Σε κυκλοφορία αναμένεται να βρίσκεται από τις 30 Νοεμβρίου το μετρό Θεσσαλονίκης, με τους πολίτες να μπορούν να χρησιμοποιούν το υπερσύγχρονο έργο, που θα διαθέτει μια γραμμή και 13 σύγχρονους σταθμούς.
Η βασική γραμμή θα ξεκινάει από το κέντρο της πόλης και θα ακολουθεί τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία και Δελφών, ενώ θα καταλήγει στην περιοχή της Νέας Ελβετίαςμ όπου θα συνδέεται με το αμαξοστάσιο Πυλαίας.
Ωστόσο, το βασικό δίκτυο θα διαφέρει από το μετρό της Αθήνας, που δεν διαθέτει:
- 18 υπέρ-αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, που είναι πλήρως κλιματιζόμενοι και θα κινούνται μόνον με συνοδό
- συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού
- σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου CBTC (Communications-based train control) για την ασφάλεια των επιβατών μέσω της αποτροπής της πρόσκρουσης των συρμώ
Μάλιστα, από το 2025 θα είναι έτοιμοι άλλοι πέντε σταθμοί στην επέκταση προς Καλαμαριά και, συγκεκριμένα:
- Η βόρεια επέκταση της κύριας γραμμής προς Σταυρούπολη
- Το τμήμα Άνω Εύοσμος - Αγία Κυριακή, που διατρέχει τις περιοχές Χαριλάου και Τούμπα
- Η νότιο-ανατολική επέκταση της κύριας γραμμής προς το Αεροδρόμιο
- Το τμήμα προς Κορδελιό
Σε δεύτερο χρόνο θα εξεταστεί η επέκταση προς τη Θέρμη, ενώ στόχος είναι η δημιουργία 44 σταθμών μέχρι το 2040.
Ποιοι είναι οι 13 σταθμοί του μετρό
- Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός
- Δημοκρατίας
- Βενιζέλου
- Αγίας Σοφίας
- Σιντριβάνι/Έκθεση
- Πανεπιστήμιο
- Παπάφη
- Ευκλείδης
- Φλέμιγκ
- Ανάληψη
- 25ης Μαρτίου
- Βούλγαρη
- Νέα Ελβετία