Ο τομέας του
υποβρύχιου πολέμου στο Αιγαίο είναι
μεγάλης σημασίας για την τελική έκβαση
ναυτικών επιχειρήσεων στο Αιγαίο και
καθοριστικός για την άμυνα των νησιών
μας, για τον λόγο αυτό η Ελλάδα έχει
εξασφαλίσει μέχρι στιγμής την κυριαρχία
της στον εν λόγω τομέα κυρίως χάρη στα
υπερσύγχρονα υποβρύχια κλάσης 214 που
διαθέτει, ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, ΠΙΠΙΝΟΣ, ΜΑΤΡΩΖΟΣ,
ΚΑΤΣΩΝΗΣ.
Ο Τουρκικός
σχεδιασμός κατά των ελληνικών υποβρυχίων
Η Τουρκία σε
αντιστάθμισμα προχώρησε στην εκπόνηση
κατασκευής υποβρυχίων της, σύμφωνα με
το οποίο θα τίθενται σε λειτουργία κάθε
χρόνο ένα από τα συνολικά 6 υποβρύχια
κλάσης Reis που θα παραδοθούν στο τουρκικό
ναυτικό έως το 2027.
Επίσης οι
Τούρκοι ανέπτυξαν το mini υποβρύχιο όχημα
STM500 που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από
ειδικές δυνάμεις μεταφέροντας έως και
6 άτομα για διεξαγωγή επιχειρήσεων στο
Αιγαίο, ενώ ενέταξαν το UAV Aksungur στον
ανθυποβρυχιακό πόλεμο, αναβαθμίζοντας
την απειλή κατά των υποβρυχίων μας σε
Αιγαίο-Αν. Μεσόγειο.
Επιπλέον σε
προγενέστερο άρθρο μας, είχαμε αναφερθεί
στο νέο μη επανδρωμένο υποβρύχιο αυτόνομο
όχημα της τουρκικής εταιρείας ASELSAN,
εκτιμώντας ότι θα αποτελέσει με την
σειρά του έναν σημαντικό πολλαπλασιαστή
ισχύος αντιστάθμισης της υποθαλάσσιας
κυριαρχίας της Ελλάδας στο Αιγαίο.
Η λύση για
το Αιγαίο έρχεται από την Ινδία
Η χώρα μας
παρά τις παραπάνω τουρκικές κινήσεις
και σχεδιασμούς δεν φαίνεται μέχρι
στιγμής να κινείται στην απόκτηση μη
επανδρωμένου υποβρύχιου οχήματος,
ωστόσο η λύση φαίνεται ότι μπορεί να
προέλθει από την φίλη και σύμμαχο χώρα
Ινδία.
Συγκεκριμένα
«η Ινδία ξεκίνησε ένα νέο έργο ανάπτυξης
μη επανδρωμένου υποβρύχιου οχήματος
(XLUUV) και ανακοίνωσε τις λεπτομέρειες
του έργου», σύμφωνα με τουρκικό ΜΜΕ το
οποίο αναφέρει τα ακόλουθα:
«Το Υπουργείο Άμυνας της Ινδίας ανακοίνωσε ότι το ινδικό Πολεμικό Ναυτικό ενδιαφέρεται να προμηθεύσει έως και 12 XLUUV και ανακοίνωσε ότι το πρώτο πρωτότυπο στο πλαίσιο του έργου στοχεύει να είναι έτοιμο έως το 2025.
Σύμφωνα με
τις πληροφορίες που δόθηκαν, το νέο μη
επανδρωμένο υποβρύχιο όχημα αναμένεται
να έχει μήκος 50 μέτρα (164 πόδια), πλάτος
πέντε μέτρα (16 πόδια) και ύψος 10 μέτρα
(33 πόδια).
Οι αναμενόμενες
αποστολές του μη επανδρωμένου υποβρύχιου
οχήματος περιλαμβάνουν επιτήρηση,
αναγνώριση, πληροφόρηση καθώς και
ανθυποβρυχιακό, αντι-επιφανειακό πόλεμο
και ναρκοπολέμο.
Σύμφωνα με
τις λεπτομέρειες του ανακοινωθέντος
έργου, το όχημα αναμένεται να έχει
χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου 10 τόνων
και να παραμείνει βυθισμένο για έως και
45 ημέρες χρησιμοποιώντας «μπαταρίες
Li-Po/Li-ion ή σύστημα κυψελών καυσίμου Air
Independent Propulsion» ως πηγή ενέργειας.»
Πηγή: enoplos.gr