Παίρνει η Θεσσαλονίκη ό,τι της αναλογεί από τα 30,5 δισ του Ταμείου Ανάκαμψης;

Δημήτρης Κανελλάκης14 Οκτωβρίου 2021

Μεταξύ των 36 έργων που ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Οικονομικών ότι εγκρίθηκαν και εντάσσονται στο Ταμείο Ανάκαμψης, βρίσκονται και τέσσερα που αφορούν υποδομές στην Θεσσαλονίκη.

Η πόλη μας παίρνει μερίδιο από την πίτα των 30,5 δισ ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης, θα μπορέσει μέσω των έργων που θα χρηματοδοτηθούν να αντιμετωπίσει ορισμένα πολύ σοβαρά προβλήματα, σε διάφορους τομείς, ωστόσο, είναι ένα ζήτημα το κατά πόσο είμαστε όσο προετοιμασμένοι θα έπρεπε, κατά πόσο είχαμε φροντίσει ώστε να υπάρχει η απαιτούμενη ωριμότητα, κατά πόσο πιέσαμε ώστε να επιλεγούν και να καλυφθούν ακόμη μεγαλύτερες ανάγκες.

Σαφώς και είναι πάρα πολύ σημαντικός ο εκσυγχρονισμός του στόλου των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, που θα ενισχυθεί με έναν μεγάλο αριθμό ηλεκτρικών λεωφορείων από τα 220, συνολικά, που η αγορά τους θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα δοθούν στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη.

Σαφέστατα είναι τεράστιας σημασίας τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας που εγκρίθηκαν στο Ωραιόκαστρο, με παρεμβάσεις στα ρέματα και τους χειμάρρους της περιοχής και κατασκευή δικτύου ομβρίων υδάτων, που, εκτός από τον δήμο Ωραιοκάστρου θωρακίζουν και περιοχές των δήμων Παύλου Μελά και Κορδελιού-Ευόσμου.

Μεγάλη υπόθεση για την Θεσσαλονίκη είναι, επίσης, ότι έχουν εξασφαλιστεί τα κονδύλια που απαιτούνται για παρεμβάσεις σε δύο από τα μεγαλύτερα νοσοκομεία της πόλης. Για το Ιπποκράτειο, όπου θα υπάρξει διαμόρφωση Πνευμονολογικής Κλινικής με τα αντίστοιχα εργαστήρια και γαστρεντερολογικό εργαστήριο, αλλά και για το Παπαγεωργίου με την προσθήκη νέας πτέρυγας Μονάδας Βραχείας Νοσηλείας της Κλινικής Παθολογικής Ογκολογίας.

Ομως, στα 48, από τα 170 έργα που συνολικά θα ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης, έχουν εγκριθεί έως τώρα μόνο 4 που αφορούν στην Θεσσαλονίκη. Πρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι; Φροντίζει η Θεσσαλονίκη ώστε να αξιοποιήσει την ευκαιρία του Ταμείου Ανάκαμψης; Διεκδικεί, ασκεί την πίεση που πρέπει ή κι αυτή τη φορά, όπως και άλλες στο παρελθόν που υπήρχαν χρηματοδοτικά εργαλεία, η απορρόφηση για την δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας θα είναι απογοητευτική;

Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news.

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook
Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.