Ομοσπονδία γονέων: «Η κυβέρνηση παρουσιάζει μαγική εικόνα»

Metrosport Team04 Νοεμβρίου 2020

Μέτρα για την τηλεκπαίδευση ζητά η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, καταγγέλλοντας παράλληλα ότι καθημερινά σημειώνεται «ρεκόρ κρουσμάτων» και στα σχολεία.  

Όπως αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους οι γονείς, «η κυβέρνηση, προσπαθεί να αποδείξει ότι μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν κινδυνεύουν και παρουσιάζει τη μαγική εικόνα ότι στο σχολείο δεν κολλάει».  

Η ανακοίνωση: «Σε τοπική καραντίνα τέθηκαν από σήμερα και τουλάχιστον για τις επόμενες 14 μέρες οι Περιφερειακές Ενότητες Θεσσαλονίκης και Σερρών, οι οποίες πλέον κατατάσσονται στην καινούργια «γκρι» ζώνη. Οι τελευταίες μέρες αποδεικνύονται οριακές για τη δημόσια υγεία. Καθημερινά μετράμε νέα ρεκόρ κρουσμάτων ενώ ο ένας μετά τον άλλο οι νομοί μπαίνουν σε κατάσταση αυξημένου κινδύνου.  

Από αυτή την κατάσταση δεν ξεφεύγουν τα σχολεία όσο και αν τις τελευταίες μέρες, σχεδιασμένα η κυβέρνηση, προσπαθεί να «αποδείξει» ότι μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν κινδυνεύουν. Παρουσιάζει τη μαγική εικόνα ότι «στο σχολείο δεν κολλάει». Η πραγματικότητα που ζούμε όλοι οι γονείς, οι μαθητές αλλά και οι εκπαιδευτικοί τους διαψεύδει οικτρά! Έτσι, σε συνθήκες lockdown, οι μαθητές θα συνεχίσουν να στοιβάζονται χωρίς κανένα μέτρο για τη μείωση των αριθμού τους ανά τάξη, χωρίς επαρκή καθαριότητα στα σχολεία, συχνά σε ακατάλληλες αίθουσες, ακόμα και σε υπόγεια…  

Παρακολουθούμε με αγωνία όλοι οι γονείς τα δεκάδες κλειστά τμήματα όλο το τελευταίο διάστημα σε πολλά σχολειά της περιοχής μας. Ταυτόχρονα μετά τις ανακοινώσεις για τα νέο «κλείσιμο» στην περιοχή μας, ανακοινώθηκε αργά χτες το βράδυ από την κυβέρνηση ότι «αναστέλλεται η διά ζώσης εκπαιδευτική λειτουργία των Λυκείων Γενικής Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, καθώς και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και διενεργείται σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία» Δε μας ρωτήσατε αν έχουμε Η/Υ, αν έχουμε ίντερνετ, αν έχουμε σχετικές γνώσεις ή ακόμα και τις δυνατότητες.  

Τι θα γίνει με τους μαθητές που δεν έχουν τον κατάλληλο εξοπλισμό, θα μπαίνουν απουσίες στους μαθητές που δεν θα συμμετέχουν, πως θα εξασφαλιστεί η ισότιμη μόρφωση; Τι θα γίνει καθώς θα είμαστε όλοι κλεισμένοι μέσα στο σπίτι με τα παιδιά μας και τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας σε κίνδυνο και πολλοί από εμάς σε τηλεργασία! Επίσης μέχρι στιγμής δεν έχουμε δει κανένα σχεδιασμό, κανένα πρόγραμμα από το Υπουργείο προς τα Λύκεια για το πώς θα λειτουργήσει αυτή η διαδικασία.  

Φυσικά δεν πέφτουμε από τα σύννεφα, δεν περιμέναμε τέτοια «ευαισθησία», ούτε κανένα σχέδιο, αφού «αποδείξατε» με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς ότι δεν πήρατε κανένα μέτρο ώστε να εξασφαλιστεί η υγεία και η ασφάλεια των παιδιών μας και η δική μας μέσα στο σχολείο. Μια ακόμα εκδοχή της περιβόητης θεωρίας της «ατομικής ευθύνης», που απαλλάσσει το κράτος από τις δικές του ευθύνες.  

Δυστυχώς, το Υπουργείο Παιδείας δεν απαντά σε καίρια ερωτήματα σχετικά με τις υποδομές-προϋποθέσεις που απαιτούνται από γονείς και εκπαιδευτικούς για τα διαδικτυακά μαθήματα, όπως είναι η επάρκεια γνώσεων για όλα τα μέλη αλλά και καλό εξοπλισμό (Η/Υ, δωρεάν ίντερνετ, ταχύτητες ίντερνετ κ.α.), ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις νέες αυτές ανάγκες. Η Ομοσπονδία μας έγινε δέκτης πολλών καταγγελιών από γονείς που δεν διαθέτουν τα παραπάνω, με αποτέλεσμα τα παιδιά τους να αποκλείονται από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση! Όμως και αρκετοί που τα διαθέτουν δεν μπορούν να πάρουν κωδικούς από το Σχολικό Δίκτυο.  

Ως Ομοσπονδία Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας , έχουμε γίνει αποδέκτες όλων αυτών των προβληματισμών και της αγωνίας γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών και ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ: Έκτακτη χρηματοδότηση από το Υπουργείο Παιδείας, για την αγορά του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού και δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο, που είναι όροι απαραίτητοι για την ισότιμη πρόσβαση στην εξ αποστάσεως διδασκαλία. Κάθε μαθητής να έχει ένα δωρεάν tablet και απεριόριστη σύνδεση στο internet. Καμία διακοπή ρεύματος ή σύνδεσης στο διαδίκτυο για κανένα σπίτι. Μέριμνα ώστε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση να λάβει υπόψη τις ειδικές ανάγκες των μαθητών που είναι ενταγμένοι σε τμήματα ένταξης ή είχαν παράλληλη εκπαιδευτική στήριξη».

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.