Το ριμέικ της κλασικής ερωτικής ταινίας «Εμμανουέλα» επιστρέφει 50 χρόνια αφότου η ταινία σόκαρε τους θεατές σε όλο τον κόσμο με τις άκρως ερωτικές σκηνές της αλλά οι κριτικές δεν είναι διθυραμβικές.
Η πρωτότυπη ταινία Εμμανουέλα 1974 με πρωταγωνίστρια τη Sylvia Kristel άναψε τα αίματα με τις επιλογές της ηρωίδας αλλά και το κορμί της.
Αφηγείται τις ερωτικές περιπέτειες μιας νεαρής Γαλλίδας που ταξιδεύει στην Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης για να βελτιώσει τις σεξουαλικές της εμπειρίες. Σε σκηνοθεσία του Γάλλου σκηνοθέτη Just Jaeckin, η κλασική ταινία προκάλεσε μεγάλη αναταραχή, με εκατομμύρια να συρρέουν για να δουν την Kristel, η οποία παρουσιάστηκε ημίγυμνη σε μια αφίσα με μαργαριτάρια να κρέμονται πάνω από το στήθος της.
Η ταινία προβαλλόταν για περισσότερο από μια δεκαετία στα Ηλύσια Πεδία του Παρισιού και οι Ισπανοί, που ζούσαν υπό τη δικτατορία του Φράνκο και απαγρευόταν να δουν τη σκανδαλώδη Εμμανουέλα, πήγαιναν στη Γαλλία για να παρακολουθήσουν την ταινία.
Αλλά η πιο πρόσφατη έκδοση, σε σκηνοθεσία Audrey Diwan και με πρωταγωνίστρια τη Γαλλίδα ηθοποιό Noemie Merlant, αφηγείται μια αναθεωρημένη ιστορία της σεξουαλικής αφύπνισης της Emmanuelle καθώς ταξιδεύει στο Χονγκ Κονγκ.
Αλλά στην εποχή του #MeToo, η εκδοχή της Diwan, η οποία έκανε πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν στην Ισπανία το Σαββατοκύριακο, φαίνεται να έχει απομακρυνθεί από τις έντονες σεξουαλικές σκηνές της εν μέσω του στόχου της να απομακρύνει τη γυναικεία σεξουαλικότητα και ευχαρίστηση από το ανδρικό βλέμμα.
Μιλώντας στους Times, η Diwan είπε ότι η ταινία είναι «για το πώς αντιμετωπίζουμε την ευχαρίστηση στην κοινωνία μας, όχι μόνο τη σεξουαλική απόλαυση», αναφερόμενος στην απουσία γραφικών ερωτικών σκηνών στην ταινία. «Αν οι άνθρωποι θέλουν να δουν σκηνές σεξ έχουν το διαδίκτυο», είπε.
Οι κριτικές για το ριμέικ
Το πολυαναμενόμενο ριμέικ του γαλλικού ερωτικού δράματος «μπορεί να θεωρηθεί μόνο ως απογοήτευση από την Diwan», σύμφωνα με το Variety, το οποίο αποκάλεσε την ταινία «ένα μεγάλο…ξενέρωμα» και στο μόνο που διαφέρει είναι μία «σημαντική μείωση του σεξουαλικού περιεχομένου». Όσο για την Screen Daily, η ανανεωμένη εκδοχή του κλασικού soft-porn του 1974 είναι μια «παραλυτικά άσκοπη αναβάθμιση» της αρχικής ταινίας, ενώ το IMBD χαρακτήρισε το ριμέικ «απογοητευτικά κούφια».
Εν τω μεταξύ, το Hollywood Reporter δήλωσε ότι το «ερωτικό δράμα Emmanuelle είναι λίγο πολύ η ντροπιαστική άσκηση στην άσκοπη αναθεωρητική κινηματογράφηση που οι περισσότεροι περίμεναν να είναι».
Η γαλλική εφημερίδα Le Figaro δήλωσε ότι δεν περιμένει να προβληθεί η ταινία στα Ηλύσια Πεδία για δέκα χρόνια.
Ωστόσο, ορισμένοι κριτικοί απόλαυσαν τη φεμινιστική προσέγγιση της νέας ταινίας, με το Cine Europa να την επαινεί επειδή «τοποθετεί τη γυναίκα στο προσκήνιο ως ένα επιθυμητό υποκείμενο, γεμάτο ομορφιά, κινηματογραφική δύναμη και αισθησιασμό» Στον ομώνυμο ρόλο συναντάμε τη Νοεμί Μερλάν (Noémie Merlant) που την είχαμε δει στο «Πορτρέτο μιας γυναίκας που φλέγεται».
Δίπλα στη Μερλάν θα δούμε επίσης τη Ναόμι Γουάτς και τον Γουίλ Σαρπ. Η ταινία γυρίστηκε στο Χονγκ Κονγκ και βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Εμμανουέλ Αρσάν, πάνω στο οποίο βασίστηκε και η πρώτη ταινία με την «Εμμανουέλα» το 1974.
Ως γνωστόν, εκείνη η ταινία είχε προκαλέσει πολλές αντιδράσεις καθώς θεωρήθηκε πολύ τολμηρή για την εποχή της και εδώ και δεκαετίες έχει αποκτήσει cult status στη συνείδηση των σινεφίλ.