Στο
Metropolis 95,5 και στην εκπομπή
“Στη Σέντρα” μίλησε o
Αλέξανδρος Ιορδανίδης, μηχανοδηγός
που αναφέρθηκε για το φονικό δυστύχημα.
Ο
μηχανοδηγός εξήγησε ποιες ενέργειες
έκαναν οι μηχανοδηγοί τα τελευταία
χρόνια και πως τους αντιμετώπιζαν από
τα υπουργεία και από τις εταιρίες.
Ο κ. Ιορδανίδης στις δηλώσεις του είπε: “Δυστυχώς πάνε να ρίξουν τις ευθύνες πολλών ετών σε έναν άνθρωπο για το θανατηφόρο δυστύχημα. Σαν σωματείο μηχανοδηγών δεν θα το επιτρέψουμε αυτό να συμβεί. Με αναφορές και με εξώδικα που θα στείλουμε θα προσπαθήσουμε να αποκαταστήσουμε αυτό το οποίο πραγματικά αποτελεί το διαχρονικό πρόβλημα. Ακόμη και ο τρόπος που έγινε το δυστύχημα, η κυκλοφορία ήταν φυσιολογική. Με τις ταχύτητες των 160 χιλιομέτρων όμως, που είναι πιο χαμηλές σε σύγκριση με άλλες που επικρατούν στην Ευρώπη, θα πρέπει σίγουρα να τεθούν σε λειτουργία τα συστήματα ασφαλείας. Και το σύστημα που επεμβαίνει αυτόματα σε περίπτωση ανθρώπινου λάθους. Σύμφωνα με όσα βγαίνουν στο φως, τα πρώιμα συμπεράσματα οδηγούν σε ανθρώπινο λάθος. Οι αμαξοστοιχίες, επανδρώνονται με δύο άτομα. Θα έπρεπε να είναι και στο σταθμαρχείο, δύο άτομα. Εάν ήταν νέος σε εμπειρία ο σταθμάρχης, θα έπρεπε να έχει δίπλα του και έναν πιο έμπειρο”.
-Έπρεπε να είναι ο συγκεκριμένος σταθμάρχης σε υπηρεσία; Ήταν κατάλληλα προετοιμασμένος; Ήταν ικανός για αυτή την δουλειά;
“Θα
έπρεπε να υπήρχε και ένας δεύτερος
σταθμάρχης πιο έμπειρος για να τον
βοηθήσει. Αυτά τα προβλέπει η υπηρεσία.
Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πως ο
συγκεκριμένος άνθρωπος μπήκε στην
υπηρεσία ως σταθμάρχης. Ο προϊστάμενος
του θα έπρεπε να γνωρίζει περισσότερες
λεπτομέρειες. Και να γνωρίζει πως ο
συγκεκριμένος σταθμάρχης, θα έπρεπε να
έχει δίπλα του ένα πιο έμπειρο. Πάντα
οι μηχανοδηγοί είχαμε ως στόχο μας την
ασφάλεια. Έχουμε επισημάνει επανειλημμένα το πρόβλημα που υπάρχει, ως σωματείο
μηχανοδηγών προς το υπουργείο και την
διοίκηση, αλλά πάντα παίρναμε απαντήσεις
που δεν ήταν οι πρέπουσες. Μας αντιμετώπιζαν
μόνιμα με χλευασμό. Μετά από όλα αυτά
φθάσαμε στο τραγικό δυστύχημα.
Αν δεν νιώθαμε ασφαλείς δεν θα κάναμε αυτή την δουλειά. Και οι συνάδελφοί μας πριν σκοτωθούν θα έλεγαν ότι αισθάνονται ασφαλείς,. Η κυκλοφορία των τρένων βασίζεται σε νόμους και κανόνες του κράτος. Εάν κάποιος κρίκος σπάσει, τότε θα έχουμε τραγικά αποτελέσματα. Εάν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση ή το σύστημα που είναι ενάντια στο ανθρώπινο λάθος, τότε θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο λάθος. Δυστυχώς το ανθρώπινο λάθος έγινε.
Οι συνομιλίες είναι φυσιολογικές. Στα ηχητικά ακούγονται τρεις φωνές. Ακούστηκε και μία τρίτη φωνή από μία αμαξοστοιχία που κατευθύνεται στον Βόλο. Είναι δύο διαφορετικά τρένα, δύο διαφορετικοί προορισμοί. Ο σταθμάρχης έδωσε ένα αριθμό τηλεγραφήματος και εντολές στον μηχανοδηγό. Ο σταθμάρχης έχει μεριμνήσει να στείλει το τρένο σε ελεύθερη γραμμή. Τα φανάρια που είναι στην κυκλοφορία, για να τα υπερβεί ο οδηγός, έπρεπε να του δώσει ο σταθμάρχης ένα τηλεγράφημα. Από την στιγμή που δεν δουλεύουν τα συστήματα, ο σταθμάρχης του λέει προχώρησε.
Σε κάθε σταθμό έχουμε διαφορετική αλλαγή τροχιάς. Η αλλαγή τροχιάς είναι στην νότιο πλευρά, δεν έχει κάποια επαφή με το συγκεκριμένο συμβάν. Είμαστε εδώ για να διελευκάνουμε ότι συνέβη. Από την καθημερινότητα της δουλειάς καταλαβαίνω τι ακριβώς ισχύει. Μπορώ να καταλάβω πως ο κλειδούχος αναφέρεται σε κάτι άλλο. Οποιαδήποτε κίνηση στον σιδηρόδρομο, γίνονται κανονιστικά. Ακόμη και το γεγονός ότι δεν υπάρχουν τα συστήματα, η κυκλοφορία μπορεί να γίνει με απλούς κανόνες. Το έχουμε επισημάνει πολλές φορές ως μηχανοδηγοί, μας έχουν χλευάσει πολλές φορές”.
Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook