Επόμενος σταθμός της Formula 1 η Γαλλία. Το γαλλικό Γκραν Πρι γίνεται στην πίστα Πολ Ρικάρ (Paul Ricard). Η πίστα βρίσκεται μόλις 10 km από τη γαλλική ριβιέρα, στο Le Castellet, κοντά τη Μασσαλία.
Στο Πολ Ρικάρ, θυμίζουμε, δοκιμάστηκαν το 2019 για πρώτη φορά τα ελαστικά 18 ιντσών που χρησιμοποιούνται σήμερα. Ήταν η Renault με τον Σεργκέι Σιρότκιν που έκανε τη δοκιμή.
Η πίστα Πολ Ρικάρ έχει πάρει το όνομά της από τον ομώνυμο επιχειρηματία, ο οποίος παρήγαγε αλκοολούχα ποτά. Η εταιρία του, Pernod Ricard, παραμένει σήμερα μια από τις μεγαλύτερες στον κλάδο της. Ο Πολ Ρικάρ χρηματοδότησε το 1969 την κατασκευής της πίστας. Σύμβουλοι στη σχεδίασή της ήταν οι Γάλλοι οδηγοί αγώνων Ζαν-Πιέρ Μπελτουάζ και Ανρί Πεσκαρόλο. Το 1971 διοργανώθηκε εκεί για πρώτη φορά αγώνας της Formula 1. Νικητής ήταν ο Τζάκι Στιούαρτ με μια Tyrell 003 και κινητήρα Cosworth.
Πρόκειται για μια πίστα ισορροπημένη, που έχει λίγο από όλα: γρήγορες στροφές, ευθείες με τέρμα γκάζι και πιο αργά τεχνικά κομμάτια. Στο Πολ Ρικάρ ευνοούνται οι προσπεράσεις, ενώ με πλάτος 12 m υπάρχουν πολλές επιλογές όσον αφορά στην αγωνιστική γραμμή.
Η ευθεία Mistral, που έχει το όνομά της από το διάσημο Γαλλικό άνεμο (μαΐστρος, ΒΔ άνεμος) μπορεί να επηρεάσει το αεροδυναμικό ζύγισμα των μονοθεσίων. Ταυτόχρονα τα ελαστικά αποβάλλουν μεγάλα ποσά θερμότητας σε εκείνο το σημείο, ειδικά τα εμπρός. Αυτό μπορεί να επηρεάσει την αλλαγή πορείας στη στροφή Signes που ακολουθεί. Είναι η πιο απαιτητική στροφή της πίστας, όπου τα μονοθέσια περνούν τέρμα γκάζι.
Μεγάλη εντύπωση προκαλούν οι φαρδιές άσπρες, μπλε και κόκκινες γραμμές που υπάρχουν σε όλη την πίστα. Είναι από υψηλής τραχύτητας υλικό που έχει σχεδιαστεί για να επιβραδύνει τα μονοθέσια, όταν αυτά βγουν από την σωστή πορεία. Ειδικά στις κόκκινες γραμμές, η επιβράδυνση είναι πολύ έντονη. Αυτό σημαίνει πως υπάρχει μεγάλος κίνδυνος τοπικής παραμόρφωσης των ελαστικών, είναι λοιπόν σημαντικό για τους οδηγούς να αποφεύγουν τις εξόδους.
Συνήθως εδώ έχει καλό καιρό και πολλή ζέστη, η οποία ταλαιπωρεί ιδιαίτερα τα ελαστικά. Γι’ αυτό και είναι πολύ κρίσιμη η σωστή τους διαχείριση. Η Pirelli επέλεξε για το γαλλικό GP τη γόμα C2 ως P Zero λευκή/σκληρή, την C3 ως P Zero κίτρινη/μέση και την C4 ως P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα.
ΠΗΓΕΣ: Pirelli, f1.com