Πρόεδρος εργαζομένων ΤΡΑΙΝΟΣΕ: «Από το 2000 αγοράστηκαν συστήματα για να αποφεύγονται τα λάθη και δεν τοποθετήθηκαν!»

Metrosport Team01 Μαρτίου 2023

Ο πρόεδρος των εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Νίκος Λάζος, μίλησε στο Metropolis 95.5 για τους λόγους που οδήγησαν στην εθνική τραγωδία. «Πρώτα-πρώτα θέλω να εκφράσω τα θερμά μου συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων αλλά και στους συναδέλφους. Όσο περνούν οι ώρες η θλίψη γίνεται οργή και γίνεται οργή γιατί κάποιοι πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Δεν το έχουν κάνει εδώ και 25 χρόνια. Ενα ατύχημα δεν γίνεται με ένα λάθος, πρέπει να υπάρχουν 2-3 και να υπάρχουν ασφαλιστικές δικλείδες για να αποτρέπονται. 

Από το 2000 που αγοράστηκαν κάποια συστήματα για να αποτρέπονται τα λάθη δεν έχουν τοποθετηθεί. Σαν συνδικαλιστικό κίνημα το 2010 είχαμε καταθέσει στην εισαγγελία έναν ογκώδη φάκελο για την περιβόητη σύμβαση 717 γιατί δεν είχε τελειώσει, που αφορούσε αυτά τα συστήματα. Το θέμα έχει θαφτεί. Η μοναδική ερώτηση που πρέπει να γίνεται είναι τι κάνατε για να λειτουργεί σωστά ο ΟΣΕ» είπε χαρακτηριστικά και συνέχισε:

«Και βλέπω τώρα τους υπεύθυνους των κομμάτων να βρίσκονται στο σημείο. Όσες ώρες έκαναν να πάνε από την Αθήνα στην Λάρισα αν είχαν ασχοληθεί με τον ελληνικό σιδηρόδρομο τότε θα είχε αποφευχθεί αυτό το δυστύχημα. Είναι λίγο οξύμωρο, αλλά το τρένο παραμένει το πιο ασφαλές μέσο μεταφοράς. Όλοι οι σιδηροδρομικοί είναι επαγγελματίες και μπορούν από μόνοι τους να προλάβουν καταστάσεις. Δυστυχώς αυτό τώρα δεν συνέβη. Η Hellenic Train είναι μόνο για την μεταφορά των επιβατών, το δίκτυο ανήκει εξ' ολοκλήρου στον ΟΣΕ και τα έργα τα κάνει η ΕΡΓΟΣΕ.»

Για τους λόγους που δεν τοποθετήθηκαν τα συστήματα για να αποφεύγονται τα λάθη: «Δεν μας έδωσαν απάντηση, συνέχεια το κοστολόγιο ανέβαινε. Για την σύμβαση 717 συνέχεια έβγαιναν επιπλέον προσθήκες. Προσπαθούσαν να το κάνουν, ανέβαινε το κόστος και δεν έγινε ποτέ. Εβγαζαν ποσά, κάτι γινόταν, ξαναβγάζαν ποσά, οι εργολάβοι ζητούσαν περισσότερα κτλ. Ο σταθμός του Ευαγγελισμού δεν έχει καμία σχέση. Απλά δεν έπρεπε να πάει η επιβατική αμαξοστοιχία στην συγκεκριμένη γραμμή. Οι μηχανοδηγοί δεν έχουν επικοινωνία, δίνει το σινιάλο, το ελεύθερο, ο σταθμάρχης για να φύγει».

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.