Αποσκευές στα αεροδρόμια: Η αποζημίωση που δικαιούσαι σε περίπτωση καθυστέρησης ή απώλειας

Metrosport Team06 Αυγούστου 2022

Είσαι θύμα του χαμού που επικρατεί για άλλη μια τουριστική σεζόν στα αεροδρόμια; Έχασες την βαλίτσα σου ή την περίμενες για ώρες; Αυτή είναι η αποζημίωση που μπορείς να διεκδικήσεις.

Με μια τεράστια μερίδα τουριστών να έχει επιλέξει το αεροπλάνο για τις καλοκαιρινές του διακοπές, τα αεροδρόμια έχουν χάσει σε μεγάλο βαθμό τον έλεγχο. Μεγάλο πρόβλημα, μεταξύ άλλων, προκύπτει και με την καθυστέρηση άφιξης των αποσκευών στον προορισμό του ταξιδιού ενώ υπάρχουν και πληροφορίες ότι ορισμένες χάνονται εντελώς. Μάθε, λοιπόν, τι πρέπει να κάνεις σε περίπτωση που βρεθείς σε ανάλογη θέση.


Τι αποζημίωση δικαιούσαι σε κάθε περίπτωση

Το θέμα των αποσκευών καλύπτει η Σύμβαση Μόντρεαλ 1999 και τα ζητήματα τα διαχειρίζονται οι ίδιες οι αεροπορικές εταιρείες.

Συγκεκριμένα, σε περίπτωση καταστροφής, απώλειας, φθοράς ή καθυστέρησης των αποσκευών, η αεροπορική εταιρεία οφείλει να παρέχει στον επιβάτη αποζημίωση βάσει της Σύμβασης του Μόντρεαλ 1999. Το ανώτατο όριο ευθύνης της αεροπορικής εταιρείας ανέρχεται μέχρι περίπου €1,200 και καθορίζεται χρονικό όριο ως προς την υποβολή αιτήματος.

Ωστόσο, η αεροπορική εταιρεία δεν έχει οποιαδήποτε ευθύνη, εάν αποδείξει ότι έλαβε όλα τα απαραίτητα μέτρα ή ήταν αδύνατο να λάβει οποιαδήποτε μέτρα.

Καθυστερημένη αποσκευή

Για αποσκευές που καθυστερούν να φθάσουν στον προορισμό, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες παρέχουν άμεση και εφάπαξ καταβολή χρηματικού ποσού για αγορές ειδών πρώτης ανάγκης (όπως είδη προσωπικής υγιεινής ή εσώρουχα). Άλλες αεροπορικές εταιρείες μπορεί να καταβάλουν ποσό ανά ημέρα έως ένα μέγιστο αριθμό ημερών, ενώ άλλες εταιρείες προτιμούν να επιστρέψουν τις δαπάνες για είδη πρώτης ανάγκης, εφόσον προσκομισθούν οι αντίστοιχες αποδείξεις πληρωμής (εντός του χρονικού πλαισίου που ορίζεται από την εταιρεία).

Η γενική αρχή είναι να καλύπτει τις βασικές ανάγκες/αναπόφευκτες δαπάνες που προκύπτουν από την καθυστέρηση στην παράδοση των αποσκευών.
Αν η αποσκευή δεν σας έχει παραδοθεί έπειτα από 21 ημέρες μετά την πτήση σας, η αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να το αντιμετωπίσει όπως την αξίωση της χαμένης αποσκευής.

Απολεσθείσα αποσκευή

Η Σύμβαση του Μόντρεαλ προνοεί ότι σε περίπτωση που η αποσκευή δεν φθάσει μετά την πάροδο των 21 ημερών από την ημερομηνία κατά την οποία έπρεπε να είχε φθάσει, τότε ο επιβάτης δικαιούται να επικαλεσθεί τα δικαιώματα που απορρέουν από τη σύμβαση μεταφοράς. Κατά την αξιολόγηση του παραπόνου, η αεροπορική εταιρεία μπορεί να ζητήσει λίστα με τα αντικείμενα που βρίσκονταν στην αποσκευή που έχει απολεσθεί, και, ενδεχομένως τις πρωτότυπες αποδείξεις.

Ο επιβάτης μπορεί να διευθετήσει την αξίωση του και μέσω της ταξιδιωτικής του ασφάλιση. Αν προβάλετε απαίτηση δυνάμει ασφαλιστήριου συμβολαίου, είναι πιθανό ότι η ασφαλιστική σας εταιρεία θα διεκδικήσει εκ νέου τα χρήματα από την αεροπορική εταιρεία ή τον ασφαλιστή της αεροπορικής εταιρείας.

Φθαρμένη αποσκευή

Σε περίπτωση καταστροφής ή βλάβης αποσκευών οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες βασίζουν την αποζημίωση είτε στην αξία της κατεστραμμένης αποσκευής ή σε οποιοδήποτε από τα περιεχόμενά της, το οποίο έχει επίσης καταστραφεί. Οι αεροπορικές εταιρείες μπορεί να ζητήσουν απόδειξη για τα κατεστραμμένα αντικείμενα, και κατά πάσα πιθανότητα θα εφαρμόσουν μια κλίμακα για κάθε πληρωμή. Αν είναι μόνο η αποσκευή που έχει υποστεί βλάβη ορισμένες αεροπορικές εταιρείες μπορούν να προσφέρουν μία νέα από το κατάστημα τους.




Πηγή: tothemaonline.gr


Ακολουθήστε τη σελίδα του metrosport.gr και στο google news.

Κάντε like στη σελίδα μας στο Facebook

Προτείνουμε
This page might use cookies if your analytics vendor requires them.