Ένας νέος φόρος πρόκειται να επιβληθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο άμεσο μέλλον ο οποίος θα επιβληθεί κυρίως στα παλαιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα, φορτηγά και άλλα μέσα των Μεταφορών ανακοίνωσε πλήρως ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας μιλώντας στη Βουλή.
Ειδικότερα ο κ. Σκρέκας απατώντας σε ερώτηση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη σχετικά με την τροπολογία που περιλαμβάνει την επέκταση του Περιβαλλοντικού Τέλους στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5b αποκάλυψε ότι με αυτό τον τρόπο προστατεύουν τον ανυποψίαστους καταναλωτές από περιπέτειες καθώς η Κομισιόν έχει ήδη αποφασίσει την επιβολή ενός νέου Περιβαλλοντικού Τέλους που το Newsauto.gr είχε αποκαλύψει ως Φόρο Άνθρακα!
Παράλληλα ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας δεν δίστασε να ρωτήσει τον κ. Αλεξιάδη αν οι απορίες που έχει καταθέσει είναι δικές του ή προέρχονται από εκπροσώπους του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ).
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Σκρέκας: «Εσείς ως ΣΥΡΙΖΑ δεν θέλετε να επιβληθεί Περιβαλλοντικό Τέλος 1.000 ευρώ σε παλαιά εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα 8ετίας και 10ετίας στη χώρα μας. Εσείς θέλετε να μην εφαρμοστεί ένα τέτοιο Τέλος που θα περιορίσει την εισαγωγή αυτής της συγκεκριμένης κατηγορίας οχημάτων που έχουν κινητήρα Euro 5b που γνωρίζετε ότι είναι ρυπογόνος, που γνωρίζετε ότι εκπέμπουν αυξημένες ποσότητες ρύπων στην ατμόσφαιρα. Να το ξεκαθαρίσουμε αυτό και να ενημερώσετε και τον Τομεάρχη Περιβάλλοντος ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να συνεχίσουν να εισάγονται τα παλαιά και ρυπογόνα μεταχειρισμένα οχήματα στη χώρα μας. Θα σας πω λοιπόν το εξής! Εμείς εξυπηρετούμε το δημόσιο συμφέρον των πολλών και των πολιτών. Μάλιστα στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτών οι οποίοι είναι χαμηλότερου οικονομικού εισοδήματος κινδυνεύουν να έχουν στο άμεσο μέλλον μεγαλύτερη επιβάρυνση καθώς η ΕΕ θα εφαρμόσει το Τέλος του Άνθρακα στις μεταφορές ενώ θα γλιτώσουν όσοι έχουν πιο καθαρά αυτοκίνητα και εκπέμπουν λιγότερους ρύπους στο περιβάλλον. Θα αφήσουμε δηλαδή τους Έλληνες πολίτες να πάνε να αγοράσουν εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ενώ γνωρίζουμε ότι η στρατηγική της Κομισιόν σε 4-5 χρόνια είναι να φέρει έναν ευρωπαϊκό κανονισμό όπου όλα αυτά τα παλαιά αυτοκίνητα τα οποία θα επιβαρύνουν το περιβάλλον θα πρέπει να πληρώνουν ένα νέο Περιβαλλοντικό Τέλος ίσως σε μόνιμη βάση. Ερχόμαστε λοιπόν εμείς και σας εξηγώ ότι ο καθένας μπορεί να εισάγει όποιο αυτοκίνητο θέλει από άλλο κράτος-μέλος ή Τρίτη χώρα σύμφωνα με τους νόμους του κράτους μας. Από εκεί και πέρα όμως εισάγουμε ένα Περιβαλλοντικό Τέλος για εκείνα τα αυτοκίνητα τα παλαιά, με παλαιά τεχνολογία που ρυπαίνουν πολύ το περιβάλλον. Και είναι κρίμα και άδικο να αφήνουμε τους ανθρώπους να μη γνωρίζουν ότι αγοράζοντας ένα τέτοιο αυτοκίνητο κάνουν περισσότερο κακό στο περιβάλλον και αργότερα θα τους επιβληθεί ένα Περιβαλλοντικό Τέλος το οποίο θα εφαρμοστεί από την ΕΕ σε όλα τα κράτη-μέλη. Άρα αυτό κάνουμε και εμείς και εγώ προσωπικά ενημέρωσα ενάμιση μήνα πριν τους εκπροσώπους των εμπόρων εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ότι εμείς πρόκειται να επεκτείνουμε το Περιβαλλοντικό Τέλος και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5b.»