Με γνώμονα την εξυπηρέτηση του πολίτη: H επιτυχημένη προσπάθεια του e-ΕΦΚΑ για αποτελεσματικότητα

Metrosport Team04 Δεκεμβρίου 2023

του Παναγιώτη Κοκκόρη, Α’ υποδιοικητή του e-ΕΦΚΑ

O e-ΕΦΚΑ κλείνει 7 χρόνια από την ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του. Η ίδρυση του είναι τεράστιο έργο με ισχυρό κοινωνικό αποτύπωμα. Κυρίαρχος στόχος του είναι όχι μόνο η ψηφιακή καταγραφή των ασφαλισμένων αλλά κυρίως η εξάλειψη της γραφειοκρατίας ώστε ο πολίτης να εξυπηρετείται εύκολα, γρήγορα και αποτελεσματικά.

Οι διαδικασίες ψηφιοποίησης επιταχύνονται. Ήδη, ο Φορέας με 108 ηλεκτρονικές υπηρεσίες που διαθέτει στον ιστότοπο του (www.efka.gov.gr) έχει αναβαθμίσει την εμπειρία των 6,5 εκατομμυρίων ασφαλισμένων του, διευκολύνοντας την καθημερινότητά τους. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία από την ταχύτητα είναι η αποδοτικότητα του συστήματος που δημιουργούμε. Συνδέουμε την πλέον σύγχρονη τεχνολογία με την γνώση του ασφαλιστικού συστήματος και την ικανοποίηση των πραγματικών αναγκών των πολιτών.

Συχνά γίνεται αναφορά στην έκδοση συντάξεων με ένα «κλικ». Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και ιδιαίτερα της τεχνητής νοημοσύνης μας δείχνει ότι δράσεις που πριν λίγα χρόνια φάνταζαν αδύνατες, πλέον είναι εφικτές. Η προσπάθεια για την ενοποίηση όλων των βάσεων δεδομένων των ταμείων σε συνδυασμό με την ψηφιοποίηση του ασφαλιστικού βίου προ του 2002 μας φέρνουν ένα βήμα πιο κοντά σε ένα διαδραστικό ψηφιακό παρόν και όχι σε κάτι απροσδιόριστο στο μέλλον. Στόχος μας είναι η ολοκλήρωση της ψηφιοποίησης της ασφαλιστικής ιστορίας στους επόμενους 36 μήνες, γεγονός που θα κάνει την έκδοση συντάξεων μια υπόθεση πολύ πιο εύκολη και άμεση.

Μέχρι το τέλος του 2023 είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τι καταφέραμε και τους στόχους μας για την επόμενη χρονιά. Ενδεικτικά μπορούμε να αναφέρουμε ότι από το 1.053.000 των άλυτων υποθέσεων που ανέλαβε ο φορέας το 2019, πλέον εκκρεμούν λιγότερες από 75.000. Στόχος για την επόμενη χρονιά είναι η περαιτέρω μείωση σε λιγότερες από 25.000, γεγονός που καθίσταται εφικτό λόγω της ταχύτατης διεκπεραίωσης ημερήσιων υποθέσεων. Υπάρχει πολιτική βούληση και γνώση, που μπορούν να μετουσιωθούν σε πράξεις μετρήσιμες, γεγονός που δημιουργεί αισιοδοξία.

Ξεκινώντας την πιλοτική εφαρμογή της νέας δράσης του ο e-ΕΦΚΑ στοχεύει εντός του 2024 να επιλέξει 1.000 ασφαλισμένους πολίτες που απέχουν 6 με 12 μήνες από την σύνταξη, να επικοινωνήσει μαζί τους και να τους ενημερώσει για όσα χρειάζεται να γνωρίζουν σχετικά με την διαδικασία, κάνοντας με αυτόν τον τρόπο την εμπειρία πιο εύκολη και φιλική στον πολίτη. Όλη η προεργασία για την υποβολή της αίτησης θα έχει γίνει από πριν.

Το ένα «κλικ» που αναφέρθηκε προηγουμένως έχει αξία όταν από «πίσω» του γίνονται αυτόματα δέκα «κλικ» που ο πολίτης δεν αντιλαμβάνεται και δεν τον «αφορούν» άλλωστε. Όμως αυτά τα δέκα «κλικ» στο παρασκήνιο «σκοτώνουν» την γραφειοκρατία και επιταχύνουν την απόδοση μιας υπηρεσίας.

Αποτελεσματικότητα στην πράξη.
Αυτός είναι ο μεγάλος στόχος.

Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news

Μπείτε στην παρέα μας στο instagram

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.