Ο καφές αρχίζει να εξελίσσεται σε «προϊόν πολυτελείας» με τις τιμές στο take away και το delivery πλέον να είναι πάνω από τα 2 ευρώ, ενώ αναμένεται να περάσουν και άλλες αυξήσεις στα τιμολόγια των εταιρειών καφέ προς τα σούπερ μάρκετ
Ο,τι δεν κατάφερε το δεκαετές οικονομικό «τσουνάμι» που έπληξε τη χώρα, φαίνεται ότι θα το καταφέρει η ακρίβεια! Ο καφές, η αγαπημένη συνήθεια των Ελλήνων, έχει αρχίσει να εμφανίζει τα πρώτα σημάδια κάμψης στην κατανάλωση του καθώς τείνει, μετά το μπαράζ των ανατιμήσεων, να εξελιχθεί σε είδος πολυτελείας…
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, στο πρώτο τετράμηνο της χρονιάς καταγράφεται αξιοσημείωτη πτώση του όγκου των πωλήσεων μέσα απ’ το κανάλι των σούπερ μάρκετ, ενώ επαγγελματίες που καλύπτουν και το χώρο της εστίασης μιλούν ευθέως για κάμψη.
Κι αυτό διότι πέραν του μπαράζ των ανατιμήσεων και των μεγάλων επιβαρύνσεων στα τιμολόγια ενέργειας που έχει να αντιμετωπίσει ο ίδιος ο καταναλωτής περιορίζοντας του το διαθέσιμο εισόδημα, ακόμα και ο ίδιος ο καφές αρχίζει να εξελίσσεται σε «προϊόν πολυτελείας» με τις τιμές στο take away και το delivery πλέον να είναι πάνω απ’ τα 2 ευρώ.
«Η αύξηση του κόστους ζωής τους τελευταίους μήνες έχει οδηγήσει αρκετούς στην μείωση κατανάλωσης καφέ εκτός σπιτιού», εξηγούσε στο newmoney ο Γενικός Διευθυντής της Coffee Ιsland κ. Αλέξανδρος Ζαπανιώτης κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για τα 10 χρόνια της Πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, όπου πλέον μέλος είναι η εταιρεία απ’ την Πάτρα. Γι’ αυτό και το στοίχημα για τις επιχειρήσεις του κλάδου είναι τώρα το τουριστικό ρεύμα στη χώρα.
«Επί του παρόντος η επιβάρυνση κόστους που δεχόμαστε σε σχέση με πριν από ένα έτος ανέρχεται σε ποσοστό 35%», εξήγησε ο ίδιος αναφερόμενος στις πιέσεις που υπάρχουν απ’ τα αυξημένα κόστη σε μεταφορές, ενέργεια και πρώτες ύλες.
Την ίδια ώρα ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, κ. Γιάννος Μπενόπουλος αποκάλυπτε χθες, κατά την παρουσίαση του νέου ΔΣ της Ενωσης, πως στο α’ τετράμηνο του 2022 καταγράφηκε μείωση του όγκου της συνολικής κατανάλωσης καφέ και στα σούπερ μάρκετ της τάξης του 5% – 6%.
Σε ό,τι αφορά τις αγορές από το σούπερ μάρκετ θα πρέπει να σημειωθεί ότι τη διετία της πανδημίας είχαμε μία αύξηση της κατανάλωσης της τάξης του 10% σε όγκο, ενώ πέρυσι στο πρώτο τετράμηνο υπήρχε ένα σημαντικό διάστημα lockdown που είχε αυξήσει σημαντικά την κατανάλωση στο σπίτι. Σε σχέση πάντως με την τελευταία «κανονική» χρονιά το 2019, οι πωλήσεις στο σούπερ μάρκετ είναι μέχρι στιγμής ανοδικές στο επίπεδο του 4% – 5%, διευκρίνισε.
Την ίδια ώρα ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, κ. Γιάννος Μπενόπουλος αποκάλυπτε χθες, κατά την παρουσίαση του νέου ΔΣ της Ενωσης, πως στο α’ τετράμηνο του 2022 καταγράφηκε μείωση του όγκου της συνολικής κατανάλωσης καφέ και στα σούπερ μάρκετ της τάξης του 5% – 6%.
Σε ό,τι αφορά τις αγορές από το σούπερ μάρκετ θα πρέπει να σημειωθεί ότι τη διετία της πανδημίας είχαμε μία αύξηση της κατανάλωσης της τάξης του 10% σε όγκο, ενώ πέρυσι στο πρώτο τετράμηνο υπήρχε ένα σημαντικό διάστημα lockdown που είχε αυξήσει σημαντικά την κατανάλωση στο σπίτι. Σε σχέση πάντως με την τελευταία «κανονική» χρονιά το 2019, οι πωλήσεις στο σούπερ μάρκετ είναι μέχρι στιγμής ανοδικές στο επίπεδο του 4% – 5%, διευκρίνισε.
Πηγή: Newmoney.gr