Η χρήση ενός αυτοκινήτου δεν αφορά αποκλειστικά τις μετακινήσεις μας και το κλείσιμο ενός ραντεβού για service, αλλά απαιτείται να πραγματοποιούμε συχνούς οπτικούς ελέγχους για να εξασφαλίσουμε την μακροζωία του.
Η εξέλιξη των αυτοκινήτων και των κινητήρων εσωτερικής καύσης δεν μας έχει απαγορεύσει τον έλεγχο ορισμένων σημείων και υγρών που φροντίζουν για την σωστή λειτουργία του. Και καλό είναι να μην ξεχνάμε ότι οι απαιτήσεις των σύγχρονων “μηχανών” είναι αυξημένες σε σχέση με το παρελθόν.
Ειδικά τώρα που αρκετοί οδηγοί κινούνται με μοντέλα που φέρουν υπερτροδοφοτούμενους κινητήρες, καλό είναι να ελέγχουν συχνά πυκνά την στάθμη λαδιού στον κινητήρα. Έτσι λοιπόν, πέρα από την προκαθορισμένη ετήσια συντήρηση, θα πρέπει μία φορά τον μήνα να ανοίγουμε το εμπρός καπό και να ελέγχουμε όλα τα υγρά ζωτικής σημασίας και κυρίως τα λάδια. Μόνο έτσι θα είμαστε σίγουροι ότι η λίπανση του κινητήρα και ορισμένων μηχανικών μερών είναι η καλύτερη δυνατή. Πως όμως μπορεί να πραγματοποιηθεί σωστά ο έλεγχος από εμάς;
Πρώτα απ' όλα πρέπει να σταθμεύσουμε σε επίπεδο τερέν χωρίς κλίση και να σβήσουμε τον κινητήρα κάμποση ώρα μέχρι να κρυώσει. Αμέσως μετά ανοίγουμε το καπό του κινητήρα και βρίσκουμε την ειδική βέργα με την έγχρωμη λαβή/δαχτυλίδι. Τραβάμε ευγενικά την βέργα και την καθαρίζουμε με ένα πανί ή στουπί. Η άκρη της βέργας έχει μία μικρή “πλατφόρμα” μήκους περίπου 2μιση εκατοστών που δείχνει το μέγιστο (ΜΑΧ) και το ελάχιστο (ΜΙΝ). Τοποθετούμε την καθαρή βέργα στην θήκη της και τραβάμε με προσοχή για να δούμε μέχρι πιο σημείο έχει “λερωθεί”. Να θυμάστε ότι η βέργα μετράει πάντα ένα λίτρο λιπαντικού, οπότε εάν το δούμε στο MIN, χρειάζεστε τουλάχιστον ένα λίτρο λάδι. Εάν είναι στη μέση, θέλει περίπου μισό λίτρο.
Από τον έλεγχο αυτό μπορούμε επίσης να αποκομίσουμε μια εικόνα και για την ποιότητα των λαδιών, καθώς το πολύ σκούρο χρώμα, οι φυσαλίδες ή ακόμα και τα ρινίσματα μετάλλου θα πρέπει να μας ανησυχήσουν.
Σε περίπτωση που χρειάζεται συμπλήρωμα, φροντίζουμε να πάρουμε λιπαντικό με προδιαγραφές που προβλέπει ο κατασκευαστής για τον κινητήρα μας. Εάν δεν γνωρίζουμε, απευθυνόμαστε σε κάποιο επίσημο συνεργείο να μας εξυπηρετήσουν και κρατάμε το υπόλοιπο του λαδιού για μεταγενέστερη χρήση.
Τέλος, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι υπάρχουν και ορισμένα μοντέλα στην αγορά που ο οδηγός μπορεί να ελέγξει την στάθμη του λαδιού από τον πίνακα οργάνων ή το σύστημα πολυμέσων, χωρίς να χρειαστεί να λερωθεί.
Πηγή: carandmotor.gr
Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news.