Συγχώνευση... μαμούθ σημειώνεται στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, μετά την «ενοποίηση» των ιαπωνικών Honda και Nissan.
Οι δυο αυτοκινητοβιομηχανίες, με τη συγχώνευσή τους, σχημάτισαν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο βάσει πωλήσεων, υπογράφοντας μνημόνιο κατανόησης τη Δευτέρα, με τη Honda να ηγείται, αρχικά, της νέας διοίκησης, διατηρώντας τις αρχές και τα εμπορικά σήματα της κάθε εταιρείας.
Ωστόσο, ως το 2026, όταν θα ολοκληρωθεί η συμφωνία, η εταιρεία θα εισαχθεί στο χρηματιστήριο του Τόκιο.
Στόχος της νέας εταιρείας, το τρίτο μέλος της οποίας είναι η Mitsubishi, να ανταγωνιστούν την Toyota Motor Corp. και τη γερμανική Volkswagen AG.
Ακόμη και μετά από μια συγχώνευση η Toyota, η οποία θα κυκλοφορήσει 11,5 εκατομμύρια οχήματα το 2023, θα παραμείνει η κορυφαία ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία. Στο μεταξύ, η Nissan έχει επίσης πολυετή εμπειρία στην κατασκευή μπαταριών και ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και σε υβριδικά συστήματα κίνησης φυσικού αερίου-ηλεκτρικού που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τη Honda στην ανάπτυξη των δικών της EV και της επόμενης γενιάς υβριδικών οχημάτων, είπε.
Βέβαια, η Nissan δήλωσε τον Νοέμβριο ότι θα περικόψει 9.000 θέσεις εργασίας, ή περίπου το 6% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της, και θα μειώσει την παγκόσμια παραγωγική της ικανότητα κατά 20% μετά την αναφορά τριμηνιαίων ζημιών 9,3 δισεκατομμυρίων γεν (61 εκατομμύρια δολάρια).
Οι μετοχές της Honda σημείωσαν άνοδο 3,8%, με τα καθαρά κέρδη της Honda να υποχωρούν σχεδόν 20% στο πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους Απριλίου-Μαρτίου σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, καθώς οι πωλήσεις υπέφεραν στην Κίνα.