταστικό βασίλειο και θέλησε να το μοιραστεί και με άλλους. Έτσι, όταν ήρθε η πρόκληση της ομάδας της Ελληνικής Αστυνομίας δεν μπόρεσε να αρνηθεί.

Ο Αλέξανδρος Ταγαρόπουλος μίλησε στο Metrosport.gr για την εμπειρία του Παγκοσμίου Κυπέλλου και την επιθυμία δημιουργίας νέας σύνθεσης. Ξετύλιξε το κουβάρι της πορείας της ομάδας της Ελληνικής Αστυνομίας, τις αλλαγές που έχουν γίνει, τα κριτήρια που χρειάζονται για να ενταχθεί κάποιος ενώ έφερε στο νου το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του 2009 και το «λάθος» που διέφυγε της προσοχής και κόστισε κάποιες θέσεις στο πρόσφατο Παγκόσμιο. Ακόμη, αναφέρθηκε στο σκάφος αριθμό 751, στις επιδιορθώσεις που έχουν γίνει όπως και στη χρηματοδότηση και στη βοήθεια των social media. 

«Αναζητούμε τα μέλη της επόμενης ομάδας»

Πώς ήταν η εμπειρία του πρόσφατου Παγκοσμίου;

«Δουλέψαμε αρκετά και βάλαμε στόχο να πετύχουμε μια μεγάλη επίδοση. Αυτός ήταν ο μεγάλος μας στόχος και εν τέλει, βγήκαμε όγδοοι στην τελική κατάταξη και στην κατηγορία μας πήραμε την τρίτη θέση».

Πότε δημιουργήθηκε η ομάδα και τι αλλαγές έχουν γίνει;

«Η ομάδα της αστυνομίας δημιουργήθηκε το 1991 και εγώ είμαι μέλος της από τη σεζόν 1999-2000. Τρεις φορές έχει αλλάξει η ομάδα μέχρι στιγμής. Εγώ ανήκω στη δεύτερη και τη σεζόν 2015-2016 κάναμε και την τρίτη που συμμετείχε στο πρόσφατο Παγκόσμιο».

Ποια είναι τα κριτήρια για να ενταχθεί κάποιος στην ομάδα;

«Θα πρέπει υποχρεωτικά να είσαι αστυνομικός. Ο δεύτερος όρος είναι να του αρέσει η θάλασσα και η ιστιοπλοΐα. Δεν έχουμε πρωταθλητές, δουλεύουμε τις ομάδες από το μηδέν».

Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι σας;

«Σε αυτή τη φάση αναζητούμε τα μέλη της επόμενης ομάδας. Δεν έχουμε θέσει ακόμη τους στόχους μας. Θα ήθελα να γίνει η ανασύνθεση όλης της ομάδας, να βρεθούν νέοι αθλητές. Ο κύκλος για κάποιους έχει κλείσει. Δεν χρειάζεται να πιέσουμε και άλλο τους ήδη υπάρχοντες για κάτι ακόμη μεγαλύτερο. Θα είναι καλό να ξεκουραστούμε και να ανασυγκροτηθούμε».


«Πρέπει να μπορέσεις να δώσεις ένα όραμα - στόχο και να κάνεις την ομάδα να πιστέψει»

Ποιο είναι το πιο δύσκολο κομμάτι του αθλήματος;

«Η προετοιμασία του έμψυχου και άψυχου υλικού που έχεις στη διάθεση σου».

Ίσως και ο χρόνος που απαιτείται για τις προπονήσεις…

«Η ιστιοπλοΐα είναι χρονοβόρα, σου απορροφά πολλές ώρες καθημερινά. Είναι δύσκολο να το διαχειριστείς γιατί χάνεις ώρες από τα αγαπημένα σου πρόσωπα αλλά παράλληλα, κάνουμε κάτι που αγαπάμε. Είναι και ένας από τους λόγους που κάποιοι αποχωρούν. Είναι λογικό να θέλει κάποιος να περνά χρόνο με την οικογένεια του».

Πώς γίνεται η προετοιμασία του έμψυχου υλικού;

«Πρέπει να μπορέσεις να δώσεις ένα όραμα - στόχο και να κάνεις την ομάδα να πιστέψει ότι μπορεί να το κάνει. Πρέπει να ξέρεις ποιο θα είναι το όραμα, πως θα κάνεις προετοιμασία, πότε θα ξεκουραστείς, πώς θα εξιτάρεις την ομάδα για να το πετύχει».

Πώς διαχειρίζεστε τις διαφωνίες;

«Ο καθένας έχει την άποψη του αλλά στο τέλος τις αποφάσεις θα τις πάρω εγώ και θα κριθώ για το όποιο αποτέλεσμα. Γίνονται ζυμώσεις, όμως, ακούω προτάσεις και μπορεί να γίνουν αλλαγές. Κάνεις ένα πλάνο νωρίτερα για το πώς θα οδηγήσεις την ομάδα στην κατάκτηση του στόχου. Η κεντρική ιδέα δεν αλλάζει αλλά τροποποιήσεις μπορούν να γίνουν».

Ισχύει το ίδιο και μέσα στο νερό;

«Μέσα στη θάλασσα τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Υπάρχει ένα σχέδιο, κάνουμε συζήτηση, βλέπουμε τα δεδομένα. Σίγουρα δεν παίρνουμε αποφάσεις εκείνη την ώρα. Έχει προηγηθεί μια συζήτηση και συναποφασίζουμε. Συμφωνούμε τι και πώς θα κάνουμε ανάλογα και τις συνθήκες που επικρατούν».

Υπήρξε κάποια στιγμή που βρεθήκατε σε κίνδυνο;

«Όχι, δεν είχαμε τέτοια προβλήματα. Πάντα προετοιμαζόμαστε σωστά και οι κινήσεις μας είναι συγχρονισμένες».


«Το σκάφος μας είναι ένα από τα πιο παλιά παγκοσμίως. Έχουμε το σειριακό νούμερο 751»

Πού κάνετε προπονήσεις;

«Κάνουμε προπονήσεις στο Θερμαϊκό Κόλπο στο Ναυτικό Όμιλο Θεσσαλονίκης».

Τι περιλαμβάνει η προπόνηση;

«Εξαρτάται από την περίοδο. Πριν από τους αγώνες η προπόνηση είναι πιο εντατική. Κάνουμε ατομικά προγράμματα γυμναστικής ανάλογα με τη θέση, την ηλικία και τις ανάγκες του κάθε αθλητή. Έπειτα, κάνει η ομάδα προπόνηση μέσα στο νερό τρεις με τέσσερις ώρες είτε μόνη της είτε με άλλα σκάφη».

Πόσο σημαντική είναι η συντήρηση του σκάφους και κάθε πότε γίνεται;

«Τα σκάφη είναι ασφαλή όταν τα προσέχεις και τα συντηρείς. Γίνεται η ετήσια συντήρηση κατά την περίοδο που δεν μπαίνουμε στο νερό, το χειμώνα δηλαδή. Διορθώνεται η κάτω επιφάνεια, η οποία χρειάζεται να είναι γυαλισμένη και καθαρισμένη, γίνεται συντήρηση στα αντικείμενα – αναλώσιμα που υπάρχουν πάνω στο σκάφος, γίνεται έλεγχος και αντικαθίσταται ό,τι χρειάζεται. Μετά από κάθε προπόνηση ή αγώνα γίνεται ένας έλεγχος και ο καθένας ανάλογα με το πόστο του, έχει και την ευθύνη του. Πρέπει να ξέρει τι πρέπει να γίνει αλλαγή και να ενημερώσει. Είναι διαρκής η συντήρηση γιατί πρέπει να είναι το σκάφος σε καλή κατάσταση και εμείς να είμαστε ασφαλείς».

Δεδομένου ότι το σκάφος είναι από το 1978, τι αλλαγές έχουν γίνει;

«Το σκάφος μας είναι ένα από τα πιο παλιά στην Ελλάδα και παγκοσμίως. Κατασκευάστηκε το 1978 και έχουμε το σειριακό νούμερο 751. Έχουν γίνει δομικές συντηρήσεις, μια πριν από επτά χρόνια, αλλά και πέρυσι που έγιναν αλλαγές σε νευραλγικά σημεία του σκάφους, όπως τα πηδάλια, οι καρίνες».


«Η διάκριση του 2009 καθιέρωσε την ομάδα» - «Το μεγαλύτερο κομμάτι των εξόδων μας τα καλύπτει η αστυνομία»

Ποια ήταν η πιο δυσάρεστη εμπειρία;

«Ήταν κάτι που μου διέφυγε εμένα αλλά και από όλη την υπόλοιπη ομάδα και μας κόστισε μια καλή θέση. Τα σκάφη πρέπει να είναι γυαλισμένα από κάτω, σαν καθρέφτης, όταν μπαίνουν στο νερό. Όταν ξεκινούν οι αγώνες, τα σκάφη μένουν στο νερό σε όλη τη διάρκεια και λερώνονται, βρωμίζουν δηλαδή, από κάτω. Κάτι που μειώνει την ταχύτητα και την απόδοση του σκάφους. Εμάς μας διέφυγε αυτό. Τι εννοώ; Ήμασταν σε γνώριμα νερά και ξέραμε πως είναι αλλά δεν είχαμε αφήσει ποτέ το σκάφος πέντε μέρες μέσα στο νερό. Δεν το καθαρίσαμε τις δυο πρώτες ημέρες και η κατάσταση του μετά ήταν μη αναστρέψιμη. Την τρίτη και την τέταρτη ημέρα των αγώνων δεν είχαμε την απόδοση που θέλαμε. Όταν καταλάβαμε το πρόβλημα ήταν, πλέον, αργά για να καλύψουμε τη διαφορά. Δεν γινόταν μόνο με την κούρσα της τελευταίας ημέρας».

Πώς χωρίζονται οι φάσεις στο πρωτάθλημα;

«Το πανελλήνιο πρωτάθλημα της Ελλάδος γίνεται σε δυο φάσεις, τον Οκτώβρη και την άνοιξη. Χωρίζεται σε δύο φάσεις και η κάθε φάση διαρκεί δυο με τρεις ημέρες και κάνουμε 10 ιστιοδρομίες. Μέσα από την πρόσθεση των αποτελεσμάτων αυτών των φάσεων αναδεικνύεται ο πρωταθλητής. Η ομάδα μας βρίσκεται τα τελευταία χρόνια στα μετάλλια. Συμμετέχουμε και στους διασυλλογικούς αγώνες για προπόνηση και συντονισμό».

Ποια ήταν η καλύτερη σας στιγμή μέχρι τώρα;

«Το 2009 όταν κερδίσαμε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα. Ήταν κάτι που δεν το πίστευε κανείς. Ήταν μια από τις καλύτερες στιγμές μας. Η διάκριση αυτή καθιέρωσε την ομάδα διεθνώς. Σημαντικό είναι και το επίτευγμα της φετινής χρονιάς, βγήκαμε όγδοοι συνολικά στο Παγκόσμιο του 2023».

Υπάρχει χρηματοδότηση; Τα έξοδα των αγώνων καλύπτονται από την Ομοσπονδία;

«Τα έξοδα των αποστολών δεν καλύπτονται από την Ομοσπονδία γιατί μετά τις πολλές περικοπές που έγιναν συνεισφέρει οικονομικά μόνο στις ολυμπιακές ομάδες. Το μεγαλύτερο κομμάτι των εξόδων μας τα καλύπτει η αστυνομία. Για τους αγώνες του εξωτερικού, τα προσωπικά μας έξοδα τα καλύπτουμε μόνοι μας».

Είναι εύκολο να βρεθούν χορηγοί;

«Δεν είναι καθόλου εύκολο γιατί οι χορηγίες στην Ελλάδα γίνονται με κακά δομημένο τρόπο»

Η προβολή του αθλήματος δεν είναι μεγάλη. Τα social media μπορούν να βοηθήσουν;

«Δεν υπάρχει ιδιαίτερη προβολή. Τα social media μας έχουν βοηθήσει. Προβάλλεται περισσότερο το άθλημα. Δε νομίζω ότι μπορεί να το κάνει ο αθλητής μόνος του, χρειάζεται μια ομάδα από πίσω του για να το αναλάβει αυτό το κομμάτι. Χρειάζεται υποστήριξη ο αθλητής για να το κάνει και αυτό».

Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news

Μπείτε στην παρέα μας στο instagram

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.