Κιλιάν Εμπαπέ: Όταν οι χορηγίες καθορίζουν το παιχνίδι των αστέρων

Metrosport Team17 Οκτωβρίου 2024

Αντιδράσεις προκάλεσε η απουσία του Κιλιάν Εμπαπέ από τη φωτογραφία της νέας καμπάνιας συνεργασίας της Ρεάλ Μαδρίτης με την αθλητική εταιρεία, Adidad. O Γάλλος απουσίασε από τη φωτογράφιση της ομάδας καθώς δεσμεύεται με συμβόλαιο με τη Nike. 

Αυτού του είδους η περίπτωση δεν είναι μοναδική καθώς οι χορηγικές σχέσεις έχουν επηρεάσει αρκετούς κορυφαίους αθλητές σε διάφορα αθλήματα. Οι αθλητές αυτοί βρίσκονται συχνά στη δύσκολη θέση να πρέπει να επιλέξουν ανάμεσα στη δέσμευσή τους προς την ομάδα τους και στις προσωπικές τους χορηγικές συμφωνίες, οι οποίες πολλές φορές υπερβαίνουν σε αξία ακόμα και το συμβόλαιό τους με την ομάδα.


Κριστιάνο Ρονάλντο: Nike vs Adidas

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα σύγκρουσης χορηγών είναι η περίπτωση του Κριστιάνο Ρονάλντο. Ο Πορτογάλος σούπερ σταρ, ένας από τους μεγαλύτερους αθλητικούς εκπροσώπους της Nike, συμφώνησε με τη τη Γιουβέντους το 2018, μια ομάδα που συνεργάζεται με την Adidas. Η αντίθεση ήταν προφανής, καθώς ο έμπειρος άσος είχε μια μακροχρόνια και εξαιρετικά προσοδοφόρα σχέση με τη Nike ενώ η νέα του ομάδα φορούσε ρούχα της Adidas.

Ωστόσο, ο Ρονάλντο συνέχισε να προωθεί τη Nike σε προσωπικό επίπεδο ενώ σε επίσημες φωτογραφίσεις και αγώνες εμφανιζόταν με τη φανέλα της Γιουβέντους που είχε το λογότυπο της Adidas. Αυτή η διπλή εμπορική σχέση προκάλεσε πολλές συζητήσεις αλλά τελικά βρέθηκε μια μέση λύση και περιορίστηκε η συμμετοχή του στις καμπάνιες της ομάδας. 


Λιονέλ Μέσι: Το αντίθετο του Ρονάλντο

Ο Λιονέλ Μέσι είναι ένα από τα πρόσωπα της Adidas. Η προσωπική του συμφωνία έρχεται σε αντίθεση με την ομάδα στην οποία αγωνιζόταν για πολλά χρόνια, την Μπαρτσελόνα, που έχει για χορηγό τη Nike. Αυτό δημιούργησε εμπόδια καθώς η Nike απέφευγε να αναδείξει τον Μέσι στις παγκόσμιες καμπάνιες της παρά το γεγονός ότι ήταν ο ηγέτης της ομάδας. Όμως, η Adidas εκμεταλλεύτηκε την εμπορική του δύναμη, αναδεικνύοντάς τον ως το κεντρικό της πρόσωπο σε παγκόσμιες καμπάνιες.


Mάικλ Τζόρνταν: Η κλασική σύγκρουση με τη Reebok

Ένα ακόμη παράδειγμα είναι αυτό του Μάικλ Τζόρνταν και η σύγκρουσή του με τη Reebok στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1992 στη Βαρκελώνη. Παρόλο που η Nike ήταν η εταιρεία που στήριζε την εμπορική καριέρα του Τζόρνταν και τον είχε αναδείξει ως το πρόσωπο των παπουτσιών Air Jordan, η ομάδα των Ηνωμένων Πολιτειών είχε ως χορηγό τη Reebok. 

Ο Τζόρνταν δεν ήθελε να εμφανιστεί φορώντας ρούχα με το λογότυπο της Reebok στην απονομή των μεταλλίων και έτσι αποφάσισε να καλύψει το λογότυπο με μια αμερικανική σημαία σε μια από τις πιο εμβληματικές στιγμές σύγκρουσης χορηγών στην ιστορία του αθλητισμού. Η κίνηση αυτή προκάλεσε συζητήσεις αλλά ταυτόχρονα αναδείκνυε την αφοσίωση του αθλητή στη Nike και την ικανότητά του να προστατεύσει τη δική του εμπορική εικόνα ακόμα και σε ένα τόσο σημαντικό γεγονός όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες.


Στεφ Κάρι: Από τη Nike στην Under Armour

Ο Στεφ Κάρι άρχισε την καριέρα του με τη Nike αλλά το 2013 υπέγραψε συμβόλαιο με την Under Armour, καθιστώντας την εταιρεία αυτή την αποκλειστική του χορηγό. Η αλλαγή αυτή επηρέασε τόσο την εμπορική ταυτότητα του αθλητή όσο και την εμπορική πορεία της Under Armour, που κατάφερε να εδραιωθεί περισσότερο στον χώρο του μπάσκετ. Ο Κάρι παραμένει μέχρι σήμερα απόλυτα συνδεδεμένος με την Under Armour, αποφεύγοντας οποιαδήποτε άλλη εμπορική σχέση που θα μπορούσε να έρθει σε σύγκρουση με τον προσωπικό του χορηγό.


Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς: Η μετάβαση από Nike σε Adidas και Under Armour

Ο Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς, ένας από τους πιο χαρισματικούς και πολυσυζητημένους αθλητές στον κόσμο, έχει αλλάξει αρκετές φορές χορηγούς κατά τη διάρκεια της καριέρας του. Άρχισε με τη Nike αλλά στη συνέχεια υπέγραψε με την Adidas και αργότερα με την Under Armour. Αυτή η εμπορική ευελιξία του Σουηδού τον βοήθησε να αναπτύξει μια ανεξάρτητη εμπορική ταυτότητα που δεν επηρεάζεται από τις ομάδες στις οποίες αγωνίζεται αλλά από τις προσωπικές του επιλογές.


Σύγκρουση χορηγών στον κόσμο του τένις 

Στον κόσμο του τένις οι χορηγικές συγκρούσεις είναι εξίσου συχνές. Οι κορυφαίοι τενίστες έχουν προσωπικές χορηγίες με εταιρείες αθλητικών ειδών ενώ τα τουρνουά που συμμετέχουν μπορεί να έχουν διαφορετικούς χορηγούς. Για παράδειγμα, ο Ρότζερ Φέντερερ ήταν για χρόνια το πρόσωπο της Nike, αλλά το 2018 υπέγραψε ένα συμβόλαιο αξίας 300 εκατομμυρίων δολαρίων με την ιαπωνική εταιρεία Uniqlo. Ωστόσο, η Nike διατήρησε τα δικαιώματα στα παπούτσια του, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα ο Φέντερερ να αγωνίζεται με ρούχα Uniqlo αλλά παπούτσια της Nike.

Οι περιπτώσεις των παραπάνω αθλητών δείχνουν ότι η σύγκρουση χορηγών είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο στον επαγγελματικό αθλητισμό, και οι αθλητές καλούνται να πάρουν δύσκολες αποφάσεις για το πώς θα διαχειριστούν αυτές τις καταστάσεις. Οι χορηγικές συμφωνίες συχνά υπερβαίνουν την εμπορική αξία των αγωνιστικών τους συμβολαίων και καθορίζουν μεγάλο μέρος της δημόσιας εικόνας τους. 

Αθλητές όπως ο Εμπαπέ, ο Ρονάλντο και ο Μέσι επωφελούνται οικονομικά, αλλά και σε επίπεδο δημόσιας εικόνας, από τις συνεργασίες τους με τις μεγαλύτερες αθλητικές εταιρείες. Παράλληλα, οι εταιρείες αυτές διαμορφώνουν την εικόνα των αθλητών μέσω των προϊόντων τους, των καμπανιών και των social media, κάτι που αυξάνει την επιρροή τους στο κοινό.

 Ωστόσο, αυτές οι συμφωνίες ενίοτε δημιουργούν προκλήσεις για τους αθλητές, καθώς οι εμπορικές απαιτήσεις των ομάδων στις οποίες αγωνίζονται μπορεί να έρχονται σε σύγκρουση με τις προσωπικές τους χορηγικές συμφωνίες. Σε τέτοιες περιπτώσεις, οι αθλητές πρέπει να βρουν μια ισορροπία μεταξύ των δύο πλευρών, προκειμένου να αποφύγουν τη ζημιά είτε στην προσωπική τους εικόνα είτε στη σχέση τους με την ομάδα τους.

Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news

Μπείτε στην παρέα μας στο instagram

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook

Εγγραφείτε στο κανάλι του metrosport.gr και του Metropolis 95.5 στο youtube

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.