Μια επαναστατική τεχνολογία που θα επιτρέπει τη ρύθμιση των καθρεφτών με τα… μάτια εξελίσσει μια από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Αναρίθμητες είναι οι νέες τεχνολογίες που έχουν κάνει την εμφάνισή τους στα αυτοκίνητα και έχουν συνδράμει καθοριστικά στο να καταστεί ευκολότερη η ζωή του οδηγού.
Ένα από τα συστήματα που παρέχουν χείρα βοηθείας, μειώνοντας τον φόρτο εργασίας του οδηγού, είναι οι ηλεκτρικοί καθρέφτες, οι οποίοι -εν αντιθέσει με τους παραδοσιακούς που πρέπει να ρυθμιστούν χειροκίνητα- διαθέτουν έναν μηχανισμό που επιτρέπει τη ρύθμιση της γωνίας και της θέσης τους με το πάτημα ενός διακόπτη στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Η διευκόλυνση που προσφέρει ο συγκεκριμένος μηχανισμός είναι αδιαπραγμάτευτος. Παρ’ όλα αυτά, φαίνεται πως πνέει τα λοίσθιά του, δεδομένου ότι υπάρχει μια αυτοκινητοβιομηχανία-κολοσσός η οποία ήδη εργάζεται πυρετωδώς πάνω στην εξέλιξη του διαδόχου καθεστώτος.
Πρόκειται για την General Motors η οποία κατέθεσε αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για ένα σύστημα υπό την ονομασία «Ρύθμιση καθρέφτη οχήματος με βάση τη στάση του κεφαλιού και την κατεύθυνση του βλέμματος».
Η επαναστατική τεχνολογία θα καταστήσει περιττό τον διακόπτη στο εσωτερικό της θύρας, μιας και η ρύθμιση των καθρεφτών θα γίνεται μέσω του… βλέμματος του οδηγού.
Όπως επισημαίνει η General Motors, το hardware που απαιτείται για τη συγκεκριμένη λειτουργία ήδη ενσωματώνεται στα σύγχρονα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων των καμερών που παρακολουθούν το βλέμμα και τη στάση του κεφαλιού του οδηγού, ώστε να αποτρέψουν αυτός να αποκοιμηθεί ή να διασπαστεί η προσοχή του.
Το ίδιο hardware θα μπορούσε να αντιλαμβάνεται και πότε ο οδηγός κοιτάει τους εξωτερικούς καθρέφτες, ρυθμίζοντάς κατάλληλα τη θέση του τελευταίου.
Η GM προσθέτει ότι για την ανίχνευση του πότε ο οδηγός θέλει πραγματικά να προβεί σε ρύθμιση του καθρέπτη, θα φροντίζει ένα ιδιαίτερα προηγμένο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που θα συνδυάζει δεδομένα από τη στάση του κεφαλιού και την κατεύθυνση του βλέμματος.
Σε περίπτωση που ο οδηγός έχει στραμμένο το κεφάλι του προς τον καθρέφτη, αλλά το βλέμμα του δεν «πέφτει» πάνω σε αυτόν, τότε δεν θα γίνεται κάποια ρύθμιση.
Παράλληλα, με γνώμονα τον εκμηδενισμό των πιθανοτήτων σφάλματος, θα υπάρχει ένας διακόπτης «εκτάκτου ανάγκης» που θα παρέχει την ευκαιρία στον οδηγό να προβαίνει ο ίδιος στις απαραίτητες ρυθμίσεις.