Ένα υγρό που κοστίζει μόλις λίγα ευρώ είναι υπεραπαραίτητο προκειμένου να εξασφαλίσουμε ότι το μοτέρ του αυτοκινήτου μας δεν θα μας προδώσει. Για να διασφαλίσει κάποιος τη μακροζωία του κινητήρα και να αποφύγει τις βλάβες που κοστίζουν μια «περιουσία» οφείλει να του παρέχει τη δέουσα φροντίδα και να μην αγνοεί τις συστάσεις του κατασκευαστή.
Υπάρχουν, μάλιστα, κάποια ιδιαίτερα ευεργετικά για την υγεία του κινητήρα προϊόντα που για την απόκτησή τους απαιτούνται μόλις λίγα ευρώ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα συνιστά το ψυκτικό υγρό, το οποίο σήμερα κοστίζει περίπου 10 με 12 ευρώ (5 λίτρα).
Τι είναι το ψυκτικό υγρό;
Πρόκειται για ένα χρωματιστό υγρό που αναμειγνύεται με απιονισμένο νερό στο ψυγείο για καλύτερη ρύθμιση της θερμοκρασίας του κινητήρα. Βασικό συστατικό του είναι η αιθυλενογλυκόλη, η οποία μειώνει το σημείο πήξης του νερού και αυξάνει το σημείο βρασμού του. Με απλά λόγια, το ψυκτικό διατηρεί σταθερή τη θερμοκρασία στον κινητήρα, αποτρέποντας την ψύξη του νερού τον χειμώνα και τον βρασμό του το καλοκαίρι.
Χωρίς το ψυκτικό υγρό αυτό, η θερμότητα που προκαλείται από τον κύκλο καύσης θα εκτόξευε στα ύψη τη θερμοκρασία του μοτέρ, κάτι που θα επέφερε την καταστροφή του.
Το ψυκτικό υγρό έχει και άλλες ιδιότητες, μιας και λειτουργεί ως αντιδιαβρωτικό που εμποδίζει τον σχηματισμό σκουριάς και επομένως εξασφαλίζει ότι δεν θα φράξουν οι σωληνώσεις του κυκλώματος ψύξης.
Χρειάζεται το ψυκτικό υγρό αντικατάσταση;
Οι περισσότεροι οδηγοί γνωρίζουν ότι το ψυκτικό υγρό είναι απαραίτητο για τη σωστή λειτουργία του κινητήρα. Αγνοούν, ωστόσο, ότι αυτό πρέπει να αντικαθίσταται, μιας και έχει συγκεκριμένο όριο ζωής.
Το τελευταίο εξαρτάται από τον τύπο του ψυκτικού υγρού, τις επικρατούσες κλιματικές συνθήκες, αλλά και το είδος του αυτοκινήτου. Συνήθως η διάρκεια ζωής κυμαίνεται μεταξύ 2 με 5 χρόνια ή μεταξύ 40.000 και 80.000 χλμ.
Η αντικατάσταση απαιτείται διότι με την πάροδο του χρόνου χάνει τις ιδιότητές του και γίνεται όξινο, κάτι που προκαλεί διάβρωση. Η τελευταία με τη σειρά της μπορεί να προκαλέσει ζημιά στο ψυγείο και άλλα σημαντικά μέρα του κυκλώματος, όπως είναι η αντλία νερού και ο θερμοστάτης.
Πώς αντικαθιστώ το ψυκτικό υγρό;
Το πρώτο που έχουμε να κάνουμε είναι να αφήσουμε το ψυγείο και τον κινητήρα να κρυώσει για χρονικό διάστημα περίπου 60 λεπτών. Εν συνεχεία αφαιρούμε την τάπα του ψυγείου, χαλαρώνουμε το πώμα αποστράγγισης και αποστραγγίζουμε.
Σφίγγουμε το πώμα αποστράγγισης, γεμίζουμε το ψυγείο με αποσταγμένο νερό και ενεργοποιούμε το μοτέρ για περίπου 10 λεπτά. Στη συνέχεια αφήνουμε τη θερμοκρασία του κινητήρα να πέσει και στραγγίζουμε ξανά.
Γεμίζουμε το ψυγείο με ένα καθαριστικό σκεύασμα ψυγείου, συμπληρώνοντας με επιπλέον αποσταγμένο νερό.
Αυτή η διαδικασία πρέπει να επαναληφθεί μέχρι το νερό που βγαίνει κατά την αποστράγγιση είναι καθαρό. Το τελευταίο βήμα είναι να γεμίσουμε το ψυγείο με ψυκτικό υγρό και απιονισμένο νερό σε αναλογία 50:50.
Σημειώνεται ότι η παραπάνω διαδικασία καλό είναι να γίνει από κάποιον ειδικό.
Πηγή: carandmotor