Διαδικτυακή «κόντρα» ξέσπασε ανάμεσα στον Γκίκα Μαγιορκίνη και τον καθηγητή γενετικής ιατρικής του Πανεπιστημίου της Γενεύης, Μανώλη Δερμιτζάκη.
Ο Μανώλης Δερμιτζάκης που από την αρχή της πανδημίας, εκφράζει τις θέσεις του παρενέβη, διαφωνώντας με το μοντέλο που εξήγησε ο Γκίκας Μαγιορκίνης για τα σχολεία.
Νωρίτερα, ο καθηγητής Υγιεινής και Επιδημιολογίας του ΕΚΠΑ, εξήγησε με διαγράμματα γιατί δεν υπάρχει κέρδος από τα τμήματα με λιγότερους μαθητές στα σχολεία.
Από την πλευρά του ο Μανώλης Δερμιτζάκης, σχολίασε: «Γκίκα δε συμφωνώ με το μοντέλο σου. Όταν έχεις 25 άτομα σε ένα συγκεκριμένο εμβαδόν αυξάνεις την πιθανότητα κάποιος να είναι θετικός και επομένως να μεταδώσει σε κάποιο αριθμό άλλων μαθητών και μάλιστα μεγαλύτερο από το αν η τάξη έχει 15 άτομα.
Επίσης, επειδή τα παιδιά είναι ασυμπτωματικά κατά μεγάλο ποσοστό, εάν κάποιος θετικός βρεθεί σε μια τάξη 25 ατόμων, τότε σιωπηλά θα γίνεται μετάδοση χωρίς να ανιχνεύεται. Τέλος όταν κάθε τάξη εχει 25 άτομα η είσοδος και έξοδος όπως και η παρουσία στο διάλειμμα θα είναι με μεγαλύτερο συνωστισμό από ότι αν είναι 12 η 15.
Νομίζω υπάρχει κάθε λόγος να ξεκινήσουν οι τάξεις με τα μισά παιδιά μέχρι να βρουν οι δάσκαλοι και οι διευθυντές τους αυτοματισμούς τους, και να γίνει μετάβαση σε πλήρεις τάξεις».
Μαγιορκίνης: «Δεν είναι τόσο απλό»
Η απάντηση του Γκίκα Μαγιορκίνη, ήταν πως «δεν είναι τόσο απλό δυστυχώς». Συγκεκριμένα στη δική του ανάρτηση, ανέφερε: «Δεν είναι τόσο απλό δυστυχώς. Δεν εξαρτάται από το εμβαδόν αλλά από τις ανά 2 αποστάσεις και το κέρδος πρέπει να ποσοτικοποιείται σε σχέση με το κόστος με νούμερα. Το να ξεκινήσουμε με εκ περιτροπής δυσκολεύει εξαιρετικά την εκπαιδευτική διαδικασία».