Σαν κεραυνός εν αιθρία «έσκασε» η αποκάλυψη του Metrosport.gr για την ονομασία του γηπέδου της Τούμπας.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες κατασκευαστική εταιρία με έδρα την Τουρκία έχει κάνει τα πρώτα βήματα για να δώσει το όνομα της στο γήπεδο του ΠΑΟΚ μέσα από μεγάλη χορηγία. Η συνέχεια του ρεπορτάζ φέρνει στο προσκήνιο την εταιρία «Esta Construction» η οποία φαίνεται να είναι ο κολοσσός που έκανε κρούση στην «ασπρόμαυρη» ΠΑΕ.
Κάτι πρωτοποριακό για την Ελλάδα, σύνηθες για το εξωτερικό
Πρόκειται για μία πρόταση που αν πάρει σάρκα και οστά θα είναι κάτι πρωτοποριακό για τα δεδομένα της Ελλάδας καθώς δεν υπάρχει αντίστοιχo με γήπεδο να παίρνει το όνομα του από εταιρία που γίνεται χορηγός.
Ο,τι για τα εν Ελλάδι δεδομένα θεωρείται πρωτοποριακό για το εξωτερικό είναι σύνηθες.
Δεν είναι λίγες οι ομάδες που έχουν στραφεί σε αυτή τη λύση ώστε να λάβουν ένα ποσό ως χορηγία και να πάρει το γήπεδο το όνομα της χορηγού εταιρίας. Το Metrosport.gr βρήκε 5 λαμπερά στάδια του εξωτερικού που έχουν πάρει το όνομα τους από χορηγική συμφωνία.
Από «Juventus Stadium» σε «Allianz Stadium»
Η «Μεγάλη Κυρία» του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου πέρασε στη νέα εποχή αλλάζοντας την ονομασία του γηπέδου. Η «Γιούβε» ήρθε σε συμφωνία με τον ασφαλιστικό κολοσσό «Allianz», ταράζοντας τα νερά στην Ιταλία.
Η συμφωνία ξεκίνησε από τη σεζόν 2017-18 και θα έχει διάρκεια μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2023. Ο όμιλος Allianz έχει ήδη δώσει το όνομά του σε διάφορα γήπεδα ανά τον πλανήτη, όπως την «Allianz Arena» του Μονάχου, το «Allianz Stadium» του Σίδνεϊ, το «Allianz Park» στο Λονδίνο, την «Allianz Riviera» στη Νίκαια, το «Allianz Parque» στο Σάο Πάολο και το «Allianz Stadion» της Βιέννης. Το σχετικό έργο κόστισε 155 εκατομμύρια ευρώ και αποτελεί ένα σύγχρονο στολίδι στο Τορίνο.
Το Allianz Arena κοσμεί το Μόναχο
Ο κολοσσός της Allianz έχει ριζώσει στον χώρο του αθλητισμού και προέβη στην χορηγική συμφωνία με την Μπάγερν Μονάχου για την ονοματοδοσία του γηπέδου.
Ο όμιλος Allianz αγόρασε τα δικαιώματα του γηπέδου για τα επόμενα 30 χρόνια. Το κόστος του γηπέδου ανήλθε στα 286 εκατομμύρια ευρώ με την πόλη και το ομόσπονδο κρατίδιο της Βαυαρίας να δαπανούν άλλα 210 εκατομμύρια ευρώ για βελτιώσεις των υποδομών της περιοχής. Αξίζει να σημειωθεί ότι επειδή το κόστος κατασκευής ήταν υψηλό, διενεργήθηκε τοπικό δημοψήφισμα για την κατασκευή του νέου σταδίου εν όψει του Παγκοσμίου Κυπέλλου 2006, στο οποίο η πλειοψηφία των κατοίκων του Μονάχου τάχθηκε υπέρ της κατασκευής του νέου σταδίου. Χαρακτηριστικό του γηπέδου είναι ότι η εξωτερική του όψη μπορεί και αλλάζει και προσαρμόζεται ανάλογα με την ομάδα που το χρησιμοποιεί.
Το τέλος εποχής για το «Σίτι οφ Μάντσεστερ»
Το «Σίτι οφ Μάντσεστερ» ένα από τα μεγαλύτερα και ωραιότερα γήπεδα στην Βρετανία... υπέκυψε και αυτό στην οικονομική δίνη της εποχής. Οι «Πολίτες» πέρασαν σε μία νέα εποχή που έδειξε το δρόμο για το μέλλον. Το Etihad Stadium έγινε πράξη καθώς επήλθε μία δεκαετή συμφωνία με την αεροπορική εταιρεία του Αμπου Ντάμπι, η οποία μαζί με τη χορηγία στη φανέλα της ομάδας, αναμένεται να αποφέρει περίπου 120 εκατομμύρια ευρώ στους «Πολίτες».
Μία αεροπορική εταιρία άλλαξε την ιστορία της Άρσεναλ
Η γνωστή αεροπορική εταιρία, «Emirates», ήρθε για να αλλάξει την ιστορία της Αρσεναλ. Το στάδιο άνοιξε τις πύλες του τον Ιούλιο του 2006 και έχει χωρητικότητα 60.361. Το σχέδιο κόστισε 390 εκατομμύρια λίρες, συμπεριλαμβανόμενου του κόστους του συνόλου της έκτασης. Πρόκειται για ένα γήπεδο που έδωσε νέα πνοή στους «Κανονιέρηδες».
Ένα στολίδι στην «καρδιά» της Κωνσταντινούπολης
Το «Vodafone Arena» αποτελεί το νέο «σπίτι» της Μπεσίκτας και μπορεί να φιλοξενήσει 41.903 φίλους της ομάδας. Το κόστος ανήλθε στα 110 εκατομμύρια ευρώ ενώ αυτό που το κάνει ξεχωριστό είναι πως πίσω από κάθε κάθισμα τοποθετήθηκε μια μικρή τηλεόραση όπου ο φίλαθλος θα μπορεί να βλέπει και μέσω τηλεοπτικής κάλυψης το παιχνίδι.
Τα παραδείγματα ομάδων που ακολούθησαν αυτό το πρότυπο για την ανέγερση ενός νέου γηπέδου δεν είναι μόνο αυτά τα 5 τα οποία αναφέρθηκαν επιλεκτικά. Υπάρχει ένας αρκετά μεγάλος αριθμός κλαμπ που με στόχο να εξοικονομήσουν κάποια χρήματα στράφηκαν σε αυτή τη χορηγική λύση για την δημιουργία ενός νέου... «σπιτιού» για τις ομάδες τους. Τρανό παράδειγμα αποτελεί το «Red Bull Arena» ένα γήπεδο το οποίο αποτελεί την πιο ιστορική έδρα της Ανατολικής Γερμανίας και έχει δώσει «φτερά» στη Λειψία που βρίσκεται σε τροχιά τίτλου.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι Γάλλοι με την δημιουργία του «Groupama Stadium» το οποίο φέρει το όνομα γνωστής εταιρίας και μπορεί να φιλοξενήσει 59.186. Πρόκειται για ένα γήπεδο του οποίου το κόστος κατασκευής έφτασε τα 480 εκατομμύρια ευρώ και αποτελεί ένα στολίδι, το οποίο φέρει το όνομα γνωστής εταιρίας.
Στη Νίκαια της Γαλλία υπάρχει ένα επίσης εντυπωσιακό γήπεδο το «Allianz Riviera» το οποίο είναι ένα γήπεδο πολλαπλών χρήσεων και έχει κατασκευαστεί από την εταιρία που έκανε τα γήπεδα της Μπάγερν και της Γιουβέντους.
Ο αρχηγός του ΠΑΟΚ, Αντελίνο Βιεϊρίνια, παίρνοντας μεταγραφή από τον Δικέφαλο για την Γερμανία και την Βολφσμπουργκ είχε την χαρά να αγωνίζεται σε ένα υπερσύγχρονο γήπεδο όπως το «Volkswagen Arena». Ενα στάδιο το οποίο φέρει το όνομα της γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας και αποτελεί ένα σύγχρονο γήπεδο το οποίο μπορεί και φιλοξενεί περί τους 30.000 φιλάθλους.
Μένοντας στην Γερμανία μπορεί κανείς να αναφέρει ότι ένα γήπεδο που μπορεί να καθηλώσει παίκτες αλλά και κοινό είναι το «Signal Iduna Park» ένα γήπεδο που θεωρείται ορμητήριο για τους παίκτες της Ντόρτμουντ.
Τα γήπεδα και οι ομάδες που έχουν δομήσει τις εγκαταστάσεις τους πάνω σε χορηγικές συμφωνίες είναι αναρίθμητα ανά τον κόσμο. Τα υπέρογκα ποσά αλλά και διαφημιστικοί λόγοι οδηγούν τις ομάδες σε αυτό τον δρόμο που για πολλούς φαντάζει μία καλή ευκαιρία για όλες τις πλευρές.