H «ναυμαχία» για τις κορβέτες: Γαλλική ρελάνς με πρόταση «πακέτο» για 4η φρεγάτα FDI και 2 κορβέτες

Metrosport Team27 Οκτωβρίου 2022

Απέναντι στη Γαλλική πρόταση θα βρεθούν οι Ιταλοί της Fincantieri οι οποίοι με τη σειρά τους αναμένεται να κατέβουν στον επόμενο και πιθανότατα τελευταίο «γύρο» της «μονομαχίας» με τα δικά τους ισχυρά «χαρτιά».


Οι «μνηστήρες» τόσο για το πρόγραμμα των κορβετών του Ελληνικού Στόλου όσο και για τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα, ανασυντάσσονται και προετοιμάζουν την τελική τους επίθεση. Η αλλαγή πλεύσης της κυβέρνησης με τη μείωση του μπάτζετ για το Πολεμικό Ναυτικό στα 2 δις και η αναβολή στην απόφαση για το πρόγραμμα των κορβετών αλλάζει τη στρατηγική των εταιρειών. Τόσο για τα δύο φαβορί που διεκδικούν τη ναυπήγηση των Ελληνικών κορβετών, την Ιταλική Fincantieri και τη Γαλλική Naval Group όσο και για τους βασικούς «μονομάχους» στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των τεσσαρων φρεγατών ΜΕΚΟ κλάσης «ΥΔΡΑ», τη Γερμανική Κοινοπραξία TKMS-Thales Netherlands και την Αμερικανική Lockheed Martin.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newpost οι Γάλλοι της Naval Group έχοντας ήδη την κεκτημένη ταχύτητα της ναυπήγησης των φρεγατών FDI «διαβάζουν» τις ανάγκες του Στόλου και ετοιμάζουν εντυπωσιακή ρελάνς με πρόταση «πακέτο». H Γαλλική πρόταση θα αφορά ενεργοποίηση της option για την τέταρτη Ελληνική FDI με ταυτόχρονη προσφορά για δύο κορβέτες Gowind. Το κόστος και για τα τρία πλοία μαζί με τον οπλισμό τους θα αγγίζει το 1,5 δις ευρώ. Όσο δηλαδή προβλέπει το μειωμένο μπάτζετ για το πρόγραμμα των κορβετών αφού το υπόλοιπο 0,5 δις ευρώ αναμένεται να διατεθεί για τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ.

Οι Γάλλοι επιστρέφουν στη «ναυμαχία» με «προίκα» την ταχύτατη κατασκευή της πρώτης Ελληνικής φρεγάτας FDI F-601 «ΚΙΜΩΝ» που επέφερε την απόλυτη ικανοποίηση του Ναυτικού Επιτελείου από την πορεία των εργασιών με ανοιχτό πλέον το ενδεχόμενο παράδοση του πλοίου πριν από τον Μάρτιο του 2025. Πρόταση που δίνει τη δυνατότητα στο Πολεμικό Ναυτικό να αποκτήσει τα επόμενα χρόνια τέσσερις υπερσύγχρονες φρεγάτες με αυξημένες Α/Α δυνατότητες και ταυτόχρονα δύο κορβέτες που ανταποκρίνονται στις επιχειρησιακές ανάγκες όπως τις καθόρισε η αξιολόγηση των Στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού. Με κατασκευή των δύο πλοίων-τα οποία θα έχουν απόλυτη ομοιογένεια με τις FDI-σε Ελληνικά ναυπηγεία.

Απέναντι στη Γαλλική πρόταση θα βρεθούν οι Ιταλοί της Fincantieri οι οποίοι με τη σειρά τους αναμένεται να κατέβουν στον επόμενο και πιθανότατα τελευταίο «γύρο» της «μονομαχίας» με τα δικά τους ισχυρά «χαρτιά». Τα οποία δεν είναι άλλα από την επιτυχημένη κορβέτα «Doha» η οποία καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες του Ελληνικού Στόλου αλλά κυρίως από την επενδυτική πρόταση που φέρονται να διαθέτουν για τα υπό εξυγίανση ναυπηγεία της Ελευσίνας.

Αφού γνωρίζουν καλά ότι επιθυμία της κυβέρνησης είναι το πρόγραμμα των κορβετών να συνδυαστεί με την «ανάσταση» των ναυπηγείων και τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι η Fincantieri έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για επένδυση στο διαχωρισμένο νέο αμυντικό τμήμα των ναυπηγείων σύμφωνα με το σχέδιο εξυγίανσης με το εμπορικό να περνάει στην Αμερικανική ONEX. Επιπλέον η Ιταλικός ναυπηγικός κολοσσός φέρεται να έχει ανάγκη από καινούργιο ναυπηγείο στη Μεσόγειο αφού οι παραγγελίες που ήδη διαθέτει δεν μπορούν να εκτελεστούν στα δικά της ναυπηγεία της Ιταλίας.

Όμως στη δεδομένη χρονική συγκυρία προτεραιότητα για την κυβέρνηση έχει ο εκσυγχρονισμός των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ κλάσης «ΥΔΡΑ». Εκεί όπου ξεκάθαρο πλεονέκτημα κυρίως λόγο κόστους προσφοράς αλλά και τεχνογνωσίας φαίνεται ότι έχει η Γερμανική κοινοπραξία TKMS- Thales Netherlands. Tα 500 εκ που διατίθενται πλέον για τις φρεγάτες ΜΕΚΟ θέτουν ένα σχετικά περιορισμένο εύρος εκσυγχρονισμού το οποίο όμως φαίνεται ότι καλύπτει η Γερμανική πρόταση ενώ η κοινοπραξία φέρεται να έχει προχωρημένες επαφές με Ελληνικά ναυπηγεία αφού προαπαιτούμενο είναι το πρόγραμμα να εκτελεστεί εντός συνόρων.

Η Αμερικανική πρόταση της Lockheed Martin όπως ήδη έχει αποκαλύψει το Newpost προσεγγίζει το 1 δις αλλά προβλέπει πλήρη εκσυγχρονισμό σε όλα τα συστήματα του πλοίου. Όμως τόσο το περιορισμένο μπάτζετ των 500 εκ όσο και το γεγονός ότι το «προσδόκιμο ζωής» για τα πλοία εκτιμάται ως περιορισμένο αποτελούν αρνητικές παραμέτρους που δίνουν μικρές πιθανότητες να επικρατήσει η συγκεκριμένη πρόταση εκτός εάν η LM επανέλθει.

Πηγή: enoplos.gr

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.