Θεσσαλονίκη: Μόλις στο 35-40% η κάλυψη παράλληλης στήριξης στα σχολεία

Metrosport Team28 Σεπτεμβρίου 2023

Μεγάλο και σοβαρό είναι το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί σε μαθητές και γονείς από τις ελλείψεις που παρατηρούνται στη στελέχωση των σχολικών μονάδων σε όλη τη χώρα και κατ’ επέκταση τη Θεσσαλονίκη με εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει στη Voria.gr o Οργανωτικός Γραμματέας της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, Γιώργος Τρούλης, από την έναρξη της σχολικής χρονιάς μόνο το 1/3 των κενών έχει καλυφθεί με αποτέλεσμα να δημιουργείται μεγάλο πρόβλημα στα παιδιά κυρίως της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που έχουν διεγνωσμένα μαθησιακά προβλήματα, καθώς διαθέτουν τις σχετικές γνωματεύσεις από τα Κέντρα Διάγνωσης Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης.

Πρόκειται για παιδιά που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς αντιμετωπίζουν μικρές ή μεγάλες δυσκολίες όπως νοητική ανεπάρκεια, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού) προβλήματα κινητικά και όρασης, διαταραχές στην ομιλίας λόγου δυσλεξία, διάσπαση προσοχής κ.ά. και για τους λόγους αυτούς χρήζουν παράλληλης στήριξης εντός των σχολικών αιθουσών από εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Σύμφωνα με τον κ. Τρουλή υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός μαθητών σε όλη την Ελλάδα που δεν έχουν υποστήριξη μέσα στις σχολικές τάξεις.

«Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν μπορούν να παρακολουθήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία και να προσαρμοστούν στις συνθήκες της τάξης με συνέπεια να μένουν πίσω σε σχέση με τους συμμαθητές τους. Αυτό που γίνεται εξαιτίας των ελλείψεων είναι ένας εκπαιδευτικός να μοιράζεται σε 2-3 παιδιά για να φαίνεται ότι κάτι γίνεται στην πράξη, κάτι τέτοιο όμως σημαίνει ότι ένα παιδί που χρήζει ανάγκης θα έχει για παράδειγμα έναν εκπαιδευτικό για 6-7 ώρες σε κάποια μαθήματα, όπως στη γλώσσα ή στα μαθηματικά, στα υπόλοιπα όμως δεν θα έχει την υποστήριξη με αποτέλεσμα να μένει πίσω μαθησιακά».

Όπως εξηγεί ο κ. Τρούλης, είναι κρίσιμο για ένα παιδί να ξεκινήσει τη σχολική χρονιά έχοντας από την αρχή την παράλληλη στήριξη, καθώς σε διαφορετική περίπτωση δημιουργείται μια αλυσίδα προβλημάτων από το ίδιο το παιδί, τους γονείς μέχρι τους εκπαιδευτικούς. «Η αλήθεια είναι ότι το πρόβλημα σε τέτοιο βαθμό δεν υπήρχε άλλες χρονιές, φέτος δεν έχουν γίνει οι αναγκαίες προσλήψεις με συνέπεια τουλάχιστον 3.000-4.000 μαθητές να μην έχουν την απαραίτητη υποστήριξη», επισημαίνει.

Ο κ. Λάζαρος Σαραφίδης γονιός παιδιού από τη δυτική Θεσσαλονίκη που χρήζει παράλληλης στήριξης και ενεργός πολίτης σε θέματα ΑμεΑ, σημειώνει στη Voria.gr ότι υπάρχει μια πολύ μικρή κάλυψη των παιδιών που χρειάζονται παράλληλης στήριξης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην δυτική Θεσσαλονίκη από τα 445 αιτήματα για παράλληλη στήριξη βάση αντίστοιχων αποφάσεων του ΚΕΔΑΣΥ έχουν γίνει 188 προσλήψεις και στην ανατολική Θεσσαλονίκη από τα 592 αιτήματα έχουν γίνει 258 προσλήψεις, ένα ποσοστό κάλυψης δηλαδή περίπου στο 35-40%.

Ο κ. Σαραφίδης επισημαίνει ότι για ένα παιδί που έχει ανάγκη, αλλά δεν έχει την παράλληλη στήριξη κατ ουσίαν ακυρώνεται όλο το εξιδανικευμένο πρόγραμμά του κι αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν θα αναπτυχθεί σωστά σε γνωστικό και κοινωνικό επίπεδο. Όπως υπογραμμίζει, για παιδιά με μεγαλύτερες δυσκολίες τίθεται και ζήτημα ασφάλειας, καθώς πρέπει να συνοδεύεται παντού μέσα στη σχολική μονάδα, από την αίθουσα μέχρι τον προαυλισμό.

«Υπάρχουν παιδιά με αναπηρία που φτάνει το 90%, μιλάμε για παιδιά με αυτισμό, με σύνδρομο Down, με κινητικά και νοητικά προβλήματα, που το ΚΕΔΑΣΥ αξιολόγησε ότι είναι καλύτερο για την εξέλιξή τους να φοιτήσουν σε σχολεία γενικής παιδείας αλλά με παράλληλη στήριξη. Αυτή τη στιγμή το Υπουργείο ενώ έχει τις γνωματεύσεις από τον δικό του διεπιστημονικό φορέα, προκειμένου να εξοικονομήσει πόρους, δεν κάνει τις προσλήψεις που απαιτούνται. Εδώ όμως μιλάμε για μια ξεκάθαρη παραβίαση των δικαιωμάτων των παιδιών», αναφέρει.

Ο Θανάσης Κοκονάς, Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας λέει στη Voria.gr ότι υπάρχουν εκατοντάδες κενά στην παράλληλη στήριξη στην Κεντρική Μακεδονία, τα οποία καλύπτονται αναγκαστικά από τους κανονικούς εκπαιδευτικούς. «Υπάρχουν μαθητές δημοτικού που σύμφωνα με σχετική διάγνωση έχουν ανάγκη στήριξης για 4-5 ώρες και δεν έχουν ούτε μία», τονίζει.

Ο κ. Κοκονάς καταγγέλλει ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει δώσει εντολή στα ΚΕΔΑΣΥ να μην δίνουν γνωματεύσεις για παράλληλη στήριξη επειδή δεν μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες.

«Αυτό είναι αντιεπιστημονικό, πρόκειται για παρέμβαση κατά της υγείας των μαθητών και της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Είναι σαν να λέμε ότι τα παιδιά που έχουν κάποια δυσκολία, τα πετάμε στον Καιάδα», συμπληρώνει.

Ως μια πρώτη μορφή αντίδρασης για τις ελλείψεις στα σχολεία οι εκπαιδευτικοί θα προχωρήσουν σήμερα το μεσημέρι σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Αθήνα έξω από το Υπουργείο Παιδείας και στη Θεσσαλονίκη στο Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης, ενώ την επόμενη εβδομάδα θα γίνει διαμαρτυρία από την Ομοσπονδία Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας.

Να σημειωθεί ότι η Voria.gr επικοινώνησε με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, ωστόσο δεν κατέστη δυνατή η επικοινωνία μαζί του λόγω φόρτου εργασίας. Ο κ. Αλέξανδρος Κόπτσης θα παραχωρήσει συνέντευξη τύπου όπου αναμένεται να τοποθετηθεί για τα κενά στα σχολεία και άλλων εκπαιδευτικών θεμάτων.

Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news.

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook
Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.