«Συμβάσεις της ντροπής με την Hellenic Train - Θεωρούσαν άγονη γραμμή το Θεσσαλονίκη - Αθήνα»

Metrosport Team08 Μαρτίου 2023

Ο κ. Ζούλης, διευθυντής της εφημερίδας «Δημοκρατία», μίλησε στο Metropolis 95.5 για τις «συμβάσεις της ντροπής», όπως χαρακτήρισε, που υπογράφηκαν με την Hellenic Train.

«Τον Νοέμβριο του 2020 υπογράφεται σύμβαση και η εταιρεία δεσμεύεται να επενδύσει από 600-750 εκατ. ευρώ τα επόμενα χρόνια. Για να το πράξει θέτει έναν όρο. Να ολοκληρώσει το κράτος όλα τα συστήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο, δηλαδή την τηλεματική και την σηματοδότηση. Η ρήτρα έλεγε εμείς βάζουμε 750 εκατ., εσείς μέχρι το τέλος του 2021 κάνετε τα συστήματα ασφαλείας.

Η κυβέρνηση δεν κάνει τίποτα και υπογράφεται νέα αναθεωρημένη σύμβαση και λέει ο ιδιώτης αντί για 750 θα δώσω 77 εκατ. ευρώ γιατί δεν έγιναν τα συμφωνηθέντα. Κάπως έτσι η εταιρεία γλίτωσε μισό εκατομμύριο επειδή το κράτος ήταν ασυνεπές. Ποιος άλλος έχει επωφεληθεί από αυτή την ιστορία; Ήταν μόνο αδιαφορία και αβλεψία ή ήταν συμφωνία με την εταιρεία για να πληρώσει λιγότερα;»

Συνέχισε σημειώνοντας: «Είναι πολύ σημαντικό ότι στη νέα σύμβαση ούτε η εταιρεία, ούτε το δημόσιο δεσμεύονται για εργασίες στην ασφάλεια. Υπήρχε, δηλαδή, η ρήτρα για την ασφάλεια μέχρι το 2021 και μετά ξεχάσαμε τα θέματα ασφαλείας. Άρα εκείνη η ρήτρα υπήρχε για να καταπέσει στη συνέχεια; Ο εισαγγελέας πρέπει να ψάξει για δόλο ως προς την αποφυγή έργων ασφαλείας.

Κάποιοι ενδεχομένως να οικονομούσαν χρήματα όσο εμείς και τα παιδιά μας έμπαιναν στα τρένα του θανάτου. Επίσης, η σύμβαση μας αποκαλύπτει την υποκρισία και τα ψεύδη του κ. Καραμανλή, ο οποίος δεσμεύεται με την υπογραφή του ότι μέχρι το τέλος του 2021 θα λειτουργεί η τηλεματική και η σηματοδότηση. Κάποιοι λένε σήμερα δεν μπορέσαμε να τα ολοκληρώσουμε το έργο, τα κάναμε μέχρι το 70%. Και γιατί τότε το βάλατε σαν ρήτρα;

Στις συμβάσεις της ντροπής το ελληνικό δημόσιο δεσμεύεται ότι θα πληρώνει 50 εκατομμύρια τον χρόνο για την γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη γιατί την θεωρεί άγονη. Αν έχετε τον Θεό σας. Το κράτος πληρώνει μία εταιρεία που ήρθε για να επενδύσει στη χώρα μας. Το διανοήστε; Η εταιρεία όταν αγόρασε τις γραμμές δεσμεύτηκε για κάποια πράγματα, ένα από αυτά ήταν και οι επενδύσεις. Να φέρει τρένα και βαγόνια και να προχωρήσει σε αποκατάσταση των φθορών, έτσι έγινε η ιδιωτικοποίηση. Οι δύο συμβάσεις ήταν αμαρτωλές.»

Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.