Γράφει ο Γιάννης Πάγκος
Είναι το δημοφιλέστερο γεγονός στις Η.Π.Α. Είναι ο τελικός του Super Bowl και ό,τι αφορά σε αυτή τη διοργάνωση είναι μοναδικό. Οι εταιρείες συνωστίζονται για να διαφημιστούν παρά τις “τρελές” τιμές που επικρατούν στην αγορά του διαφημιστικού χρόνου. Οι καλλιτέχνες παρακαλούν να είναι στην ανάπαυλα του αγώνα για να δώσουν ένα show που θα περάσει στην ιστορία. Και βέβαια, οι δύο μονομάχοι κατεβαίνουν για να πάρουν ένα από τα πλέον βαρύτιμα τρόπαια στην ιστορία του αθλητισμού στις Η.Π.Α.
Μετά από 50 χρόνια Kansas City Chiefs
Ο 54ος Super Bowl έγινε στο Hard Rock Stadium του Μαϊάμι. Οι Kansas City Chiefs επικράτησαν των San Francisco 49ers και επέστρεψαν στην κορυφή για πρώτη φορά ύστερα από 50 χρόνια.
Το αθλητικό κομμάτι κυριαρχεί και αυτό, σαφώς… Είναι όμως τόσα ακόμη που κάνουν αυτό το γεγονός εξαιρετικά δημοφιλές. Τα ποσά για τις διαφημίσεις είναι τεράστια.
Τρελός χορός εκατομμυρίων
Οι 54 εταιρείες που διαφήμισαν τα προϊόντα τους στη διάρκεια του αγώνα ξόδεψαν 435 εκ. δολάρια ενώ τα σποτ των 30 δευτερολέπτων του ημιχρόνου κόστιζαν 5,6 εκ. δολάρια!
-Τα περισσότερα χρήματα τα ξόδεψε για διαφήμιση η Budweiser που έδωσε 41 εκ. δολάρια. Ακολούθησε η Pepsi με 31 εκ., η Procter & Gamble με 30 εκ. και η Amazon με 26 εκ.
-Οι εταιρείες αυτοκινήτων κυριάρχησαν επίσης με -συνολικά- 77 εκ. δολάρια και με επτάμιση λεπτά (συνολικά) από τον διαφημιστικό χρόνο.
-Οι γυναικείες παρουσίες επικράτησαν στα σποτ με ποσοστό 90%, ποσοστό που ήταν ανεβασμένο σε σχέση με το 74% του 2019.
Και η πολιτική στα σποτάκια
Τη δημοφιλία του event δεν άφησαν ανεκμετάλλευτη οι πολιτικοί και αυτό δεν άρεσε και τόσο πολύ στο διαδίκτυο. Στο πρώτο ημίχρονο έπαιξε διαφήμιση του Ντόναλντ Τραμπ ενώ υπήρχε σποτάκι και τους υποψήφιου προέδρου με τους Δημοκρατικούς, του Μάικλ Μπλούμπεργκ που έπαιξε μετά το ημίχρονο. Σε ό,τι αφορά στον Τραμπ έκανε ένα λάθος όταν με tweet έδωσε συγχαρητήρια στους νικητές, την ομάδα των Kansas City Chiefs. Έγραψε ότι είναι από την Πολιτεία του Κάνσας ενώ στην πραγματικότητα είναι από το Μιζούρι. Γρήγορα το διόρθωσε αλλά ήδη είχε εντοπιστεί το λάθος.
Πάνω από 100 εκ. τηλεθεατές
Σύμφωνα με το “The Hollywood Reporter”, οι τηλεθεατές συνολικά ήταν 99.9 εκατομμύρια σε ξεχωριστούς δέκτες. Αυτό πάντως έχει να κάνει και με τη δημοφιλία των ομάδων. Συνολικά πάντως ο αριθμός των τηλεθεατών, μέσα από τις διάφορες πλατφόρμες ανεβαίνει στους 102 εκ.
Ακολουθούν τα νούμερα των τηλεθεατών την τελευταία 10ετία και το κανάλι που είχε τα τηλεοπτικά δικαιώματα:
1) 2010 – NO-IND (CBS) – 106.5 εκ.
2) 2011 – GB-PIT (FOX) – 111.0 εκ.
3) 2012 – NYG-NE (NBC) – 111.4 εκ.
4) 2013 – BAL-SF (CBS) – 108.7 εκ.
5) 2014 – SEA-DEN (FOX) – 112.2 εκ.
6) 2015 – NE-SEA (NBC) – 114.4 εκ.
7) 2016 – DEN-CAR (CBS) – 111.9 εκ.
8) 2017 – NE-ATL (FOX) – 111.3 εκ.
9) 2018 – PHI-NE (NBC) – 103.4 εκ.
10) 2019 – NE-LAR (CBS) – 98.2 εκ.
Η δημοφιλία του γουκαμόλε και οι εξαγωγές του Μεξικού
Η αγορά τρελαίνεται ποικιλοτρόπως στο πλαίσιο του Super Bowl. Είναι σαν παράδοση στο φαγητό για τους φιλάθλους που παρακολουθούν το παιχνίδι να υπάρχει το γουακαμόλε που είναι μεξικάνικη σάλτσα με βάση το αβοκάντο. Έχει τις ρίζες τις στους Αζτέκους αλλά χρησιμοποιείται ευρέως στην σύγχρονη μεξικάνικη και Αμερικάνικη κουζίνα ως συνοδευτικό, καρύκευμα ή σε συστατικό σε σαλάτες.
Λοιπόν… Αυτή τη χρονιά οι Μεξικανοί έκαναν εξαγωγή σε 35 εκ. κιλά αβοκάντο(!) σε διάστημα δύο εβδομάδων πριν από το παιχνίδι. Κι αυτό σημαίνει ότι υπήρχε αύξηση της τάξεως του 3% σε σχέση με το 2019.
Οι φτερούγες κοτόπουλου
Βασικό στοιχείο του μενού, οι φτερούγες κοτόπουλου, τα chicken wings.
Τα δισεκατομμύρια δολάρια σε… μπίρα
Και δεν είναι μόνο το φαγητό είναι και η μπίρα, τα αναψυκτικά και το κρασί. Το Ινστιτούτο της μπίρας στις Η.Π.Α. υπολόγισε ότι οι Αμερικανοί ξόδεψαν μόνο για μοίρα, για το παιχνίδι, περίπου 1.2 δισεκατομμύρια δολάρια. Το ποσό είναι κατά πολύ μεγαλύτερο του αντίστοιχου ποσού που ξοδεύτηκε σε αναψυκτικά και σε κρασί. Για αναψυκτικά ξόδεψαν 652 εκ. δολάρια και για κρασί 568 εκ.
Το σόου της JLo και της Σακίρα
Στο ημίχρονο, όπως πάντα συμβαίνει η καλλιτεχνική παρουσία είναι το κύριο θέμα συζήτησης. Είναι ξεχωριστή τιμή για τους καλλιτέχνες που εμφανίζονται στην ανάπαυλα του αγώνα. Αυτή τη χρονιά, η 50χρονη Τζένιφερ Λόπεζ με την 43χρονη Σακίρα έδωσαν ένα ξεχωριστό σόου. Οι δύο Λατίνες απογείωσαν τον κόσμο με τα τραγούδια και τα χορευτικά τους. Πρώτα εμφανίστηκε η Σακίρα και ακολούθησε η JLo και για περίπου 15 λεπτά όλα γυρνούσαν γύρω τους.
Ξεχωριστή ήταν στιγμή όταν ανέβηκε στη σκηνή η 11χρονη κόρη της JLo που ‘χει αποκτήσει με τον τραγουδιστή Μαρκ Αντονι, η Emme, και τραγούδησε με τη διάσημη μαμά της -και πολλά ακόμα κοριτσάκια- το “Let’s get loud”, με τη Σακίρα να είναι στα ντραμς.
Η εταιρεία Roc Nation του ράπερ, παραγωγού και συζύγου της Beyonce, Jay-Z, είναι συμπαραγωγός του 100ου ημιχρόνου του NFL που θα μεταδοθεί live από το τηλεοπτικό δίκτυο Fox.
Το “Waka Waka” τρέλανε το twitter
Και φυσικά οι τηλεθεατές να είναι συνδεδεμένοι με τα social media και τα σχόλια να δίνουν και να παίρνουν. Στο ημίχρονο και στη διάρκεια του σόου των δύο γυναικών, η ερμηνεία της Σακίρα στο “Waka Waka” ήταν το θέμα που σχολιάστηκε (σε ό,τι αφορά στην ανάπαυλα) στο twitter. “Είναι τόσο υπέροχο που οι κολιακοί της Σακίρα κέρδισαν το Super Bowl”, ήταν ένα από τα σχόλια ενώ ένα άλλο έλεγε το εξής: “Αν θέλουν να τελειώσουν το παιχνίδι κάποια άλλη στιγμή και να αφήσουν τη Σακίρα και τη JLo να συνεχίσουν, καμία αντίρρηση από μένα”. Και βέβαια, ξεχώρισε και η στιγμή που η JLo έκανε pole dancing, παραπέμποντας στην ταινία “Hustlers” όπου κάνει κάτι ανάλογο σύμφωνα με τον ρόλο της. Να έχει στο μυαλό της τα Οσκαρ;
Ο εθνικός ύμνος
Το σόου της Τζένιφερ Λόπεζ και της Σακίρα στο ημίχρονο κυριάρχησε αλλά στο Στάδιο υπήρχαν κι άλλοι καλλιτέχνες. Η Ντέμι Λοβάτο ήταν αυτή που ερμήνευσε τον Εθνικό Ύμνο των Η.Π.Α.
Στη μνήμη του Κόμπι
Στις γιγαντοοθόνες να υπάρχει η μορφή του Κόμπι Μπράιαντ και της κόρης του.
Με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων κύλησε και αυτό το αθλητικό event. Στη συνέντευξη Τύπου που έγινε πριν από το παιχνίδι, η Λόπεζ είπε: “Όλοι θα θυμόμαστε τον Kobe”, ενώ η Σακίρα είπε: «Είμαι σίγουρη ότι θα ήταν πολύ περήφανος, αν έβλεπε το μήνυμα που προσπαθούμε να περάσουμε στη σκηνή αυτήν τη μέρα”.