Άρης: Η Ζαγκλέμπιε, ο Διούδης και ο χαλασμένος επικοινωνιακός μηχανισμός

Μάνος Χατζάκης14 Ιουλίου 2024

Θα μπορούσε να είναι το αντικείμενο διάλεξης, με θέμα τη δημοσιογραφία στη σύγχρονη εποχή, την εποχή της «εύκολης» πληροφορίας και της ακόμη ευκολότερης διακίνησής της. Ως υποενότητα θα μπορούσε να τεθεί το ζήτημα ο «ρόλος του δημοσιογράφου», εκείνου που είναι επιφορτισμένος με το ρεπορτάζ μίας ποδοσφαιρικής ομάδας και σε τρίτο χρόνο, ο ρόλος των εκπροσώπων της Επικοινωνίας, δηλαδή των ανθρώπων που «ορίζουν» το πώς περνά η «ενημέρωση» προς τα έξω.

Η χρήση των εισαγωγικών δεν είναι τυχαία.

Αναρωτιέμαι, αν τυχαίος είναι ο ρόλος της (αθλητικής) δημοσιογραφίας στη σύγχρονη εποχή και πόσο εξαρτημένη είναι από την Επικοινωνία, που ασκούν κάποιες ΠΑΕ.

Ποιος είναι ο ρόλος του δημοσιογράφου, που καλύπτει το ρεπορτάζ μίας ομάδας;

Η υπηρέτηση της ομάδας ή της ενημέρωσης (άνευ επιθετικού προσδιορισμού καλής, κακής, κατευθυνόμενης κ.ο.κ.) χωρίς η λέξη ενημέρωση να μπαίνει σε εισαγωγικά;

Τα παραδείγματα είναι και καταγεγραμμένα και είναι αρκετά.

Το πιο πρόσφατο έχει να κάνει με τον χειρισμό της υπόθεσης Διούδη και της ευκολίας με την οποία πέρασε η πληροφορία ότι η Ζαγκλέμπιε έθεσε ως όρο να μην πάει στον Άρη.

Μέσα από το Metrosport.gr διαβάσατε την πραγματική διάσταση στην ιστορία, η οποία είχε μία συγκεκριμένη μορφή ως προς την αναπαραγωγή της είδησης, η οποία όμως δεν ήταν είδηση. Έτυχε (;) να είναι το Metrosport.gr, θα μπορούσε να είναι οποιοδήποτε άλλο Μέσο, ευχής έργο είναι. 

Σε κανέναν δεν έχω υποδείξει πώς θα κάνει τη δουλειά του, είτε αφορά δημοσιογράφο, είτε προπονητή, είτε κάποιο άλλο επάγγελμα.

Αντιθέτως, έχω γίνει δέκτης -ουκ έστιν αριθμός ως προς τις φορές- αυτής της τακτικής από υποτιθέμενους συναδέλφους, οι οποίοι δεν αποδέχονται τον τρόπο δουλειάς (μου), όπως και μερικών ακόμη -πραγματικών- συναδέλφων, οι οποίοι βάζουν πρώτα την ενημέρωση και όχι τις διαπροσωπικές σχέσεις με γραφεία Τύπου, προέδρους και συμβούλους διοίκησης.

Στο ίδιο πλαίσιο ακριβώς, ενίοτε και χειρότερο, είναι οι ειδικευμένοι (;) εκπρόσωποι της Επικοινωνίας, οι οποίοι -συνήθως- έχουν επιλεκτική ευαισθησία και προς πρόσωπα και προς Μέσα.

Κάποιοι θα χαρούν, κάποιοι θα επικροτήσουν και γνωρίζω πολύ καλά γιατί θα το κάνουν, έχοντας μονόπλευρη οπτική των γεγονότων.

Είναι οι ίδιοι που εύχονται ΟΑΕΔ και άλλα τέτοια ανθρωπιστικά ιδεώδη.

Τυχαίνει, μάλλον σύμπτωση θα είναι, να μην έχω ούτε ένα κοινό με τους παραπάνω ανθρώπους.

Φίλοι και εχθροί, όμως, ας γνωρίζουν ότι ο δημοσιογράφος μπορεί να είναι οπαδός, όχι όμως, όταν ενημερώνει το κοινό, όποιο κι αν είναι αυτό.

Ο μανδύας του οπαδού βολεύει (σ)τον εκάστοτε ρεπόρτερ, αλλά κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει ένα ταβάνι κι ας φτάνει τα 3 μέτρα.

Το ταβάνι στην περίπτωση των ρεπορτάζ για τον Διούδη «και τον όρο της Ζαγκλέμπιε να μην πάει στον Άρη», δεν υπήρξε. 

Και το κακό δεν είναι η δημοσίευση ενός ρεπορτάζ, αλλά η άκριτη αναπαραγωγή και η επιλεκτική σιωπή εκείνων που, κάτω υπό άλλες συνθήκες, θα έβγαιναν να διαψεύσουν, παίρνοντας... χαρά και δικαιολογώντας έναν από τους μισθούς, που λαμβάνουν.

Θα υπήρχε και θα συγκινούσε κάποιον επικοινωνιακό μηχανισμό, μόνο αν οι λίγοι έλεγαν το λάθος και οι πολλοί το σωστό.

Δυστυχώς, για εκείνους και για την ενημέρωση (με ή χωρίς εισαγωγικά), οι λίγοι αποτύπωσαν το σωστό και οι πολλοί το λάθος.

Οι μεν αναπαρήγαγαν εύκολα μια random πληροφορία, οι δε, άφησαν το λάθος να απλώνεται, χωρίς να μπουν στον κόπο να δώσουν κάποια διαρροή σε «κλειστή ομάδα». Κι εκεί εντοπίζεται το βαθύτερο πρόβλημα, μόνο που δεν είναι ούτε η πρώτη, ούτε η τελευταία φορά.

Η δημοσιογραφία, ως ένα βαθμό, έχει χαλάσει από καιρό και μεγάλη μερίδα του κοινού έχει συνηθίσει στο χάλασμα, μη αντέχοντας όταν κάτι λειτουργεί (πιο) σωστά, πολύ δε περισσότερο σε ό,τι έχει να κάνει με την οπαδική δημοσιογραφία.

Ο καθένας κάνει εκείνο που θέλει, του αρέσει, μπορεί, έχοντάς τα καλά με τον εαυτό του. Πολύ σχετικό αυτό, πάρα πολύ σχετικό.

Ο επικοινωνιακός μηχανισμός κάποιων ΠΑΕ είναι τελείως χαλασμένος και δεν επιδέχεται διόρθωσης. 

Μόνο ξήλωμα και αλλαγής, μήπως και...

Λέω μήπως...

Απλώς, στον δικό τους χωροχρόνο δεν έχουν ταβάνι, μόνο πάτο.

Υ.Γ1: Αλήθεια, οι επαγγελματίες της Επικοινωνίας λειτουργούν υπέρ της ομάδας ή των φίλων και της αυλής;

Υ.Γ2: Η οργανωτική δομή και οι αλλαγές, για τις οποίες έχει μιλήσει ο Θόδωρος Καρυπίδης αφορά ευρύ πεδίο στη λειτουργία της ΠΑΕ και όχι μόνο τη βιτρίνα. 

Υ.Γ.3: Το λάθος στο ρεπορτάζ είναι κομμάτι της καθημερινότητας και δεν είναι ποινικό αδίκημα. Το πρόβλημα είναι η αναπαραγωγή, η μη στοιχειοθέτηση της πληροφορίας και η εύκολη αναπαραγωγή, για τους «Χ», «Ψ» λόγους.

Υ.Γ.4: Κάνω λάθος; Σηκώνω το χέρι ιπποτικά στη γραμματεία και βρίσκω τρόπους να το παραδεχθώ σε ευθύ λόγο και όχι πλάγιο. Άλλωστε, δεν έλκω καταγωγή από το Βατικανό.

Υ.Γ.5: Μηχανισμός Επικοινωνίας ή μηχανισμός επιλεκτικών διαψεύσεων; Εσείς διαλέξατε, εμείς επίσης. Δεν (μας) ακούτε, δε (σας) βλέπουμε.

Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news

Μπείτε στην παρέα μας στο instagram

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook

Εγγραφείτε στο κανάλι του metrosport.gr και του Metropolis 95.5 στο youtube

 

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.