Χάος επικρατεί
τις τελευταίες ημέρες με το σύστημα που
υπολογίζει τα τέλη κυκλοφορίας σύμφωνα με τις
εκπομπές CO2.
Πολλοί που
έχουν ταξινομήσει τα καινούρια ή
εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
στην Ελλάδα είδαν το σύστημα να υπολογίζει
εντελώς λάθος τα τέλη κυκλοφορίας και
σε κάποιες περιπτώσεις τα ποσά που
καλούνται να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες
οχημάτων είναι εξωφρενικά.
Όπως αποκαλύπτει
το Newsauto.gr ιδιοκτήτης ενός Hyundai i20 με
κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1 λίτρου
και απόδοσης 100 ίππων αντί για Μηδενικά
ετήσια τέλη κυκλοφορίας καλείται να
πληρώσει Τέλη Κυκλοφορίας 1.174,20 ευρώ!
Σε άλλη
περίπτωση ιδιοκτήτης Hyundai Tucson και μάλιστα
της υβριδικής έκδοσης με κινητήρα
βενζίνης 1,6 λίτρου και απόδοσης 180 ίππων
καλείται να πληρώσει για τέλη 2.325,60 ενώ σύμφωνα
με τους ρύπους που εκπέμπει ανέρχονται
σε 112 ευρώ!
Και στις δυο
περιπτώσεις το σύστημα έχει κάνει λάθος
στις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων και
στην περίπτωση του Hyundai Tucson το ύψος των
Τελών Κυκλοφορίας έχει υπολογιστεί με
εκπομπές CO2 816 γρ./χλμ. ενώ στην πραγματικότητα
το συγκεκριμένο αυτοκίνητο εκπέμπει
160 γρ./χλμ. ενώ στην περίπτωση του i20 οι
πραγματικές εκπομπές CO2 ανέρχονται σε
120 γρ./χλμ. αντί για 412 γρ./χλμ.
Το μεγάλο πρόβλημα ωστόσο εστιάζεται στο γεγονός ότι οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων με λανθασμένα Τέλη Κυκλοφορίας δεν μπορούν να βρουν άκρη καθώς από την Εφορία τους στέλνουν στις Διευθύνσεις Μεταφορών και τούμπαλιν. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι κάτοχοι των ΙΧ να φαίνονται στο Taxisnet ότι χρωστούν τα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων τους και μάλιστα στις περισσότερες περιπτώσεις τα ποσά διπλασιάζονται καθώς έχει παρέλθει η ημερομηνία εξόφλησής τους!