Ενδεικτική είναι και η παραδοχή του Αναπληρωτή Γενικού Διευθυντή της TUSAŞ UAV Systems Ömer Yıldız, ότι υπήρξαν προβλήματα με αυτά τα μέρη του ΤΒ-3 BAYRAKTAR που κατασκεύασαν μόνοι τους οι Τούρκοι, μνημονεύοντας πρόβλημα ασυμμετρίας με τα φρένα
Ο σοφός Ελληνικός λαός χρησιμοποιεί διάφορες μικρές αλλά γεμάτες νόημα εκφράσεις, όταν θέλει να περιγράψει λακωνικά μία κατάσταση.
Μία από αυτές είναι «όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά», η οποία ταιριάζει απόλυτα στην περίπτωση του ΤΒ-3 BAYRAKTAR.
Αξιωματούχος της TAI και συγκεκριμένα ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής Συστημάτων TUSAŞ UAV, Ömer Yıldız, ανακοίνωσε την "τελευταία κατάσταση" του έργου του ΤΒ-3 BAYRAKTAR, προσπαθώντας να πείσει ότι όλα είναι υπό έλεγχο αναφορικά με τον ρυθμό προόδου βάση χρονοδιαγράμματος του.
Προβλήματα-δυσχέρειες παρουσιάζει η κατασκευή του TB-3 BAYRAKTAR
Σε σχετικό άρθρο τουρκικού ΜΜΕ επισημαίνονται τα ακόλουθα:
"Η Turkish Aerospace Industries (TUSAŞ) αναπτύσσει το μη επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος ANKA-3 εδώ και λίγο καιρό. Ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της TUSAŞ UAV Systems Ömer Yıldız εξήγησε την τελευταία κατάσταση στο ANKA-3.
Σε δήλωση που έκανε ο Yıldız στον Güntay Şimşek στο αεροδρόμιο είπε:
«Λόγω προβλημάτων προμήθειας, κατασκευάσαμε μόνοι μας πολλά μέρη του ANKA-3. Είχαμε προβλήματα και με αυτά τα μέρη που φτιάξαμε μόνοι μας. Υπήρχε πρόβλημα ασυμμετρίας με τα φρένα, το διορθώσαμε. Εάν το πετάξουμε τον Ιούνιο, θα το έχουμε εντός 17 μηνών από την έναρξη του έργου».
Η δήλωση του Ömer Yıldız συνοψίζει επίσης την καθυστέρηση στο πρόγραμμα του ANKA-3, το οποίο αρχικά είχε προγραμματιστεί να πραγματοποιήσει την παρθενική του πτήση τον Απρίλιο.
Το ANKA-3, το οποίο έχει μια πολύ προκλητική σχεδίαση αφού δεν έχει κατακόρυφη σταθεροποίηση, δηλαδή δεν έχει ουρά, αναπτύσσεται στην αρχιτεκτονική του 'flying wing'.
Το κύριο καθήκον του ANKA-3, το οποίο είναι γνωστό ότι έχει χαμηλή περιοχή διατομής ραντάρ, θα είναι να επιτεθεί σε στόχους πέρα από την εχθρική γραμμή, η οποία αναφέρεται ως «βαθύ χτύπημα».
Για το σκοπό αυτό, το ANKA-3 θα διαθέτει εσωτερικούς υποδοχείς όπλων και κατευθυνόμενα πυρομαχικά μεγάλης εμβέλειας συμβατά με αυτούς.
TAI ANKA-3 -Τεχνικές προδιαγραφές
Υψόμετρο: 40.000 πόδια
Μέγιστη ταχύτητα. 0,7 Mach
Ωφέλιμο φορτίο: 1200 kg
Χρόνος πτήσης: 10 ώρες
Κύρια καθήκοντα του ANKA-3
Αναγνώριση-επιτήρηση-πληροφόρηση
Επίθεση με διαφορετικά πυρομαχικά αέρος-εδάφους.
Πυρομαχικά αέρος-αέρος και εχθρικά ελικόπτερα, ελικοφόρα αεροπλάνα
Εξουδετέρωση των εχθρικών συστημάτων ραντάρ και αεράμυνας που εκπέμπουν RF·
Προστασία των φιλικών δυνάμεων στον αέρα και στην ξηρά·
Λειτουργία σήματος και επικοινωνιών σε συνθήκες ηλεκτρονικού πολέμου
Λειτουργία και επικοινωνίας με άλλα φίλια οπλικά συστήματος.
Η συμβολή των Ουκρανικών κινητήρων
Το μη επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος ANKA-3 χρησιμοποιεί κινητήρα turbofan που παρέχεται από την Ουκρανία.
Οι κινητήρες που παρέχονται/προμηθεύονται από την Ουκρανία χρησιμοποιούνται/θα χρησιμοποιηθούν στις πλατφόρμες T929 Heavy Class Attack Helicopter, Super Şimşek και T925 Utility Helicopter της TAI.
Οι πλατφόρμες AKINCI και KIZILELMA, που αναπτύχθηκαν επίσης από την BAYKAR, χρησιμοποιούν κινητήρες Ουκρανικής κατασκευής.
Η BAYKAR προμηθεύθηκε αρχικά κινητήρες από την Ουκρανία και τους αναβάθμισε στους Al-450, στο AKINCI TİHA.
Συμπέρασμα
Τα παραπάνω αποτελούν σαφή ένδειξη των δυνατοτήτων της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας, αφού οι κινητήρες drone και ελικοπτέρων της είναι Ουκρανικοί, αποδεικνύοντας περίτρανα τους λόγους παροχής στον Ζελένσκι στις αρχές του πολέμου με την Ρωσία των TB-2 BAYRAKTAR από την Τουρκία.
Ήταν ουσιαστικά μία τουρκική κίνηση, στη βάση του δούναι TB-2 BAYRAKTAR στην Ουκρανία και λαβείν από αυτήν κινητήρες για την ανάπτυξη, του AKINCI, του KIZILELMA, του TB-3 BAYRAKTAR ,ελικοπτέρων Γενικής χρήσεως και επιθετικών.
Ενδεικτική επίσης είναι και η παραδοχή του Αναπληρωτή Γενικού Διευθυντή της TUSAŞ UAV Systems Ömer Yıldız, ότι υπήρξαν προβλήματα με αυτά τα μέρη του ΤΒ-3 BAYRAKTAR που κατασκεύασαν μόνοι μας οι Τούρκοι, μνημονεύοντας πρόβλημα ασυμμετρίας με τα φρένα, το οποίο τελικά επιλύθηκε σύμφωνα με τον ίδιο.
Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι οι δυνατότητες της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας δεν είναι τόσο μεγάλες όπως τις εμφανίζουν οι Τούρκοι, αφού βασίζεται για βασικά μέρη οπλικών συστηματων όπως οι κινητήρες πτητικών μέσων, σε άλλες χώρες.
Στη συνέχεια είτε τους ενσωματώνουν αυτούσιους είτε αναπτύσσουν παραλλαγή τους την οποία ενσωματώνουν.
Παρόλα αυτά θα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι σταδιακά αποκτούν το know-How( τεχνογνωσία) σε σημαντικούς τομείς της αμυντικής βιομηχανίας.
enoplos.gr