Η κίνηση ΜΑΤ της Ελλάδας στην Κρήτη και συγκεκριμένα η αναβάθμιση του ναύσταθμου της Σούδας αλλάζει όλο τον σχεδιασμό του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και βάζει δύσκολα στην Τουρκία.
Ο ναύσταθμος της Σούδας θα αποτελέσει, μετά το ναυσταθμό της Σαλαμίνας, τον δεύτερο πολεμικό ναύσταθμο της Ελλάδας.
Η αναβάθμιση της Σούδας προχωρά βάσει του αρχικού σχεδιασμού μετά και την έγκριση της χρηματοδότησης ύψους 188 εκατ. ευρώ για την εκτέλεση των απαραίτητων έργων, η οποία πέρασε πριν λίγες μέρες.
Για να γίνει κατανοητό στο ναύσταθμο της Σούδας θα «δημιουργηθεί» ένας καινούργιος Στόλος ο οποίος θα είναι ο ελληνικός Στόλος της Μεσογείου.
Δηλαδή, η ελληνική ναυτική δύναμη θα διαιρεθεί σε δύο στόλους, πράγμα που σημαίνει ότι θα υπάρξουν και δύο αρχηγοί Στόλων (σ.σ. με τις αντίστοιχες… ανακατατάξεις στην ιεραρχία).
Επιχειρησιακά, ο ελληνικός Στόλος της Μεσογείου θα δραστηριοποιείται στον χώρο της Ανατολικής Μεσογείου (Κύπρος, Λιβυκό Πέλαγος, Καρπάθιο Πέλαγος και Καστελόριζο) και θα είναι αυτός που θα αναλαμβάνει την αναχαίτιση των προκλητικών ενεργειών της Τουρκίας στην περιοχή.
Οπότε, στα σχέδια των Ελλήνων ναυάρχων, μελλοντικά, μπορεί να είναι και η απόκτηση μεγαλύτερων από τις φρεγάτες πλοίων, που είναι ιδανικά για τα νερά της Ανατολικής Μεσογείου.
Το αμέσως επόμενο μέγεθος πλοίου μετά τις φρεγάτες είναι τα αντιτορπυλικά, βέβαια θα μπορούσε να καλυφθεί η συγκεκριμένη ανάγκη και με μεγαλύτερου όγκου φρεγάτες.
Πάντως, ήδη το κλίμα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού έχει αλλάξει αναφορικά με την ισορροπία δυνάμεων μεταξύ Αθήνας και Άγκυρας στη Μεσόγειο, αφού φαίνεται πως πλέον οι Αμερικανοί είναι πιο θετικoί στην παραχώρηση ακόμα και των Arleigh Burke στην Ελλάδα (σ.σ. μετά από κάποια χρόνια, όταν και ο ελληνικός Στόλος θα είναι επιχειρησιακά έτοιμος για την Ανατολική Μεσόγειο, σε τέσσερα με πέντε χρόνια).
Φυσικά και η Τουρκία γνωρίζει το συγκεκριμένο σχέδιο και για το λόγο αυτό πιέζει για την δημιουργία της τουρκικής ναυτικής βάσης στη Λιβύη.
Πηγή: geostratigika.gr