Μπορεί η τηλεδιοίκηση να μην λειτουργεί για χρόνια και να υπάρχουν προβλήματα στο δίκτυο ακόμα και εξαιτίας δέντρων που δεν έχουν κλαδευτεί, αλλά από τον ΟΣΕ φέρονται να ζήτησαν την αύξηση των ορίων ταχύτητας στα 160 χιλιόμετρα σε διαδρομές με έλεγχο μόνο από σταθμάρχες, όπως καταγγέλλουν εργαζόμενοι.
Το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη έφερε στο «φως» τις παθογένειες των ελληνικών σιδηρόδρομων που έχουν έλλειμμα ασφαλείας, με τους εργαζόμενους να έχουν κάνει ακόμα και εξώδικα για τα ζητήματα ασφαλείας.
Σύμφωνα με το OPEN, παρά τις ελλείψεις, εργαζόμενοι αποκάλυψαν σε εξώδικο προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ πως «έχετε την πρόθεση να προβείτε σε αύξηση του μέγιστου ορίου ταχύτητας των αμαξοστοιχιών στο τμήμα Κιάτο - Λιόσια από 115 χιλιόμετρα σε 160 χιλιόμετρα» ... «χωρίς όμως προηγουμένως να έχετε φροντίσει να προβείτε στην ενεργοποίηση του συστήματος τηλεδιοίκησης (δηλαδή αυτόματης φωτοσήμανσης) που λειτουργεί στο τελευταίο».
«Κάθε φορά τους ενημερώναμε και αυτοί δεν έκοβαν καν τα χόρτα που υπήρχε κίνδυνος πυρκαγιάς και μας κορόιδευαν. Τι μου λέτε τώρα για ζητήματα ασφάλειας. Ούτε καν τα χόρτα δεν έκοβαν!» δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Ενωσης Υπαλλήλων ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θωμάς Χαχάμης. Σε ερώτηση για το τρένο «βέλος» που είχε διαφημιστεί πως θα έφτανε και τα 200 χιλιόμετρα την ώρα, σχολίασε «αυτά τα τρένα πάνε καλά, εκτός από μερικά τεχνικά προβλήματα. Οσον αφορά την ταχύτητα πάνε καλά. Εμείς ως εργαζόμενοι είχαμε προτείνει 3.000 οργανικές θέσεις και ο ΟΣΕ είπε 2.100. Εμείς είπαμε 3.000 για να είναι δύο και οι σταθμάρχες».