Στο «αέρα» κινδυνεύουν να τιναχθούν όλες οι προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων στη χώρα μας μετά την αποστολή προειδοποίησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τις πρακτικές που ακολουθεί στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που αποκάλυψε πρώτο το Newsauto.gr.
Πέραν όμως της αύξησης του μέσου όρου της ηλικίας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα είναι πολύ πιθανό να γεμίσουμε και παλαιά, ρυπογόνα και επικίνδυνα ελαφρά και βαριά φορτηγά που πραγματικά συμβάλλουν δραματικά στην αύξηση της ρύπανσης μέσα στον αστικό ιστό δημιουργώντας τεράστια προβλήματα υγείας στους κατοίκους και κυρίως στα παιδιά.
Παράλληλα η έλλειψη των ημιαγωγών στα εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων έχει προκαλέσει μεγάλη καθυστέρηση στις παραδόσεις των καινούριων αυτοκινήτων οπότε μια αιφνίδια αλλαγή στο νομοθετικό πλαίσιο στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει στην αθρόα εισαγωγή παλαιών οχημάτων καθώς δε θα υπάρχει πλέον το Περιβαλλοντικό Τέλος , αλλά ούτε και η απαγόρευση εισαγωγών σε οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3 ή και παλαιότερες.
Αν συναθροίσει κανείς όλα τα παραπάνω, το αποτέλεσμα μάλλον θα είναι καταστροφικό για την ελληνική κοινωνία αλλά και για την οικονομία καθώς η εισαγωγή παλαιών και ρυπογόνων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα «κανιβαλίσει» την αγορά των καινούργιων πιο φιλικών για το περιβάλλον και με πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια, ενώ θα δημιουργήσει νέα στρατιά από επιτήδειους, οι οποίοι θα σπεύσουν να εισάγουν αυτοκίνητα… ευκαιρίες που έχουν διανύσει εκατοντάδες χιλιάδες ή εκατομμύρια χιλιόμετρα αλλά στη χώρα μας θα εισάγονται με μόλις 80.000 χλμ.
Όπως επισημαίνει διαρκώς εδώ και χρόνια το Newsauto.gr στα ρεπορτάζ του, δυστυχώς αν το εισαγόμενο όχημα δεν συντηρούνταν σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο σε οποιοδήποτε κράτος-μέλος, τότε είναι εξαιρετικά δύσκολο να διαπιστώσει κανείς τα πραγματικά διανυθέντα χιλιόμετρα.
newsauto.gr