Πανίσχυρα ελληνικά μαχητικά πετούν πάνω από το Αιγαίο εξοπλισμένα με το υπερσύγχρονο ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης AESA, απέναντι στα σαφώς υποδεέστερα τουρκικά αεροσκάφη με περιορισμένες δυνατότητες σε κάθε μορφή πολέμου.
Αυτή θα είναι η εικόνα του αεροπορικού συσχετισμού μεταξύ της HAF και της TuAF όχι στο πολύ προσεχές μέλλον, αλλά από τους επόμενους μήνες. Όταν στο οπλοστάσιο της Πολεμικής μας Αεροπορίας σταδιακά θα μπαίνουν τα 83 αναβαθμισμένα Viper, ενώ τα γαλλικά Rafale από 6 θα εκτιναχθούν στα 24.
Συνολικά
μέσα στα επόμενα χρόνια τα ελληνικά
«γεράκια» θα πετούν με 107 αεροσκάφη τα
οποία θα απέχουν τεχνολογικά κατά πολύ
από τα τουρκικά και όχι απλά θα καλύπτουν
το αριθμητικό μειονέκτημα των γειτόνων
-το οποίο άλλωστε ήδη αμφισβητείται
εξαιτίας της χαμηλής διαθεσιμότητας-
αλλά θα διαθέτουν τόσο μεγάλο πλεονέκτημα
που θα αποτελούν τον «εφιάλτη» των
Τούρκων ιπτάμενων αλλά και επιτελών
της TuAF. Xωρίς φυσικά να λαμβάνεται υπόψη
η σημαντική αποδεδειγμένη διαφορά
μεταξύ των Ελλήνων πιλότων και των
γειτόνων συναδέλφων τους.
Η αψεγάδιαστη
«παρθενική» πτήση χθες και σήμερα το
πρωί στην Τανάγρα των δύο πρώτων
μονοθέσιων αναβαθμισμένων Viper προκάλεσε
ιδιαίτερη ικανοποίηση στο αεροπορικό
επιτελείο. Οι Αμερικανοί ιπτάμενοι
δοκιμαστές της κατασκευάστριας εταιρείας
Lockheed Martin απογείωσαν και πέταξαν τα δύο
μαχητικά ελέγχοντας τη λειτουργία όλων
των συστημάτων τα οποία τοποθετήθηκαν
τους τελευταίους μήνες στα υπόστεγα
της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας.
Οι μηδενικές
παρατηρήσεις ήταν το αποτέλεσμα της
σκληρής δουλειάς που γίνεται στην ΕΑΒ
από τους Έλληνες τεχνικούς με τη συνδρομή
των στελεχών της LM και ανοίγουν διάπλατα
το δρόμο για την παράδοση των πρώτων
αναβαθμισμένων μαχητικών στην Πολεμική
μας Αεροπορία έως τα τέλη του 2022. Τα
οποία μπορεί να είναι ακόμα και διπλάσια
στον αριθμό από τον αρχικό σχεδιασμό
αν το πρόγραμμα συνεχίσει να προχωρά
με τους έως τώρα ρυθμούς. Ενώ ταυτόχρονα
τα «γεράκια» της 332 Πολεμικής Μοίρας θα
παραλαμβάνουν ακόμη 6 Γαλλικά Rafale για
να γίνουν 12 και μάλιστα καινούργια για
να γίνουν 12 οι «ριπές» ενώ έπεται και
συνέχεια.
Κοινό χαρακτηριστικό των αναβαθμισμένων Viper και των πανίσχυρων Rafale είναι ότι θα διαθέτουν το πιο σύγχρονο ραντάρ παγκοσμίως ΑESA. Το ραντάρ που εκτινάσσει τις επιχειρησιακές δυνατότητες του αεροσκάφους και το μετατρέπει σε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα με μια σειρά από πλεονεκτήματα που αλλάζουν δραματικά τις ισορροπίες απέναντι στα τουρκικά F-16 τα οποία διαθέτουν συμβατικά ραντάρ παλαιότερης τεχνολογίας. Και αυτός είναι ο βασικός λόγος που οι γείτονες πιέζουν λυσσαλέα τους Αμερικανούς ώστε να προμηθευτούν 40 καινούργια αεροσκάφη και να αναβαθμίσουν ακόμη 80.
Ιπτάμενοι
και τεχνικοί με μεγάλη γνώση της
τεχνολογίας επικεντρώνουν την υπεροχή
του ραντάρ AESA στη σαφώς μεγαλύτερη
εμβέλεια αποκάλυψης των εχθρικών
μαχητικών η οποία στην πράξη σημαίνει
ότι οι Έλληνες πιλότοι θα βλέπουν τα
Τουρκικά αεροσκάφη πολύ πριν αυτά τα
εντοπίσουν και πριν καν προσεγγίσουν
το Αιγαίο. Επιπλέον η ταχύτητα ανίχνευσης
στόχων, η αντίσταση στον ηλεκτρονικό
πόλεμο, το μειωμένο ίχνος RCS, η δυνατότητα
παθητικής ανίχνευσης RWR(Radar Warning Receiver)
όπως και η πρόκληση παρεμβολών θα κάνουν
τη διαφορά έναντι ακόμα και των V/9 Radar
που διαθέτουν οι γείτονες.
Όμως ένα
ακόμη ισχυρό χαρακτηριστικό του AESA
είναι η ταυτόχρονη έρευνα και εστίαση
τόσο σε εναέριους όσο και σε επίγειους
στόχους, αλλά και η προτεραιοποίηση των
απειλών η οποία δίνει τη δυνατότητα
στον ιπτάμενο σε ταυτόχρονο air to air και
air to ground πόλεμο. Καθιστώντας τα Viper και
τα Rafale πολεμικές μηχανές οι οποίες
μπορούν να επιφέρουν τρομακτικά πλήγματα
σε έδαφος και αέρα και να κερδίσουν την
απόλυτη αεροπορική υπεροχή έναντι των
γειτόνων. Ίσως και αυτή να είναι η αιτία
του πανικού της Άγκυρας και της συνεχούς
κλιμάκωσης των προκλήσεων και απειλών.
Πηγή: enoplos.gr