Να τι πρέπει να κάνουμε κάθε φορά που επισκεπτόμαστε ένα βενζινάδικο για να γεμίσουμε το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου ώστε να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο.
Κάθε φορά που επισκεπτόμαστε ένα βενζινάδικο είναι καλό να ακολουθούμε ένα συγκεκριμένο «σετ» κανόνων συμπεριφοράς ώστε να αποφύγουμε τις όποιες δυσάρεστες εκπλήξεις μπορεί να προκύψουν και να ανεφοδιαστούμε με ασφάλεια. Ιδού λοιπόν τι πρέπει να κάνουμε για να γίνει αυτό σωστά.
1. Δεν αφήνουμε σε λειτουργία τον κινητήρα
Η διακοπή της λειτουργίας του κινητήρα αποτελεί έναν απαράβατο κανόνα τον οποίο θα πρέπει να ακολουθούμε κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού του αυτοκινήτου μας, καθώς με αυτόν τον τρόπο ελαχιστοποιούμε τη μικρή, ομολογουμένως, πιθανότητα ανάφλεξης από πιθανή διαρροή καυσίμου.Ένα ακόμα αχρείαστο ρίσκο το οποίο παίρνουμε, διατηρώντας τον κινητήρα σε λειτουργία κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού, είναι κάποιος από τους αισθητήρες του αυτοκινήτου να «διαβάσει» χαμηλή ποιότητα καυσίμου ή ακόμα και διαρροή καυσίμου, ενεργοποιώντας κάποια ένδειξη σφάλματος στον πίνακα οργάνων (Check Engine).
2. Δεν παραμένουμε/επιστρέφουμε στο εσωτερικό του αυτοκινήτου
Στην απευκταία περίπτωση που κάτι πάει στραβά κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού, το τελευταίο πράγμα που θα θέλατε είναι να βρίσκεστε στον θάλαμο επιβατών με τη ζώνη ασφαλείας ασφαλισμένη.
Ένας ακόμα κίνδυνος που ελοχεύει κατά την επιστροφή μας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι ο στατικός ηλεκτρισμός που αναπτύσσεται τη στιγμή που ερχόμαστε σε επαφή με τις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος. Σε πολύ συγκεκριμένες συνθήκες (βλέπε υψηλή συγκέντρωση αναθυμιάσεων καυσίμου) κάτι τέτοιο μπορεί να οδηγήσει σε ανάφλεξη.
3. Δεν χρησιμοποιούμε συσκευές κινητής τηλεφωνίας
Παρά το γεγονός ότι η χρήση συσκευών κινητής τηλεφωνίας δεν πρόκειται να αποτελέσει την κύρια αιτία μιας πυρκαγιάς, είναι σημαντικό κατά τη διάρκεια της παραμονής μας σε ένα πρατήριο καυσίμου να παραμένουμε συγκεντρωμένοι στη διαδικασία.
Όχι μόνον γιατί είναι πιθανόν να χρειαστεί να παρέμβουμε άμεσα και αποτελεσματικά, αλλά γιατί με αυτόν τον τρόπο θα αποφύγουμε κάποια λάθος κίνηση ή κάποια απροσεξία η οποία θα μας φέρει σε δύσκολη θέση. Άλλωστε το περιβάλλον ενός πρατηρίου δεν είναι το πιο ασφαλές, ώστε να μας επιτρέπει να αφεθούμε στη λήθη ενός κινητού.
4. Δεν καπνίζουμε
Φαντάζει αυτονόητο ότι πριν την είσοδό μας σε ένα πρατήριο καυσίμου φροντίζουμε να σβήσουμε το τσιγάρο που ενδεχομένως καπνίζουμε. Χρήσιμο, επίσης, είναι να διακόψουμε τη λειτουργία βοηθητικών συστημάτων, όπως ο αναπτήρας του αυτοκινήτου ή κάποια συσκευή φόρτισης ώστε να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο δημιουργίας κάποιου σπινθήρα.
5. Δεν υπερβαίνουμε τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ
Αν και τις περισσότερες φορές στη χώρα μας ο ανεφοδιασμός ενός αυτοκινήτου πραγματοποιείται από εξειδικευμένο προσωπικό, δεν σπανίζουν εκείνες οι περιπτώσεις που παρουσιάζεται το φαινόμενο της υπερχείλισης καυσίμου.
Η τελευταία αυξάνει και μάλιστα σημαντικά την πιθανότητα ανάφλεξης ενώ υπαρκτό είναι και το ενδεχόμενο να προκαλέσει αλλοίωση ακόμα και στο χρώμα του αμαξώματος.
Η ρίψη άφθονου νερού στο σημείο στο οποίο έχει εντοπιστεί η υπερχείλιση μπορεί να αποτρέψει τα χειρότερα, ωστόσο, καλό θα ήταν να αποφύγουμε την όποια υπερβολή ως προς την ποσότητα του καυσίμου.
7. Δεν τοποθετούμε καύσιμο σε μη πιστοποιημένο δοχείο
Αν για κάποιο λόγο θελήσουμε να μεταφέρουμε κάποια ποσότητα βενζίνης εκτός πρατηρίου τότε αυτό θα πρέπει να γίνει με τη χρήση κάποιο δοχείου -μεταλλικού ή πλαστικού- το οποίο έχει κατασκευαστεί γι’ αυτόν ακριβώς τον σκοπό.
Σε διαφορετική περίπτωση, το καύσιμο είναι πολύ πιθανόν να προκαλέσει την αλλοίωση ή τη διάβρωσή του δοχείου, η οποία με τη σειρά της μπορεί να οδηγήσει σε διαρροή. Όπως και να έχει θα πρέπει να αφαιρέσουμε ή να χρησιμοποιήσουμε άμεσα την ποσότητα του καυσίμου που μεταφέρουμε με το αυτοκίνητό μας και να μην την αποθηκεύσουμε για παράδειγμα στον χώρο των αποσκευών.
8. Δεν πλησιάζουμε το σημείο ανεφοδιασμού
Αν δεν υπάρχει κάποιος πολύ συγκεκριμένος λόγος αποφεύγουμε να πλησιάσουμε το σημείο ανεφοδιασμού στο αυτοκίνητό μας. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγουμε να εισπνεύσουμε τις αναθυμιάσεις ή να έρθουμε σε απευθείας επαφή με το καύσιμο σε περίπτωση υπερχείλισης-διαρροής.
Πηγή: carandmotor.gr