Η οικονομική αυτοκρατορία που αφήνει ο Κόμπι Μπράιαντ

Στέφανος Αβραμίδης27 Ιανουαρίου 2020

Μια κολοσσιαία περιουσία αφήνει πίσω του ο Κόμπι Μπράιαντ μετά τον θάνατό του σε αεροπορικό δυστύχημα την Κυριακή (26/1).

Ο θρύλος του ΝΒΑ εκτός από σπουδαίος μπασκετμπολίστας ήταν πολύ επιτυχημένος επιχειρηματίας πολλαπλασιάζοντας σε τεράστιο βαθμό τα χρήματα που κέρδισε από τα πλουσιοπάροχα συμβόλαια που υπέγραψε στην 20ετή του καριέρα με τους Λέικερς.

Αυτές είναι οι εταιρίες του Μπράιαντ

Το 2013, ο Μπράιαντ ίδρυσε την εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων Bryant Stibel μαζί με τον ιδρυτή του web.com Τζεφ Στίμπελ.

Η εταιρεία διαθέτει σήμερα περιουσιακά στοιχεία άνω των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με επενδύσεις σε δεκάδες εταιρείες τεχνολογίας, μέσων ενημέρωσης και δεδομένων. Ανάμεσα σε αυτές, η Dell και η Alibaba. Ακόμη έχει κάνει επενδύσεις στην εταιρία ψηφιακών πληρωμών Klarna, στα προϊόντα οικιακής χρήσης της The Honest Company και την δημιουργό του πασίγνωστου παιχνιδιού Fortnite, Epic Games.

Παράλληλα ο ίδιος ο Κόμπι είχε προσωπικές επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ στο λανσάρισμα ενός αθλητικούς ενεργειακού ποτού με την επωνυμία Body Armor. Η επιτυχία που σημείωσε οδήγησε την Coca Cola να αγοράσει μερίδιο το 2018.

Το 2016, ο Μπράιαντ ίδρυσε επίσης το Granity Studios, μια εταιρεία μέσων ενημέρωσης που επικεντρώνεται στη δημιουργική αφήγηση γύρω από τον αθλητισμό. Μέσα από αυτή την εταιρεία, έγραψε και διηγήθηκε και την ταινία μικρού μήκους «Dear Basketball» που κέρδισε το σχετικό Όσκαρ στην τελετή των βραβείων του 2018. Η Granity κυκλοφόρησε επίσης πολλά βιβλία για νέους ενήλικες μαζί με την αυτοβιογραφία του Μπράιαντ με τίτλο «Η νοοτροπία του Mamba: Πώς παίζω».

Η συνεργασία του με τη Nike

Ο Κόμπι Μπράιαντ, που ήταν γνωστός στο μπάσκετ ως «Black Mamba», άρχισε να κατασκευάζει το εμπορικό του σήμα ως αθλητής νωρίς στην καριέρα του ως υποστηρικτής της Nike.

Το 2003, ο σούπερ σταρ των Λέικερς υπέγραψε για πρώτη φορά συμφωνία και με τη διάσημη αθλητική εταιρεία Nike. Μαζί του υπέγραψαν και άλλοι κορυφαίοι μπασκετμπολίστες μεταξύ των οποίων ο Λεμπρόν Τζέιμς και ο Καρμέλο Άντονι.

Αυτό βοήθησε την εταιρεία υποδημάτων να εδραιώσει τη θέση της στον κόσμο του μπάσκετ για τις επόμενες δύο δεκαετίες μετά τη αποχώρηση του Μάικλ Τζόρνταν από την ενεργό δράση το ίδιο έτος.

Η επιτυχία του Μπράιαντ στα παρκέ, φέρνει οφέλη και για τον πολυεθνικό κολοσσό. Στα χρόνια που ακολουθούν, η Nike λανσάρει πολλές γραμμές παπουτσιών με το όνομά του.

Χτίζοντας το brand «Black Mamba»

Η Nike συνεργάστηκε με τον Κόμπι Μπράιαντ και το Los Angels Boys and Girls Club για να ξεκινήσει ένα πρωτάθλημα μπάσκετ για τους νέους , το 2017, με την ονομασία Mamba League, με στόχο να δώσει σε εκατοντάδες παιδιά δωρεάν πρόσβαση στο άθλημα. Αργότερα ο Μπράιαντ δημιούργησε την αθλητική ακαδημία Mamba Sports Academy για την παροχή ευρύτερης αθλητικής και lifestyle κατάρτισης σε ανταγωνιστές σε όλα τα επίπεδα σε διάφορα αθλήματα.

Τέλος, ο “Black Mamba” είχε επίσης εμπορικές συνεργασίες με μια σειρά άλλων κορυφαίων εμπορικών σημάτων καθ ‘όλη τη διάρκεια της καριέρας του, συμπεριλαμβανομένων των McDonald’s (MCD), της Sprite, της Nintendo (NTDOF) και της Turkish Airlines.

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.