Τα τελευταία 2 χρόνια η Red Bull κυριάρχησε στην Formula 1 παίρνοντας νίκες, κυρίως με τον Ιπτάμενο Ολλανδό Μαξ Φερστάπεν. Αντίθετα για την Mercedes- AMG οι 2 τελευταίες σεζόν μόνο καλές δεν μπορούν να θεωρηθούν. Μετά από οκτώ συνεχόμενους τίτλους, η γερμανική ομάδα, έχει βυθιστεί στη μετριότητα, τα λάθη και αποφάσεις που... χαντάκωσαν τις δύο τελευταίες της σεζόν.
Μπορεί στο 2023 να πήρε τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών μπροστά από την Ferrari για 3 βαθμούς , όμως: Δεν πήρε ούτε μία νίκη στα 22 Grand Prix και στην πλειονότητα των αγώνων οι οδηγοί πάλευαν περισσότερο με το μονοθέσιο παρά για την πρώτη θέση. Από πολύ νωρίς την περασμένη χρονιά, πάρθηκαν άκρως σημαντικές αποφάσεις στο εργοστάσιο του Μπράκλεϊ, που αφορούσαν την αλλαγή φιλοσοφίας στο σχεδιασμό του νέου μονοθεσίου. Οι οποίες, όπως επιβεβαιώνει ο επικεφαλής της Mercedes,Τότο Βολφ, θα είναι ακόμα πιο εμφανείς την επόμενη χρονιά.
«Αλλάζουμε τη φιλοσοφία του σχεδιασμού για τη νέα χρονιά. Θα αλλάξουμε ολοκληρωτικά τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουμε το σασί, το πώς ορίζουμε την κατανομή βάρους και πώς διαχειριζόμαστε τη ροή αέρα στα αεροδυναμικά μέρη του μονοθεσίου. Κυριολεκτικά, όλα τα εξαρτήματα στο επόμενο μονοθέσιό μας θα είναι διαφορετικά. Μόνο έτσι πιστεύω θα έχουμε ελπίδες για να κερδίσουμε ξανά», δήλωσε.
Ο αυστριακός έχει ήδη προειδοποιήσει τον ανταγωνισμό ενόψει της νέας χρονιάς, καθώς είναι αισιόδοξος πως η τύχη της ομάδας του θα αλλάξει προς το καλύτερο. Στο Μπράκλεϊ θα χρησιμοποιήσουν όλα τα μαθήματα που πήραν ώστε να φτιάξουν ένα μονοθέσιο καλό και δυνατό που θα βάλει δύσκολα στη Red Bull και τον Μαξ Φερστάπεν.
Το ερώτημα είναι αν μπορούν όχι μόνο να καλύψουν τη διαφορά από τους «ταύρους», αλλά και να βρουν επιπλέον απόδοση, ανάλογη με αυτή της Red Bull Racing. H Mercedes δεν έχει ακόμη ανακοινώσει ημερομηνία παρουσίασης της W15.
Επιμέλεια: Κωνσταντίνος Σιαμήτρας